Στρατηγική για τον τουρισμό - Karfitsa.gr
Άρθρα

Στρατηγική για τον τουρισμό

Το 2019, όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στοιχεία, είχαμε επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης της τουριστικής κίνησης στη χώρα, παράλληλα όμως οι ταξιδιωτικές εισπράξεις σημείωσαν εντυπωσιακή άνοδο. Αν και η δυναμική που αναπτύχθηκε τα τελευταία χρόνια στο χώρο του τουρισμού φαίνεται να διατηρείται, μια σειρά από νέες προκλήσεις επιβάλλουν διαρκή εγρήγορση και κατάλληλο στρατηγικό σχεδιασμό.

Του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΙΧΑΛΟΥ*

Η Ελλάδα διατηρεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ότι αποτελεί έναν ασφαλή προορισμό στην Ανατολική Μεσόγειο. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός συνεχώς εντείνεται και ταυτόχρονα αλλάζουν οι καταναλωτικές τάσεις, με την ανάδυση νέων αγορών και νέων ηλικιακών ομάδων, όπως οι millennials και τα άτομα άνω των 70 ετών. Η ψηφιακή τεχνολογία μετασχηματίζει τα επιχειρηματικά μοντέλα στον κλάδο, ενώ καθιστά τους καταναλωτές πιο αυτόνομους από ποτέ στο σχεδιασμό και στην οργάνωση του ταξιδιού τους.

Παράλληλα, το διεθνές περιβάλλον γίνεται όλο και πιο ρευστό. Η επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς και εστίες αβεβαιότητας όπως το Brexit, ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά τον ελληνικό τουρισμό, δημιουργώντας τον κίνδυνο να ανακοπεί η άνοδος των προηγούμενων ετών.

Για να μπορέσει η Ελλάδα να παραμείνει ανταγωνιστική στο νέο σκηνικό που διαμορφώνεται και να αυξήσει την προστιθέμενη αξία που παράγεται από τον τουρισμό, θα πρέπει να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις, να αντιμετωπίσει τις απειλές και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που αναδύονται.

Είναι σημαντικό να διαμορφωθεί, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, μια στρατηγική τουριστικής ανάπτυξης η οποία θα στηρίζεται στην ανάλυση δεδομένων και θα αξιοποιεί σύγχρονα εργαλεία και καινοτόμες πρακτικές, για την αναβάθμιση και την προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Κεντρικός στόχος είναι η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, με όρους ποιότητας, η συνεχής βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη, καθώς και η διασφάλιση της βιώσιμης, αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης.

Χρειάζεται να ξεκαθαρίσουμε τι είδους τουρισμό θέλουμε, τι επιθυμούμε να κερδίσουμε από τον τουρισμό και με ποιους όρους και κανόνες. Και να προσαρμόσουμε ανάλογα, όχι μόνο την προβολή, αλλά και τη διαχείριση των τουριστικών προορισμών της χώρας. Με κίνητρα για την ενθάρρυνση περιβαλλοντικά βιώσιμων επενδύσεων και για την ψηφιακή αναβάθμιση των τουριστικών επιχειρήσεων, με επένδυση στην ανάπτυξη σύγχρονων δεξιοτήτων στο ανθρώπινο δυναμικών, αλλά και με αξιοποίηση της  δυναμικής των νεοφυών επιχειρήσεων, για την εφαρμογή καινοτόμων ιδεών και λύσεων στον τουριστικό κλάδο.

Τα μηνύματα από την αγορά είναι ενθαρρυντικά, με όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να υιοθετούν σύγχρονα μοντέλα λειτουργίας και εργαλεία προβολής, να αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες τους και να υιοθετούν καλές πρακτικές για το περιβάλλον. Το ζητούμενο είναι η διαμόρφωση μιας συνεκτικής πολιτικής, η οποία θα παρέχει στις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις οργανωμένη στήριξη και κατάλληλα εργαλεία για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της νέας εποχής και να στηρίξουν την ποιοτική ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

* Ο Κωνσταντίνος Μίχαλος είναι πρόεδρος του εμπορικού και βιομηχανικού επιμελητηρίου Αθηνών

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σχολιάστε

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ