«Τι να κάνετε όταν ένα αγαπημένο σας πρόσωπο υποφέρει από κατάθλιψη», γράφει η Νάνσυ Νενέρογλου - Karfitsa.gr
Άρθρα

«Τι να κάνετε όταν ένα αγαπημένο σας πρόσωπο υποφέρει από κατάθλιψη», γράφει η Νάνσυ Νενέρογλου

Γράφει η Νάνσυ Νενέρογλου-Πεταλωτή, ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Reggio Thessaloniki

Είναι δύσκολο όταν ένας φίλος ή μέλος της οικογένειάς σας αντιμετωπίζει κατάθλιψη. Ανεξάρτητα από το πόσο αγαπάτε τους ανθρώπους της ζωή σας, εκτιμάτε τη συντροφιά τους ή τη φιλία τους, μπορεί να αισθανθείτε αδύναμοι να τους διαχειριστείτε σε περιόδους που βιώνουν κατάθλιψη.

Το σημαντικό μήνυμα που χρειάζεται να μεταφέρετε στους ανθρώπους κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου είναι ότι η κατάθλιψη δεν είναι μόνο θεραπεύσιμη αλλά προσωρινή. Υπάρχουν τρόποι που μπορείτε να εφαρμόσετε ώστε να βοηθήσετε τα αγαπημένα σας πρόσωπα να αντιμετωπίσουν την κατάθλιψη από την οποία υποφέρουν:

  • Ενθαρρύνετέ τους για τη λήψη της κατάλληλης θεραπείας

Όπως κάθε σωματική ασθένεια, η κατάθλιψη πρέπει να αντιμετωπίζεται σοβαρά και ανάλογα. Δυστυχώς, υπάρχει ένα κοινωνικό στίγμα για τις ψυχικές ασθένειες που δεν υπάρχει για τις σωματικές ασθένειες. Μπορείτε να βοηθήσετε στην εξάλειψη αυτού του στίγματος με συμπόνια και αποδοχή και αποθαρρύνοντας τυχόν αισθήματα ντροπής που μπορεί να έχει το άτομο. Η προσέλκυση ενός ατόμου στη θεραπεία που είναι κατάλληλη για αυτό είναι απαραίτητη, οπότε ενθαρρύνετέ τον στο να ζητήσει βοήθεια. Είναι σημαντικό να γνωρίζουν ότι η συζήτηση με τον γιατρό ή τον θεραπευτή τους είναι ένα σημαντικό βήμα προς την ανάρρωση. Τα άτομα που έχουν κατάθλιψη μπορούν να βιώσουν μια αίσθηση απελπισίας που τους εμποδίζει να πιστέψουν ότι οτιδήποτε μπορεί να βοηθήσει. Ωστόσο, τόσο η ψυχοθεραπεία όσο και τα φάρμακα έχουν αποδειχθεί ότι κάνουν πραγματική διαφορά στην ανακούφιση των συμπτωμάτων. Φροντίστε να ενισχύσετε το μήνυμα ότι η θεραπεία δεν είναι μόνο διαθέσιμη, αλλά απαραίτητη.

  • Παραμείνετε στο πλευρό τους

Όταν ένα κοντινό σας πρόσωπο περνά από κατάθλιψη, μπορεί να σας αγχώσει και να σας κουράσει. Ίσως θέλετε απλώς να βγείτε από αυτή την κατάσταση, όπως θα κάνατε αν είχατε κακή διάθεση για ένα χρονικό διάστημα. Ωστόσο, τα άτομα με κατάθλιψη δεν μπορούν να επιλέξουν να αισθάνονται καλύτερα. Αντιμετωπίζουν μια πραγματική διαταραχή. Ως σημαντικός για εκείνον άνθρωπος, πρέπει να προσπαθήσετε να ασκήσετε συμπόνια και υπομονή. Να είστε συνεπείς, ενημερώνοντάς τον ότι είστε εκεί για ό, τι κι αν του συμβαίνει.

  • Συμμετέχετε σε δραστηριότητες που τους βοηθούν να αισθάνονται καλύτερα

Υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι για να καταπολεμήσουν την κατάθλιψή τους. Η μουσική και η άθληση έχουν αποδειχτεί ότι ανακουφίζουν τα συμπτώματα. Ωστόσο, ο λήθαργος που συνοδεύει την κατάσταση μπορεί να τους μετατρέψει σε υποτονικούς ή αδιάφορους, ακόμη και όταν πρόκειται για δραστηριότητες που κάποτε απολάμβαναν. Σκεφτείτε τρόπους συμμετοχής στις δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχε ο άνθρωπός σας ώστε να μην αισθάνεται μόνος στο ταξίδι του αυτό.

  • Αναγνωρίστε προειδοποιητικά σημάδια για τον κίνδυνο αυτοκτονίας

Υπάρχουν πολλές παρανοήσεις σχετικά με την αυτοκτονία και μία είναι ότι δεν πρέπει να μιλάτε γι ‘αυτό. Όταν κάποιος κινδυνεύει, είναι σημαντικό να επικοινωνήσετε και να ρωτήσετε απευθείας εάν σκέφτονται να βλάψουν τον εαυτό τους. Η εκμάθηση των προειδοποιητικών σημείων για αυτοκτονία μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε πότε ένας άνθρωπος μπορεί να αντιμετωπίζει προβλήματα. Υπάρχουν επίσης γραμμές υποστήριξης που μπορείτε να απευθυνθείτε σε περίπτωση που ανησυχείτε ότι κάποιος μπορεί να βρίσκεται σε κρίση.

  • Δώστε προσοχή στις δικές σας συναισθηματικές αντιδράσεις

Το να έχετε ένα αγαπημένο άτομο που υποφέρει από κατάθλιψη είναι μια οδυνηρή πρόκληση. Ωστόσο είναι σημαντικό να μην αγνοείτε την επίδραση που μπορεί να έχει συναισθηματικά σε εσάς. Αν και είναι σημαντικό να ενισχύσετε στο άτομο ότι δεν είναι ποτέ βάρος, είναι επίσης σημαντικό να έχετε ένα μέρος όπου μπορείτε να εκφράσετε και τα δικά σας αισθήματα πόνου ή απογοήτευσης. Είναι δύσκολο να βλέπεις κάποιον κοντά σου να υποφέρει. Μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα ανησυχίας, θυμού και θλίψης. Αναζητήστε έναν φίλο ή έναν θεραπευτή στον οποίο μπορείτε να εμπιστευτείτε τα συναισθήματα που προκύπτουν σε εσάς από την αντιμετώπιση ενός καταθλιπτικού ατόμου. Μην αισθάνεστε ένοχοι ή σαν να πρέπει να είστε ο δυνατός. Η φροντίδα της ψυχολογικής σας ευεξίας δεν αποτελεί ένδειξη αδυναμίας. είναι ακριβώς το αντίθετο, ένα σημάδι δύναμης και υπευθυνότητας.

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ