Σοφία Ζαχαράκη στο «Π»: Το 80% των μαθητών γύρισε στα σχολεία - Karfitsa.gr
Πολιτική Συνεντεύξεις

Σοφία Ζαχαράκη στο «Π»: Το 80% των μαθητών γύρισε στα σχολεία

Τον απολογισμό των πρώτων ημερών λειτουργίας των δημοτικών σχολείων και εν γένει της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κάνει, μιλώντας στο «Π», η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη. Απαντά για το υπό ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου, που επιφέρει μεγάλες αλλαγές στο σχολείο, αλλά και για την επαναλειτουργία των σχολείων τη νέα σχολική χρονιά.

Πώς πήγε το άνοιγμα των Δημοτικών και συνολικά της Πρωτοβάθμιας έως σήμερα;Ανταποκρίνονται τα παιδιά στις νέες προδιαγραφές;

Μέχρι στιγμής, όλα κυλούν χωρίς κανένα πρόβλημα και μάλιστα μπορώ να πω ότι η προσέλευση των μαθητών κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα άνω του 80%, κάτι που επιβεβαιώνει την πεποίθησή μας, ότι η επανασύνδεση των παιδιών μας με το σχολικό περιβάλλον ήταν πολύ σημαντική. Τα παιδιά, κ. Ευγενίδη, έμειναν πολύ καιρό σπίτι και η επιστροφή στα θρανία, με τη σύμφωνη γνώμη των ειδικών,τουςεπιτρέπειναεπανέλθουνσταδιακάσεμιασχολικήνέασχολική κανονικότητα, αλλά και θα τα βοηθήσει ψυχολογικά. Από την άλλη, και απαντώντας στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, η προσήλωση των ίδιων των μαθητών, με τη στήριξη των εκπαιδευτικών, στην τήρηση των κανόνων υγιεινής και στην ορθή διαρρύθμιση αιθουσών είναι κάτι παραπάνω από αξιοθαύμαστη.

Μια και είναι κρίσιμο για τον οικογενειακό προγραμματισμό,πότε θα ξεκινήσουν ξανά τα σχολεία το φθινόπωρο;

Είναι σαφές ότι η νέα σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά θα ξεκινήσει νωρίτερα σε σχέση με άλλες χρονιές, μιλάμε δηλαδή για τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου. Και σ’ αυτή την περίπτωση σημαντικέςθαείναιησυνεχήςσυνεργασίακαιοιυποδείξειςτωνεπιστημόνωνωςπροςτηναντιμετώπιση του ιού.Στο παιδαγωγικό κομμάτι, είναι σημαντικό να αξιοποιηθεί τόσο το τέλος της φετινής όσο και η αρχή της επόμενης χρονιάς για να καλυφθεί η ύλη που χάθηκε την περίοδο που τα σχολεία ήταν κλειστά. Μάλιστα, για τον λόγο αυτόν, έχει ζητηθεί από τους μαθητές να κρατήσουν τα φετινά βιβλία, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Ποιος είναι ο σχεδιασμός σε περίπτωση κρουσμάτων από το φθινόπωρο; Θα μπαίνει σε καραντίνα ολόκληρη σχολική μονάδα ή ίσως και μόνο το εν λόγω τμήμα;

Μακάρι να μη χρειαστεί κανένα μέτρο. Από εκεί και πέρα, θα συνεχίσουμε να ακολουθούμε τις οδηγίες των ειδικών του υπουργείου Υγείας, όπως ακριβώς κάναμε απαρέγκλιτα έως σήμερα.Θυμίζω ότι με το παρόν πρωτόκολλο στο απευκταίο σενάριο της εμφάνισης κρούσματος δεν αναστέλλεται η λειτουργία του σχολείου αλλά του τμήματος.

Μαίνεται σύγκρουση για το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση των σχολείων. Τι αλλάζει επί της ουσίας; Και προς τι η εξέταση του «κόντρα μαθήματος» στις κατευθύνσεις, από τη στιγμή που τα παιδιά επέλεξαν προσανατολισμό;

Με το νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή, φέρνουμε σημαντικές αλλαγές σε όλο το φάσμα της σχολικής εκπαίδευσης, από το Νηπιαγωγείο μέχρι την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.Η θεσμοθέτηση τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο, η ενίσχυση και η διεύρυνση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, η εισαγωγή των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων,η ενίσχυση γνωστικών αντικειμένων,η εισαγωγή μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού bullying είναι πραγματικές τομές που θα αναβαθμίσουν ουσιαστικά τα σχολεία μας. Πάρτε για παράδειγμα τα εργαστήρια δεξιοτήτων, όπου τα παιδιά θα έρχονται σε άμεση επαφή και θα αποκτούν γνώση για κρίσιμα ζητήματα που υπερβαίνουν τη σχολική εκπαίδευση, όπως η υγιεινή διατροφή,η οδική ασφάλεια, η σεξουαλική αγωγή, η οικολογική συνείδηση, η πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, ο εθελοντισμός, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, οι τεχνολογίες αιχμής, η επιχειρηματικότητα ή ακόμα και η ρομποτική. Αναφορικά με το «κόντρα μάθημα», και χαίρομαι που το θέτετε, ποιος διαφωνεί ότι είναι σημαντικό να προσφέρουμε στα παιδιά μας μία ευρύτερη καλλιέργεια, για να ενισχύσουμε τη γενική τους παιδεία;

Τι θα γίνει με την αξιολόγηση στις σχολικές μονάδες; Οι γονείς, αλλά και ευρύτερα η κοινωνία,τη ζητούν, αλλά πολλοί δάσκαλοι και καθηγητές αντιδρούν σφόδρα…

Σε ό,τι αφορά τις προτάσεις μας,η αξιολόγηση θα βασίζεται σε τρεις πυλώνες. Πρώτον,στον συλλογικό προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου και σχεδιασμού δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών. Ο Σύλλογος διδασκόντων θα πρέπει να συνεδριάζει τουλάχιστον ανά δίμηνο για να παρακολουθεί την πορεία υλοποίησης του αρχικού προγραμματισμού και των δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών που έχουν σχεδιασθεί. Δεύτερον, στην εσωτερική αξιολόγηση, δηλαδή στην αυτοαξιολόγηση του σχολείου από τον Σύλλογο διδασκόντων, που θα περιλαμβάνει ετήσια απολογιστική έκθεση για τους τομείς που αποτέλεσαν αντικείμενο εστίασης, τους στόχους που είχαν τεθεί και την τεκμηριωμένη αποτίμηση της επίτευξής τους,τις δράσεις βελτίωσης της σχολικής μονάδας, επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, τις δυσκολίες υλοποίησης που παρουσιάστηκαν κ.ά. Και τρίτον,στην εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, δηλαδή στην υποβολή και ανταλλαγή παρατηρήσεων και προτάσεων προς τη σχολική μονάδα για τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα αναρτώνται διαδικτυακά σε ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθώς και στην ιστοσελίδα του σχολείου.Η διαδικασία της αξιολόγησης θα είναι εξαιρετικά σημαντική για την οργάνωση της δουλειάς που γίνεται σε κάθε σχολική μονάδα, την ανατροφοδότηση των σχολείων ως προς τους στόχους που έχουν θέσει κάθε χρονιά, τη βελτίωση των πρακτικών που ακολουθούνται.

Συνέντευξη στον Γιώργο Ευγενίδη

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ