, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

"Απόσπαση και μερική επανατοποθέτηση των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου"

 simopoulosΣυνέντευξη στο Βαγγέλη Στολάκη
«Προσπαθούμε να μην υπάρχει σημαντική καθυστέρηση πέρα από το τέλος του 2016 που ήταν η επίσημη ημερομηνία παράδοσης σχολιάζει στην «Κ» ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών αναφερόμενος στα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί για την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης. Ο Στράτος Σιμόπουλος καλεί το δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη να «αλλάξει στάση» αναφορικά με τα αρχαία ευρήματα του σταθμού στη Βενιζέλου και διευκρινίζει πως δεν τίθεται ζήτημα χρηματοδότησης για τη συνέχιση των εργασιών. Ο ίδιος δεν γνωρίζει για την υποθαλάσσια αρτηρία που από κοινού προωθούν δήμος και Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, θεωρεί πως η τρικομματική κυβέρνηση «βγαίνει ενισχυμένη» και δεν «βλέπει» σύντομα εκλογές!
«Πιστεύω ότι σε λίγες εβδομάδες το έργο θα ξαναποκτήσει τις επιθυμητές ταχύτητες εκτέλεσης και ερωτήματα για το αν θα αποκτήσει η πόλη ΜΕΤΡΟ δεν θα τίθενται. Για να προσδιορίσουμε, όμως, χρονικά το τέλος των εργασιών θα πρέπει ο δήμος Θεσσαλονίκης να μας παραδώσει το χώρο στο αμαξοστάσιο Πυλαίας και να καθορισθεί η τιμή μονάδας για την απαλλοτρίωση στη Βούλγαρη. Είναι δυο ζητήματα που δεν εξαρτώνται από εμάς. Πάντως, προσπαθούμε να μην υπάρχει σημαντική καθυστέρηση πέρα από το τέλος του 2016 που ήταν η επίσημη ημερομηνία παράδοσης, πριν το σταμάτημα των εργασιών το Μάρτιο του 2012» αναφέρει ο κ. Σιμόπουλος.
Μιλώντας για την πρόσφατη κόντρα του με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, ο οποίος δεν επιθυμεί τη μεταφορά των αρχαίων ευρημάτων του σταθμού στην οδό Βενιζέλου αλλά και τη γνωμοδότηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου, με την οποία ο κ. Σιμόπουλος συμφωνεί, που προτείνει απόσπαση και τμηματική επανατοποθέτηση, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών διευκρινίζει ότι «αυτός που πρέπει να αλλάξει στάση είναι ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Πιστεύω ότι θα το κάνει αντιλαμβανόμενος ότι δεν υπάρχει άλλη λύση. Εν πάση, όμως, περιπτώσει η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ υποχρεούται να ακολουθήσει τις οδηγίες του ΚΑΣ.Όπως, όμως, θα γίνει και σε όλους του σταθμούς στη Θεσσαλονίκη, είναι δυνατή η μερική επανατοποθέτηση των ευρημάτων, αφού αποσπασθούν, όπως προτείνει και το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ”. Και συμπληρώνει: «βρήκαμε ένα έργο ετοιμοθάνατο και το κρατήσαμε στη ζωή. Ουσιαστικά από το Μάρτιο του 2012 έως το Σεπτέμβριο δεν εκτελούντο εργασίες. Σήμερα έχουμε παραδώσει στην ανάδοχο κοινοπραξία για εργασίες τους σταθμούς στο Παπάφη, στην Πατρικείου, στην Νέα Εγνατία και ελεύθερους από αρχαιολογικές εργασίες στη Μοναστηρίου και στο Βόρειο Τμήμα στην Αγία Σοφία. Λύνουμε λοιπόν προβλήματα συνεχώς, ενώ μέσω νομοθετικής ρύθμισης που προωθούμε, θα λύσουμε και το θέμα που προέκυψε με τις διεκδικήσεις αποζημιώσεων εκ μέρους της κοινοπραξίας. Εκείνο, όμως, που πρέπει να λύσει μόνη της η κοινοπραξία είναι το πρόβλημα ρευστότητος. Εμείς φροντίσαμε με την αύξηση της προκαταβολής να την βοηθήσουμε και σ’ αυτόν τον τομέα. Οι πόροι του έργου είναι εξασφαλισμένοι. Ο εργολάβος πληρώνεται εντός μηνός από την κατάθεση της πιστοποίησής του. Πρέπει όμως να εκτελεί έργο για να πληρώνεται. Είμαι σίγουρος ότι τελικά το έργο θα προχωρήσει και σε λίγα χρόνια η Θεσσαλονίκη θα διαθέτει το πιο σύγχρονο ΜΕΤΡΟ στην Ευρώπη».
Υποθαλάσσια και σχολεία
Ο κ. Σιμόπουλος δηλώνει επίσης ανενημέρωτος για τις πρόσφατες κοινές εξαγγελίες δήμου και Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την κατασκευή mini υποθαλάσσιας αρτηρίας σχολιάζοντας πως «όλα αυτά τα μεγάλα έργα είναι χρήσιμα, όταν συνοδεύονται από σχέδια, χρονοδιαγράμματα υλοποίησης και τρόπους χρηματοδότησης. Διαφορετικά κινδυνεύουν να περιπέσουν στην κατηγορία του περιβόητου MASTER PLAN και της θαλάσσιας αρτηρίας που θα συνέδεε Καλοχώρι με Μηχανιώνα. Βέβαια, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας διαθέτει πόρους από το ΕΣΠΑ, ενώ τόσο η ίδια όσο και ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχουν πλήρως στελεχωμένες τεχνικές υπηρεσίες».
Στο «χαρτοφυλάκιό» του Στράτου Σιμόπουλου περιλαμβάνεται επίσης και η εποπτεία του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων. «Για φέτος σχεδιάζουμε και ήδη ξεκινήσαμε να δημοπρατούμε 14 νέες σχολικές μονάδες, ενώ ενεργοποιούμε και το σχετικό ΣΔΙΤ που προβλέπει άλλες 16. Οι περισσότερες από αυτές βρίσκονται στη δυτική Θεσσαλονίκη, στην οποία ορισμένοι Δήμοι όπως είναι αυτός του Παύλου Μελά είναι πρωταθλητής πανελληνίως στη διπλοβάρδια. Φυσικά, η προσπάθεια θα συνεχισθεί, διότι έχουμε αίθουσες, ακόμη και νηπιαγωγεία σε υπόγεια, σε μαγαζιά και γενικώς σε ακατάλληλα κτίρια».
Ο ίδιος αισιοδοξεί και υπογραμμίζει ότι «σε λίγα χρόνια θα είμαστε πολύ καλύτερα. Τα δύσκολα είναι πίσω, μπαίνουμε σε μια περίοδο κατά την οποία σταθεροποιείται η οικονομία και σε λίγο θα μπούμε σε φάση ανάκαμψης. Δουλεύουμε συστηματικά με υπομονή και επιμονή και τα αποτελέσματα θα έρθουν και αυτά. Ψηφίζεται ο νόμος των ιδιωτικών επενδύσεων, διατάξεις για την ταχύτερη εκτέλεση των δημοσίων έργων, ο τουρισμός ανακάμπτει, για πρώτη φορά τον Μάρτιο το ισοζύγιο προσλήψεων – απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα ήταν θετικό. Κάτι κινείται. Κάτι αλλάζει. Σε λίγο τα αποτελέσματα θα αρχίσουν να φαίνονται κυρίως στο επίπεδο της ανεργίας».
«Δεν με αφορά ο ανασχηματισμός»
Ο κ. Σιμόπουλος πρόσφατα μάλιστα μίλησε για τις προοπτικές ανάπτυξης των δυτικών συνοικιών. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στην παραχώρηση πρώην στρατοπέδων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. «Πιστεύω ότι οι Δήμοι πρέπει να προσελκύσουν και ιδιωτικά κεφάλαια για να αναπτύξουν τα στρατόπεδα. Μόνο με πόρους από το ΕΣΠΑ δεν θα είναι δυνατή η αξιοποίηση. Τα στρατόπεδα στη δυτική Θεσσαλονίκη αποτελούν ευλογία και μπορούν, αν αξιοποιηθούν χωρίς ιδεοληψίες, να αποτελέσουν πόλους ευρύτερης ανάπτυξης». Δεν παίρνει σαφή θέση υπέρ ή κατά στα σενάρια ανασχηματισμού που κυκλοφορούν και υπογραμμίζει ότι «η τρικομματική κυβέρνηση αντέχει και μάλιστα βγαίνει περισσότερο ενισχυμένη μετά την αντιμετώπιση κάθε μεγάλου προβλήματος. Το παράδειγμα της οικονομικής κρίσης στην Κύπρο είναι χαρακτηριστικό. Ο ανασχηματισμός βέβαια δεν με αφορά καθόλου». Τέλος, ξεκαθαρίζει πως τον ενδιαφέρει μια νέα υποψηφιότητα στις επόμενες βουλευτικές εκλογές, θεωρώντας ωστόσο πως αυτές «αργούν». «Τη δεδομένη χρονική στιγμή δίνω όλες μου τις δυνάμεις στην επανεκκίνηση και εξέλιξη των έργων. Βέβαια, όπως έχει αποδειχθεί, σε όλα τα θέματα, τις λύσεις τις δίνει η ίδια η ζωή» καταλήγει ο κ. Σιμόπουλος.
 
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.