, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Ευρώ ζητούν οι Έλληνες από τον Άγιο Βασίλη.

Μετρητά και βιβλία ζητούν οι Έλληνες από τον Άγιο Βασίλη, αυτό ήταν ένα από τα αποτελέσματα της έρευνας που δημοσιεύθηκε στην Deloitte.
Στη χριστουγεννιάτικη έρευνά παρουσιάζονται οι αγοραστικές τάσεις των Ευρωπαίων (μεταξύ των οποίων και οι Έλληνες) καταναλωτών για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων του 2012.
Παρά το γεγονός ότι τα ταξίδια, οι υπολογιστές και τα smartphone ανήκουν στα κορυφαία 10 πιο επιθυμητά δώρα για τους περισσότερους Ευρωπαίους, αυτά δεν περιλαμβάνονται στην αντίστοιχη λίστα των δώρων που τελικά προσφέρονται. Σε μία από τις πρώτες θέσεις έρχονται και πάλι τα βιβλία σε πολλές χώρες για το έτος αυτό.
Ο λόγος είναι μάλλον προφανής: οι αποφάσεις για την αγορά δώρων λαμβάνονται με κριτήρια κυρίως την χρησιμότητα και την τιμή. Υπολογιστές και smartphone μπορεί να πληρούν το πρώτο κριτήριο, δεν ικανοποιούν όμως το δεύτερο, αφού για την αγορά τους πρέπει κανείς να δαπανήσει αρκετές εκατοντάδες ευρώ.

  • Το 87% των Ευρωπαίων καταναλωτών πιστεύει ότι η χρηστικότητα ενός δώρου είναι πολύ σημαντική, η τιμή έχει καταστεί καθοριστική για το 92%.
  •  Όπως συνέβη και πέρυσι, τα πιο δημοφιλή δώρα για εφήβους είναι τα βιντεοπαιχνίδια, τα μετρητά και τα βιβλία.

Παρ’ όλο που οι δωροεπιταγές είναι μεταξύ των κορυφαίων 10 προσφερόμενων δώρων, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές παρατηρούν ότι τελικά δεν είναι τόσο πρακτικές επιλογές, καθώς επισημαίνουν ότι μερικές φορές ξεχνάνε να τις χρησιμοποιήσουν ή ότι δεν τους επιτρέπεται να επιλέξουν ό,τι θα ήθελαν. Ωστόσο, το μειονέκτημα των δωροεπιταγών που αφορά την περίοδο ισχύος αναφέρεται λιγότερο συχνά.
Λιγότερα χρήματα
Οι Ευρωπαίοι δηλώνουν ότι είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν λιγότερα χρήματα για δυο είδη του προϋπολογισμού το 2013: τα multimedia (διαδίκτυο, καλωδιακή τηλεόραση, τηλεπικοινωνίες, κ.λπ.) και τις καθημερινές δαπάνες (φαγητό, μεταφορικά μέσα, εφημερίδες, κλπ.).
Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα έντονη στην Ελλάδα, αλλά και άλλες χώρες -Ιρλανδία, Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία, και Νότια Αφρική-, όπου πάνω από το 70% των καταναλωτών δηλώνουν ότι σκοπεύουν να δαπανήσουν λιγότερα χρήματα για αυτά τα είδη.

Δώρα από το Διαδίκτυο;

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές συνεχίζουν να συνδυάζουν διαδίκτυο και καταστήματα για τις αγορές τους. Πάνω από το 40% των Ευρωπαίων καταναλωτών χρησιμοποιούν τόσο διαδίκτυο όσο και τα καταστήματα για να βρουν και να συγκρίνουν προϊόντα.
Το 33% των καταναλωτών θα αγοράσει δώρα μέσω διαδικτύου. Οι περισσότεροι ωστόσο θα συνεχίσουν να αγοράζουν από καταστήματα.
Αυτό που αρέσει στους καταναλωτές σχετικά με την «διακαναλική εμπειρία» είναι κυρίως ότι μπορούν να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου και των καταστημάτων για να βελτιστοποιήσουν τις αγορές τους:
Στο διαδίκτυο βρίσκουν πληροφορίες που δεν είναι διαθέσιμες στα καταστήματα, όπως σχόλια και απόψεις άλλων καταναλωτών, κάνουν τις αγορές τους όποτε θέλουν, και συγκρίνουν τα προϊόντα και τις τιμές. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μεταξύ των 5 κορυφαίων πλεονεκτημάτων των διαδικτυακών αγορών για φέτος είναι οι χαμηλές διαθέσιμες τιμές, οι οποίες αντανακλούν για άλλη μια φορά την προτεραιότητα που δίνεται στην εξεύρεση της καλύτερης δυνατής τιμής.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των καταστημάτων παραμένει η δυνατότητα αλλαγής προϊόντων και ακολουθούν οι υπηρεσίες μετά την πώληση, αλλά και η ασφάλεια των πληρωμών, η οποία για άλλη μια φορά ανέβηκε στη λίστα των κορυφαίων πλεονεκτημάτων των καταστημάτων. Αναφέρθηκαν επίσης οι συμβουλές και οι πληροφορίες που παρέχονται από το προσωπικό των πωλήσεων καθώς και η ευχαρίστηση κατά τη διάρκεια των αγορών στα καταστήματα.
Για να βρουν και να συγκρίνουν τα προϊόντα απευθείας μέσω διαδικτύου, οι καταναλωτές επισκέπτονται τις ιστοσελίδες των σημείων λιανικής πώλησης, μηχανές αναζήτησης και τις ιστοσελίδες των κατασκευαστών, με τη συγκεκριμένη σειρά προτίμησης.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Κουτσόπουλο, Head of Consumer Business της Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός & Καμπάνης Α.Ε., «Αυτό το οποίο αρέσει στους καταναλωτές όσον αφορά στη «διακαναλική εμπειρία» είναι κυρίως ότι μπορούν να αξιοποιήσουν τα αντίστοιχα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου και των καταστημάτων για να βελτιστοποιήσουν τις αγορές τους. Η εφαρμογή μιας πραγματικά διακαναλικής στρατηγικής που θα βασίζεται στην ολοκληρωμένη σχέση με τον πελάτη θα δώσει στους εμπόρους λιανικής πώλησης το καθοριστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».
Πηγή:in.gr

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.