«Τρόποι για να διατηρήσετε την ηρεμία σας ενόψει της αβεβαιότητας», γράφει η Νάνσυ Νενέρογλου - Karfitsa.gr
Άρθρα

«Τρόποι για να διατηρήσετε την ηρεμία σας ενόψει της αβεβαιότητας», γράφει η Νάνσυ Νενέρογλου

Γράφει η Νάνσυ Νενέρογλου-Πεταλωτή, ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Reggio Thessaloniki

Το “Αβέβαιο” είναι πιθανώς ένας ήπιος χαρακτηρισμός για να περιγράψουμε το πώς νιώθουμε οι περισσότεροι άνθρωποι αυτήν τη στιγμή. Φέτος έχουν παρουσιαστεί τόσα πολλά σοκ στα συστήματά μας, που πολλοί από εμάς αγωνιζόμαστε για να διατηρήσουμε οποιαδήποτε αίσθηση ισορροπίας. Ενώ υπάρχουν πραγματικές συνθήκες στη ζωή μας που μας προκαλούν ανησυχία και αβεβαιότητα, υπάρχουν ταυτόχρονα επίσης πραγματικές τεχνικές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να διατηρηθούμε ήρεμοι.

1. Νιώστε τα συναισθήματά σας

Είναι ωφέλιμο να αφιερώνουμε λίγο χρόνο και καθόμαστε απλά με ό, τι νιώθουμε. Επιτρέπουμε στον εαυτό μας να κλάψει, να φωνάξει ή να εκφράσει ό, τι συναισθήματα μπορεί να αναδεύονται κάτω από την επιφάνεια. Όταν δίνουμε στον εαυτό μας το χώρο να αισθανθούμε πλήρως ένα πρωταρχικό συναίσθημα, το συναίσθημα τείνει να περνά σαν κύμα και να μας αφήνει ήρεμους.

Φυσικά, εάν αυτά τα συναισθήματα είναι «εκτός ελέγχου» ή δεν αισθανόμαστε ανακούφιση, είναι χρήσιμο να ζητήσουμε τη βοήθεια και την υποστήριξη ενός θεραπευτή. Η αναζήτηση βοήθειας, είναι μια πράξη δύναμης όταν αντιμετωπίζουμε ένα προβλήματα.

2. Πρακτική αυτο-συμπόνιας

Προσπαθούμε πάντα να περιποιούμαστε τον εαυτό μας με την καλοσύνη που θα κάναμε σε έναν στενό μας φίλο. Αναγνωρίζουμε ότι αντιμετωπίζουμε κάτι πολύ δύσκολο αυτήν τη στιγμή. Προσπαθούμε να απορρίψουμε τυχόν κρίσιμες σκέψεις για τον εαυτό μας που προκύπτουν. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι στην πραγματικότητα δεν είμαστε μόνοι στα δεινά μας. Η αντιμετώπιση των προκλήσεων είναι μέρος της ανθρώπινης κατάστασης και δεν πρέπει να αισθανόμαστε απομονωμένοι επειδή δυσκολευόμαστε.

3. Αναπνεύστε

Η αναπνοή μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τη διαχείριση του άγχους μας. Ακόμη και το να χασμουρηθούμε μπορεί να έχει μια ηρεμιστική επίδραση στο νευρικό μας σύστημα. Μια απλή και χρήσιμη πρακτική είναι η αναπνοή των τεσσάρων. Ξεκινάμε εισπνέοντας από τη μύτη για τέσσερα δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια, κρατάμε την αναπνοή μας για τέσσερα δευτερόλεπτα. Εκπνέουμε από το στόμα για τέσσερα δευτερόλεπτα και τέλος κρατάμε άδεια τα πνευμόνια μας για ακόμα τέσσερα δευτερόλεπτα. Επαναλαμβάνουμε μερικές φορές πριν επιστρέψουμε στην κανονική μας αναπνοή. Η άσκηση έχει αποδειχθεί ότι ανακουφίζει από το άγχος, μειώνει την αρτηριακή πίεση και προκαλεί ύπνο.

4. Συνδεθείτε με τη φύση

Εάν είναι ασφαλές εκεί όπου ζούμε, κάνουμε έναν περίπατο ή συμμετέχουμε σε μια δραστηριότητα που μας συνδέει με τη φύση. Αφιερώνουμε χρόνο για να παρατηρήσουμε ότι συμβαίνει γύρω μας. Μυρωδιές, ήχους, υφές ή και γεύσεις. Αυτή η άσκηση μας βοηθά να συνδεθούμε με το σώμα μας και να ανακτήσουμε μια αίσθηση ηρεμίας.

5. Κάνετε διαλείμματα από την τεχνολογία

Είναι σημαντικό να είμαστε ενημερωμένοι, αλλά όλοι χρειαζόμαστε διαλείμματα από την Άγρια Δύση του Διαδικτύου. Είναι εντάξει να βάζουμε τις συσκευές μας μακριά και να είμαστε παρόντες με ό, τι κάνουμε ή με όποιον κι αν είμαστε. Μπορούμε να ορίσουμε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που επιλέγουμε να είμαστε εντός ή εκτός σύνδεσης. Όποια δραστηριότητα κι αν κάνουμε ως απόσπαση της προσοχής από τις οθόνες είναι βοηθητικό. Ωστόσο, είναι σημαντικό να επιλέγουμε πράγματα που μας χαλαρώνουν.

6. Γειώστε τον εαυτό σας στο παρόν

Μερικές στιγμές είναι πραγματικά δύσκολο να τις ζούμε. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι σπάνια η αγωνία του παρελθόντος ή η καταστροφή του μέλλοντος εξυπηρετεί οποιοδήποτε άλλο σκοπό εκτός από το να μας κάνει να υποφέρουμε. Σίγουρα, μπορούμε να μάθουμε από τα λάθη μας και να κάνουμε αλλαγές, αλλά η μόνη στιγμή που μπορούμε να βιώσουμε είναι αυτή που βρισκόμαστε. Εάν δώσουμε στους εαυτούς μας άδεια να αναζητήσουμε αυτήν την αίσθηση εσωτερικής ειρήνης, θα είμαστε πολύ πιο ανθεκτικοί στο να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που μας φέρνει η ζωή.

Οι ανήσυχες στιγμές δημιουργούν ευκαιρίες για να συνδεθούμε με ανθρώπους που μας κάνουν να νιώθουμε ήρεμοι. Μέσα από την απογοήτευση έρχεται και η αντίδραση και μπορεί να ωθούμαστε σε ενέργειες που απομακρύνουν τα αγαπημένα άτομα αντί να τα φέρνουν πιο κοντά. Ας κάνουμε ένα δώρο στον εαυτό μας κι ας πατήσουμε παύση σε ό, τι συμβαίνει και ας αφιερώσουμε χρόνο για να συνδεθούμε με τον σύντροφό μας, έναν στενό φίλο, έναν συγγενή ή τα παιδιά μας.

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ