, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Ναι στη θαλάσσια αστική συγκοινωνία…

Grecia. mariaxhe.blogspot.com.net - 0024

Υπέρ της κατασκευής του έργου της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης τάχθηκαν κατά πλειοψηφία τα μέλη της Μητροπολιτικής Επιτροπής της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης κατά τη σημερινή συνεδρίαση του οργάνου στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας.

Το θέμα εισηγήθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Γεώργιος Τσαμασλής και αφορούσε στη «σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας-Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης, των Δήμων Θεσσαλονίκης, Θερμαϊκού, Καλαμαριάς και της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” για το έργο “Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης: Εκπόνηση Μελετών – Έκδοση Αδειοδοτήσεων & Κατασκευή των Τεχνικών Υποδομών Πέντε (5) Προβλήτων – Στάσεων”, εξουσιοδότηση υπογραφής της σύμβασης και ορισμός εκπροσώπου της Π.Κ.Μ».

Σκοπός της συγκεκριμένης Προγραμματικής Σύμβασης είναι η συνεργασία και ο συντονισμός των συμβαλλομένων φορέων για την προετοιμασία του έργου, την ένταξή του σε χρηματοδοτικά μέσα, καθώς και την υλοποίησή του. Το έργο αποτελεί πρόταση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που, μαζί με τους δήμους Θεσσαλονίκης, Θερμαϊκού και Καλαμαριάς είναι κύριος φορέας του έργου, ενώ ως φορέας υλοποίησης ορίστηκε η «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

tsamaslis

Σύμφωνα με τον κ. Τσαμασλή, «πρόκειται για ένα αναπτυξιακό έργο που έφερε στο προσκήνιο ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας όταν βρισκόταν στη θέση του αντιπεριφερειάρχη και το οποίο καλούμαστε εμείς τώρα να “τρέξουμε”, σε συνεργασία, φυσικά, με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και τους δημάρχους Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, Καλαμαριάς Θεοδόση Μπακογλίδη και Θερμαϊκού Γιάννη Αλεξανδρή. Στόχος μας είναι να επισπευσθούν οι διαδικασίες, ώστε το έργο να γίνει σύντομα πραγματικότητα και να μη μείνει στα χαρτιά, προκειμένου να πάρει “σάρκα και οστά” μία χρόνια επιθυμία των πολιτών».

Ο συνολικός προϋπολογισμός για την εκτέλεση του έργου (Εκπόνηση μελετών –  κατασκευή του τεχνικού έργου και συνοδές εργασίες) της παρούσας Σύμβασης, με βάση τα αποτελέσματα της Μελέτης «Διερεύνηση ανάπτυξης αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή», που εκπονήθηκε το 2011 με ευθύνη της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής του υπουργείου Μεταφορών και Δικτύων, ανέρχεται κατ’ εκτίμηση στο ποσό των 8.260.000 ευρώ.

Η χρηματοδότηση του έργου θα προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και ειδικότερα από το χρηματοδοτικό μέσο του φορέα Χρηματοδότησης της παρούσας Σύμβασης: «Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας Θράκης – Περιφερειακό Πρόγραμμα Κεντρικής Μακεδονίας ΕΣΠΑ 2007/2015», καθώς και της Ε’ Προγραμματικής Περιόδου 2014 – 2020, καθώς και εναλλακτικά ή αθροιστικά από το Πράσινο Ταμείο, ή από κάθε άλλη Δημόσια χρηματοδοτική πηγή που θα προκύψει, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Κύριου του Έργου και της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης, με δικαιούχο το φορέα υλοποίησης (Εγνατία Οδός Α.Ε.), είτε άμεσα ως τελικός δικαιούχος της χρηματοδότησης, είτε έμμεσα ως αποδέκτης της χρηματοδότησης από τον κύριο του έργου, μέσω της παρούσας Προγραμματικής Σύμβασης.

«Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν χρηματοδοτηθεί το έργο από το ΕΣΠΑ ή το Πράσινο Ταμείο, έχει αποφασιστεί τη χρηματοδότηση να αναλάβει το Ταμείο της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης», υπογράμμισε ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, αναφερόμενος στο ζήτημα εξασφάλισης οικονομικών πόρων για την υλοποίηση του έργου.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου εκτιμάται σε δώδεκα (12) μήνες από την ανάθεση σε μελετητή, για την εκπόνηση και έγκριση Οριστικών Μελετών και τη σύνταξη Τευχών Δημοπράτησης για τη διενέργεια Διεθνούς Διαγωνισμού της ανάθεσης της λειτουργίας του συστήματος σε ιδιώτη επενδυτή, καθώς και δώδεκα (12) μήνες για την ολοκλήρωση Κατασκευής Προβλητών – Στάσεων, Πλωτών Κυματοθραυστών και Κτιριακών Εγκαταστάσεων. Σημειώνεται ότι η Κατασκευή των πέντε (5) προβλητών αφορά στις αντίστοιχες στάσεις της βασικής διαδρομής οι οποίες χωροθετούνται ως εξής:

–              Πλατεία Ελευθερίας (Δήμος Θεσσαλονίκης)

–              Δημαρχείο (Δήμος Θεσσαλονίκης)

–              Μέγαρο Μουσικής (Δήμος Θεσσαλονίκης)

–              Μαρίνα Αρετσούς (Δήμος Καλαμαριάς)

–              Νέοι Επιβάτες (Δήμος Θερμαϊκού)

Για την παρακολούθηση της εκτέλεσης της παρούσας Προγραμματικής Σύμβασης συστήνεται όργανο με την επωνυμία «Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης», με έδρα την Θεσσαλονίκη στη Λ. Βασ. Γεωργίου 1Α, Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης. Αντικείμενο της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης είναι ο συντονισμός και η παρακολούθηση όλων των εργασιών που απαιτούνται για την εκτέλεση της παρούσας Προγραμματικής Σύμβασης.

Ως εκπρόσωπος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ορίστηκε ο Απόστολος Γιάντσης, Γενικός Διευθυντής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με ευθύνη  την τήρηση των όρων της παρούσας Προγραμματικής Σύμβασης και ειδικότερα το συντονισμό της εταιρικής σχέσης και συνεργασίας των εταίρων.

«Η υλοποίηση της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας αναμένεται να προσθέσει επιπλέον δυνατότητες μεταφοράς για χιλιάδες Θεσσαλονικείς, με χαμηλό κόστος. Προχωρούμε με σταθερά βήματα για την ολοκλήρωση ενός έργου, που αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και το οποίο αναμένεται να συμβάλει τόσο στην αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης, όσο και στην τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής σε όλο το μέτωπο του Θερμαϊκού κόλπου», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Τσαμασλής. 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.