, Πέμπτη
18 Απριλίου 2024

search icon search icon

«Από θαύµα δε θρηνήσαµε κι άλλο θύµα πριν από λίγες ηµέρες σε εργοτάξιο του ΜΕΤΡΟ…»

Της Φιλίππα Βλαστού 
«Τα µάτια µας πρέπει να τα έχουµε 14» τονίζουν εργαζόµενοι στα εργοτάξια του υπό κατασκευή ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης µιλώντας στην Karfitsa. «Ελλιπή» χαρακτηρίζουν τα µέτρα ασφαλείας οι εργαζόµενοι. Παράλληλα µετά το τραγικό συµβάν που συνέβη την Δευτέρα 13 Μαρτίου, όταν χειριστής γερανού που πραγµατοποιούσε εργασίες στο εργοτάξιο επί των οδών Πόντου µε Μεταµορφώσεως έχασε τη ζωή του όταν αναποδογύρισε το όχηµα ήρθε στο φως της δηµοσιότητας ακόµη ένα περιστατικό.
%ce%98%ce%95%ce%9f%ce%94%ce%a9%ce%a1%ce%99%ce%94%ce%97%ce%a3
Ο γενικός γραµµατέας του συλλόγου εργαζοµένων στο µετρό Θεσσαλονίκης, Γρηγόρης Θεοδωρίδης µιλώντας στην Karfitsa για τα µέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να τηρούν όσοι εργάζονται στα εργοτάξια εξήγησε πως µέσα σε αυτά είναι το προστατευτικό καπέλο, το γιλέκο, τα ειδικά µποτάκια και τα γάντια. «Λαµβάνονται  τα µέτρα ασφαλείας, όµως δεν µπορούµε να πούµε ότι είναι τα άριστα. Θα µπορούσαν να είναι και καλύτερα» είπε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι: «όταν λέµε καλύτερα για παράδειγµα όσον αφορά τα υλικά διασφάλισης των φρεατίων και η σήµανση. Αυτό είναι το σηµαντικότερο. Με πρόχειρα πράγµατα κάνουµε κάποιες περιφράξεις για να βελτιώσουµε λίγο την κατάσταση». Μάλιστα, όπως είπε ο κ. Θεοδωρίδης: «οι εργαζόµενοι δίνουµε µεγάλη προσοχή στα σκάµµατα, γιατί εάν πατήσεις επάνω µπορεί να φύγει το πόδι σου για παράδειγµα και να χτυπήσεις ή ακόµα και να το σπάσεις. Πρέπει να έχουµε τα µάτια µας δεκατέσσερα». Σύµφωνα µε τον ίδιο «υπάρχουν πάντα κάποιοι υπεύθυνοι στα σκάµµατα. Είναι δουλειά του εργοδηγού να έχει άτοµα για να κάνουν κάποιες τεχνικές εργασίες να διασφαλιζόµαστε. Οι εργοδηγοί είναι παρόντες το 90% της ηµέρας». Ο εργαζόµενος γνωστοποίησε ότι στην νότια πλευρά του εργοταξίου στην Αγία Σοφία δεν έχουν σηµειωθεί σοβαρά ατυχήµατα, αλλά τόνισε πως: «πάντα πρέπει να υπάρχει προσοχή και από τους εργαζόµενους και τους χειριστές των µηχανηµάτων».
«Δεν µπαίνει κανείς στο εργοτάξιο χωρίς τα απαραίτητα»
Ο πρόεδρος των εργαζοµένων του µετρό στον κατασκευαστικό τοµέα, Σταύρος Στέτσικας σε δηλώσεις του στην Karfitsa ξεκαθάρισε ότι όλοι οι εργαζόµενοι µόλις περάσουν την πόρτα των εργοταξίων φορούν τα απαραίτητα προστατευτικά – µποτάκια, γάντια, καπέλο, γιλέκο.
%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%84%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%b1%cf%82
« Δεν υπάρχει περίπτωση να ξεχαστεί ένας εργαζόµενος και να µην τα φοράει. Ακόµα και κάποιος να βγάλει για δευτερόλεπτα το καπέλο ο ένας εργαζόµενος µε τον άλλο φωνάζουµε να το ξαναβάλει», επεσήµανε ο πρόεδρος. «Υπάρχουν ιθύνοντες µέσα στην κοινοπραξία, γιατρός και οι τεχνικοί ασφαλείας µια οµάδα ανθρώπων που µιλάνε µε τους εργαζόµενους τους εξηγούν τι πρέπει να προσέχουν. Στο εργοτάξιο δεν είναι µόνο εργαζόµενοι που κάνουν ότι θέλουν, υπάρχει εργοταξιάρχης», εξήγησε ο κ. Στέτσικας.
«Από τύχη δεν σηµειώθηκε δεύτερο δυστύχηµα»
«Γενικά κατά την υλοποίηση του έργου υπάρχουν αρκετά ατυχήµατα», σύµφωνα µε τον πρόεδρο του σωµατείου οικοδόµων Θεσσαλονίκης, Γιώργο Παπαεπαµεινώνδα.
%cf%80%ce%b1%cf%80%ce%b1%ce%b5%cf%80%ce%b1%ce%bc%ce%b5%ce%b9%ce%bd%cf%8e%ce%bd%ce%b4%ce%b1%cf%82
Μάλιστα, ο ίδιος γνωστοποίησε ότι λίγα εικοσιτετράωρα από το δυστύχηµα που κόστισε την ζωή σε έναν εργαζόµενο στο εργοτάξιο του ΜΕΤΡΟ στην Καλαµαριά από θαύµα δεν σηµειώθηκε και δεύτερο. «Το πιο πρόσφατο ατύχηµα  ήταν το Σάββατο, στις 18 Μαρτίου, στο εργοτάξιο της Νέας Ελβετίας όταν τουµπάρισε ένα µεγάλο φορτηγό, στην γλώσσα της οικοδοµής λέγεται «σαύρα». Από θαύµα δεν είχαµε κάποιο θύµα, γιατί δεν βρισκόταν κάποιος στο σηµείο που έπεσε». Στο σωµατείο των οικοδόµων φτάνουν αναφορές από εργαζόµενους του µετρό, όπως µας αναφέρει ο κ. Παπαεπαµεινώνδας οι οποίες λένε ότι: «κάνουν πράγµατα που δε θα έπρεπε, όπως να σηκώνουν σίδερα µε τα χέρια και να τα κατεβάζουν σε µεγάλο βάθος, που είναι πέρα και έξω από την δικιά τους δυνατότητα». Μάλιστα, όταν το ίδιο το σωµατείο βρέθηκε στο εργοτάξιο στην περιοχή «Μάκρο» ο πρόεδρος περιγράφοντας τα όσα είδε και εντόπισε εκεί µας είπε ότι: «υπήρχαν σκαλωσιές που είχαν πάνω τούβλα και χτίστες. Τα µαδέρια και οι σκαλωσιές ήταν ελλιπής». Ο ίδιος αναφερόµενος στα µηχανήµατα υποστήριξε ότι: « έλεγχοι µηχανηµάτων όπως στους γερανούς που είναι σε καθηµερινή χρήση  δεν γίνονται στη συχνότητα που έπρεπε».
20170322_155218
Tα µέτρα ασφαλείας στα εργοτάξια για το µετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Παπαεπαµεινώνδας τα χαρακτήρισε «ελλιπή», καθώς όπως είπε «δεν υπάρχουν κρατικοί έλεγχοι, το προσωπικό των επιθεωρήσεων δεν επαρκεί και αυτό που υπήρχε παλαιότερα αλλά το είχαν καταργήσει οι προηγούµενες κυβερνήσεις και η σηµερινή δεν το έχει επαναφέρει είναι οι επιτροπές έλεγχου. Πλέον υπάρχουν τεχνικοί ασφαλείας στα έργα που τους προσλαµβάνει ο εργοδότης και είναι λογικό να κάνει τα «στραβά µάτια» σε κάποια πράγµατα. Δεν είναι κρατικοί υπάλληλοι που δεν θα επηρεάζονται από καµία σχέση µε τον εργοδότη». Την προηγούµενη εβδοµάδα εκπρόσωποι του σωµατείου πραγµατοποίησαν συνάντηση µε την τεχνική επιθεώρηση και επίκεντρο της συζήτησης ήταν τα µέτρα προστασίας για τους εργαζόµενους και τα εξαντλητικά ωράρια. «Ενώ αρκετοί συνάδελφοι έχουν υπογράψει ατοµική σύµβαση εργασίας πενθήµερη δουλεύουν εφτά µέρες την εβδοµάδα. Πολλές φορές η µαύρη εργασία ειδικά στους υπεργολάβους δίνεται µε την µορφή διατακτικών δηλαδή δεν καταβάλλονται σε µισθό αλλά σε κουπόνια για το supermarket», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του σωµατείου.
20170322_152648
Οι ανοιχτές είσοδοι των εργοταξίων
Όπως φαίνονται και στις φωτογραφίες-ντοκουµέντα της Karfitsa οι είσοδοι των εργοταξίων του µετρό δεν είναι απαγορευµένη ζώνη για τους πολίτες ακόµα και για τα οχήµατα. Αντίθετα, οι είσοδοι είναι ανοιχτοί. Ο κ. Παπαεπαµεινώνδας υπογράµµισε ότι: «Ως επί το πλείστον τα περισσότερα εργοτάξια είναι περιφραγµένα µε τις λαµαρίνες. Ωστόσο, όπως µας έχουν ενηµερώσει πρόσφατα κάτοικοι στην Καλαµαριά ένα αυτοκίνητο έφυγε από το οδικό δίκτυο και µπήκε στο εργοτάξιο. Επίσης υπάρχει και κόσµος που προσπαθεί να περάσει µέσα από τα εργοτάξια ή που πάει να δει τι γίνεται και αυτό είναι ένα µεγάλο ζήτηµα».
*Φωτογραφίες ντοκουµέντα δείχνουν εργαζόµενους χωρίς τα προστατευτικά καπελάκια και ορθάνοιχτες τις εισόδους των εργοταξίων.
20170328_163820 20170328_163853
Η ΕΡΕΥΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.