Τα βασικά υλικά που έχτισαν την Γκόλφω - Karfitsa.gr
Θεσσαλονίκη Πολιτισμός Συνεντεύξεις

Τα βασικά υλικά που έχτισαν την Γκόλφω

Της Φιλίππα Βλαστού

Μετά από μια δύσκολη περίοδο, λόγω του lockdown, παραστάσεις έχουν αρχίσει και πάλι να ανεβαίνουν και το θεατρικό σανίδι γεμίζει ξανά ζωή. Μεταξύ άλλων, μια από τις παραστάσεις που περιμένει το κοινό της Θεσσαλονίκης είναι η διαχρονική «Γκόλφω» που αποτελεί την δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Επί σκηνής θα συναντηθούν πέντε ηθοποιοί που θα ερμηνεύσουν τους ρόλους, υπό την υπόκρουση ζωντανής μουσικής.

Ένας εκ των πέντε είναι ο Χρήστος Παπαδημητρίου, που βρίσκεται και στην σκηνοθεσία – δραματουργική επεξεργασία. Μιλώντας στην Karfitsa μας προϊδεάζει ότι θα δούμε «μια παράσταση που με χαρακτηριστικά της την απλότητα και την αφαίρεση θα επιχειρήσει μια σύγχρονη αφήγηση της πολυθρύλητης Γκόλφως. Ένας πενταμελής θίασος σε πολλαπλή διανομή ρόλων. Ένας μουσικός επί σκηνής που θα συνδυάζει μέσω τεχνολογίας φυσικά όργανα με ηχογραφημένα μουσικά θέματα. Μετακινούμενα πατάρια που θα προσφέρουν πολυμορφικότητα στη σκηνική ανάπτυξη του έργου. Όλα τα παραπάνω αποτελούν-μεταξύ άλλων- βασικά υλικά με τα οποία χτίστηκε η παράσταση μας».

Χρήστος Παπαδημητρίου

Η πανδημία πλέον επιβάλλει αποστάσεις, για την αποφυγή της μετάδοσης και της περαιτέρω εξάπλωσης του covid19. Πόσο επηρέασε όμως τις πρόβες αλλά και πως θα παρουσιαστεί στο κοινό; O κ.Παπαδημητρίου μας απαντάει «ως προς την προπαρασκευή της παράστασης, η οποία είχε ξεκινήσει καιρό πριν την καραντίνα, εκεί υπήρξαν κάποιες εσωτερικές παλινωδίες που γεννήθηκαν από την αβεβαιότητα που επικρατούσε εκείνο το διάστημα και είχαν να κάνουν με ένα πρόσκαιρο (ευτυχώς!) συναίσθημα ματαίωσης των πάντων. Ωστόσο, μαζί με τους συντελεστές της παράστασης κατορθώσαμε να διατηρήσουμε ανοιχτή και σε σταθερή βάση την επικοινωνία μας για το επικείμενο πόνημα, παρά τις αποκαρδιωτικές εκείνες μέρες. Σε ό,τι έχει να κάνει με το παραστασιακό αποτύπωμα, σε πρακτικό επίπεδο, οι οδηγίες για την τήρηση αποστάσεων επί σκηνής έτυχε να “κουμπώσουν” με την αρχική μου σύλληψη ως προς τη σκηνική ανάπτυξη του έργου» και συμπλήρωσε ότι «στο μέτρο του δυνατού εφαρμόσαμε τις υγειονομικές οδηγίες για την ασφαλή διεξαγωγή των δοκιμών. Όπως προείπα, η ιδέα της ανάπτυξης των σκηνών, το στήσιμο της παράστασης δεν συγκρουόταν με τους περιορισμούς-με μια μόνο στιγμή του φινάλε να μας προβληματίζει. Το αίσθημα παρ’ όλα αυτά των πρώτων ημερών ήταν τουλάχιστον αμήχανο. Προσαρμοστήκαμε, ωστόσο».

«Οφείλουμε να έχουμε πλοηγό έναν μαχητικό οπτιμισμό»

Ένας από τους τομείς που επηρεάστηκε σημαντικά ήταν και αυτός του πολιτισμού, κατά την διάρκεια της καραντίνας. Ο κ.Παπαδημητρίου ωστόσο αναφέρει ότι παρότι «εξακολουθούμε να πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά, οφείλουμε να έχουμε πλοηγό έναν μαχητικό οπτιμισμό στα πράγματα. Σίγουρα, έχουν τραυματιστεί πολλοί τομείς, μεταξύ αυτών και ο πολιτισμός, αλλά θέλω να πιστεύω παροδικά και όχι ανεπανόρθωτα. Είναι μια περίοδος που τα εξαρτημένα αντανακλαστικά της πολιτείας θα πρέπει να κάνουν reset ανά πάσα στιγμή προκειμένου να στηρίξουν τη θεατρική παραγωγή στη χώρα». Όσο για τον χειμώνα που έρχεται ο ίδιος θέτει το εξής ερώτημα «ποιός μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα για το τι θα συμβεί, όταν με τον κορονοϊό έχουμε πια μάθει πως το μόνο σίγουρο είναι πως τίποτα πια δεν είναι σίγουρο».

Info: Πρεμιέρα στις  17 Ιουλίου  2020, στον Αύλειο χώρο της Μονής Λαζαριστών (Παρασκευή 17, Σάββατο 18, Κυριακή 19/7/2020, στις 21.15). 

Θα ακολουθήσουν παραστάσεις στο Θέατρο Δάσους (Τετάρτη 5, Πέμπτη 6, Παρασκευή 7 Αυγούστου, στις 21.00),  ενώ στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί περιοδεία στη Βόρεια Ελλάδα.

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ