Το influencer marketing πεθαίνει - Karfitsa.gr
Άρθρα

Το influencer marketing πεθαίνει

Γράφει η Κατερίνα Χαρκιολάκη, απόφοιτη Ιστορίας και Αρχαιολογίας ΑΠΘ, Master in States, Societies and Transition

Όλοι έχουμε παρατηρήσει πως οι παραδοσιακοί μέθοδοι διαφήμισης και marketing έχουν αλλάξει, από την στιγμή που έκαναν αισθητά την εμφάνιση τους στην ζωή μας τα social media. Οι 90ς και millennium εποχές στις οποίες κάθε χρόνο εμφανιζόταν μία νέα πολλά υποσχόμενη tv περσόνα και μιλούσαν όλοι για αυτήν πανελλαδικά, το παλιό life style με τις glamourous συνεντεύξεις σε περιοδικά και ένθετα τείνει σιγά σιγά στο να ξεθωριάσει πλήρως.

Τα 3 τελευταία χρόνια κυρίως με την άνοδο της εφαρμογής του instagram και τα περιζήτητα follow ο τομέας της διαφήμισης προσώπων και επιχειρήσεων άλλαξε τροχιά. Οι stars του καλλιτεχνικού και τηλεοπτικού χώρου δημιούργησαν λογαριασμό και αμέσως χιλιάδες πολίτες άρχισαν να τους ακολουθούν. Οι λογαριασμοί αυτοί είχαν, έχουν και θα έχουν τεράστια επιτυχία καθώς ο κόσμος θέλει και θα θέλει να ενημερώνεται για την απλή ζωή και τα νέα του εκάστοτε αγαπημένου star. Τα μεγάλα όμως ονόματα των star προήλθαν από τις παραδοσιακές, καλές εποχές του ελληνικού life style και για αυτό τα μεγάλα ονόματα της ελληνικής showbiz δεν θα ξεθωριάσουν στα social media.

Το instagram με την πολυδιάστατη άμεση εικόνα που μεταφέρει μέσω των hashtag, των tags και των χορηγούμενων διαφημίσεων, δίνει την δυνατότητα της μεταφοράς μίας εικόνας σε πολλές κατηγορίες αναζήτησης. ‘Ετσι, όσον αφορά τα πρόσωπα, μια γυμνάστρια παραδείγματος χάρην, ανεβάζει ένα βίντεο με ασκήσεις στο οποίο βάζει τοποθεσία π.χ. Θεσσαλονίκη 20 hashtag σχετικά με την γυμναστική και tag 15 γυμναστήρια της πόλης. Αυτόματα το βίντεο της μεταφέρεται σε 36 διαφορετικές αναζητήσεις, άρα σε 36 μέσα ¨ζήτησης¨ ακολούθων σχετικών με το αντικείμενο. Όσο καλύτερο είναι το περιεχόμενο που προβάλλει το πρόσωπο με μία συνέπεια στα social media τόσο πιο δημοφιλές γίνεται και αυξάνεται ο αριθμός των ακολούθων του. Κάπως έτσι ξεκίνησαν ταπεινά οι πρώτοι influencer πριν μία τριετία και όντως αυτό ήταν πολύ ενδιαφέρον. Όμως, μόλις σε λίγα χρόνια ξαφνικά άρχισε μία τρελή ανάγκη για προβολή και ακόλουθους με στόχο μόνο την προβολή προσώπου και μηδέν περιεχόμενο. Έτσι, βρέθηκαν τρόποι πέρα από την χορηγούμενη διαφήμιση, για να αυξηθούν οι ακόλουθοι. Δύο είναι οι πιο γνωστοί. Ο ένας είναι τα περιβόητα give away όπου ο influencer κάνει δώρο προϊοντα μίας επιχείρησης. Σε αυτήν την περίπτωση είναι κερδισμένος και ο influencer, καθώς για να πάρει κάποιος μέρος στον διαγωνισμό πρέπει να τον ακολουθήσει, αλλά και η επιχείρηση, καθώς ο follower πρέπει να ακολουθήσει και την επιχείρηση. Με αυτή την διαδικασία λοιπόν, ο εκάστοτε influencer παίρνει follow για το δώρο και όχι για το περιεχομένο του, μαζεύει χιλιάδες followers και εν τέλη για την εκάστοτε επιχείρηση αυτό δεν έχει κανένα νόημα διαφημιστικά. Ο άλλος τρόπος, λιγότερο γνωστός, είναι τα προγράμματα που κάνουν follow και στην συνέχεια unfollow με σκοπό το πρόσωπο να ακολουθείται από πολλούς και εν τέλει να ακολουθεί λίγους. Έτσι, σε συνδυασμό με τα give away προκύπτουν οι fake διάσημοι influencers, για να μην αναφέρουμε και τις γνωστές εφαρμογές που σου προσθέτουν fake followers απο χώρες του εξωτερικού.

Απόδειξη των παραπάνω είναι πως ένας λογαριασμός με 100k folowers μπορεί να έχει σε μία φωτογραφία 2k likes ενώ ένας λογαριασμός με 15k followers να έχει ακριβώς ίδια likes σε φωτογραφίες του, καθώς έχει περιεχόμενο. Η ουσία σε όλα αυτά από την μία είναι πως οι επιχειρήσεις έχουν αποπροσανατολιστεί στο να διαλέξουν τον τρόπο διαφημισής τους και από την άλλη πως έχει δημιουργηθεί ένας συμφερτός από γύμνια, fake rich life style, χωρίς καμία ουσία το οποίο δημιουργεί λάθος πρότυπα προσελκύοντας εκατοντάδες κόσμο στην εικονική πραγματικότητα του instagram και αποπροσανατολιζοντάς τον από την πραγματική ζωή.

Όπως η κάλπικη λίρα, έτσι και καθετί ψεύτικο, αργά η γρήγορα πεθαίνει.

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ