, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Οι Έλληνες κάνουν,πια, έξυπνες αγορές…

supermarket_4Οι Έλληνες καταναλωτές κάνουν έξυπνες αγορές, συγκρίνοντας περισσότερο προϊόντα/υπηρεσίες, με δυνατότητα εξοικονόμησης έως και 40% στις αγορές από τα σουπερ μάρκετ.

Τα στοιχεία της πρόσφατης πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα έχουν μπει στη διαδικασία εντατικότερης αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών, μια δυνατότητα που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ στην Ελλάδα.

Οι καταναλωτές πλέον συγκρίνουν όχι μόνο τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα, αλλά και ανάμεσα σε διαφορετικά καταστήματα και σημεία πώλησης προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι 8 στους 10 δηλώνουν ότι επισκέπτονται περισσότερα από ένα καταστήματα σουπερμάρκετ σε σχέση με την περίοδο πριν την κρίση προκειμένου να συγκρίνουν και επιτύχουν καλύτερες τιμές και προσφορές.

Παράλληλα 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα σε σχέση με πριν την κρίση. Οι καταναλωτές φαίνονται να γίνονται πιο προσεκτικοί και πιο κριτικοί σε σχέση με το παρελθόν.

Με βάση αυτές τις καταναλωτικές συνήθειες αναδεικνύεται ο ρόλος του σουπερ μάρκετ σαν το σημείο/κανάλι πώλησης όπου συγκεντρώνονται μεγάλος αριθμός διαφορετικών προϊόντων, δίνοντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να συγκρίνει διαφορετικές τιμές και ποιότητες προϊόντων. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 80% των καταναλωτών θεωρεί ότι στο σουπερ μάρκετ έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει και να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά και διαφορετικά προϊόντα (διαφορετικές μάρκες, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διαφορετικές ποικιλίες προϊόντων, διαφορετικές τιμές, διαφορετικές συσκευασίες, διαφορετικές χώρες κλπ).

Η επεξεργασία των στοιχείων τιμών που παρέχει το παρατηρητήριο τιμών e-prices, των μεγάλων αλυσίδων σουπερ μάρκετ του Υπουργείου Ανάπτυξης από το ΙΕΛΚΑ, επιβεβαιώνουν αυτή την εικόνα. Τα στοιχεία που αφορούν το σύνολο του 2012 παρουσιάζουν το εύρος των τιμών συγκρίνοντας την μέση τιμή της κατηγορίας, τον μέσο όρο των δύο ελάχιστων τιμών και τον μέσο όρο των δύο μέγιστων τιμών. Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα για το σύνολο των 155 προϊόντων από 26 κατηγορίες, τα προϊόντα αυτά μπορούν να αγοραστούν σε ένα εύρος της τάξης του 50% ανάλογα με τις επιλογές που θα κάνει ο καταναλωτής.

 

 

Πίνακας 1: Εύρος τιμών προϊόντων αλυσίδων σουπερ μάρκετ για το σύνολο του 2012

(πηγή: Επεξεργασία στοιχείων e-prices.gr)

 

 

# ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ

Μ.Ο. ΔΥΟ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΤΙΜΩΝ

Μ.Ο. ΔΥΟ ΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΜΩΝ

ΔΙΑΦΟΡΑ ΔΥΟ ΕΛ.-ΜΕΓ. ΤΙΜΩΝ

ΔΙΑΦΟΡΑ ΩΣ % ΕΠΙ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΤΙΜΗΣ

  1.  

ΑΛΕΥΡΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΡΗΣΕΙΣ 1 ΚΙΛΟ

5

1,32 €

0,83 €

1,68 €

0,85 €

64,39%

  1.  

ΑΡΑΒΟΣΙΤΕΛΑΙΟ 1 ΛΙΤΡΟ

6

2,21 €

1,91 €

2,87 €

0,96 €

43,44%

  1.  

ΑΡΑΒΟΣΙΤΕΛΑΙΟ 2 ΛΙΤΡΑ

5

4,46 €

3,83 €

5,38 €

1,55 €

34,75%

  1.  

ΑΡΑΚΑΣ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΟΣ 1 ΚΙΛΟ

4

2,41 €

1,94 €

2,88 €

0,94 €

39,00%

  1.  

ΓΑΛΑ ΕΒΑΠΟΡΕ 410 ΓΡ. 4%

5

0,75 €

0,64 €

0,93 €

0,29 €

38,67%

  1.  

ΓΑΛΑ ΕΒΑΠΟΡΕ 410 ΓΡ. 7,5%

6

0,70 €

0,50 €

0,93 €

0,43 €

61,43%

  1.  

ΓΑΛΑ ΕΛΑΦΡΥ 1 ΛΙΤΡΟ

8

1,28 €

0,92 €

1,58 €

0,66 €

51,56%

  1.  

ΓΑΛΑ ΠΛΗΡΕΣ 1 ΛΙΤΡΟ

9

1,27 €

0,92 €

1,58 €

0,66 €

51,97%

  1.  

ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΑΓΕΛΑΔΟΣ ΣΤΡΑΓΓΙΣΤΟ 2% 3Χ200ΓΡ.

4

2,46 €

1,74 €

3,19 €

1,45 €

58,94%

  1.  

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ 1 ΛΙΤΡΟ

10

4,24 €

3,28 €

5,61 €

2,33 €

54,95%

  1.  

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ 2 ΛΙΤΡΑ

9

8,05 €

6,85 €

10,20 €

3,35 €

41,61%

  1.  

ΚΑΦΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ 200 ΓΡ.

6

1,69 €

1,34 €

2,30 €

0,96 €

56,80%

  1.  

ΚΡΙΘΑΡΑΚΙ 500 ΓΡ.

5

0,71 €

0,48 €

0,91 €

0,43 €

60,56%

  1.  

ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ 500 ΓΡ.

12

0,64 €

0,45 €

0,87 €

0,42 €

65,63%

  1.  

ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ 250 ΓΡ.

6

2,29 €

1,05 €

3,43 €

2,38 €

103,93%

  1.  

ΜΕΛΙ 455 ΓΡ.

5

5,46 €

3,63 €

7,24 €

3,61 €

66,12%

  1.  

ΜΠΥΡΑ 6×330 ML

5

5,04 €

4,26 €

6,03 €

1,78 €

35,22%

  1.  

ΠΟΤΟ ΤΥΠΟΥ COLA 1,5 ΛΙΤΡΟ

5

1,19 €

0,55 €

1,52 €

0,97 €

81,51%

  1.  

ΡΥΖΙ ΓΛΑΣΣΕ 500 ΓΡ.

5

1,20 €

0,95 €

1,41 €

0,46 €

38,33%

  1.  

ΡΥΖΙ ΚΑΡΟΛΙΝΑ 500 ΓΡ.

5

1,19 €

0,82 €

1,61 €

0,79 €

66,39%

  1.  

ΣΑΠΟΥΝΙ 125 ΓΡ.

5

0,77 €

0,65 €

0,93 €

0,28 €

36,36%

  1.  

ΦΑΚΕΣ ΨΙΛΕΣ 500 ΓΡ.

4

1,30 €

1,15 €

1,45 €

0,30 €

23,08%

  1.  

ΦΑΣΟΛΑΚΙΑ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ 1 ΚΙΛΟ

5

2,52 €

1,81 €

3,41 €

1,60 €

63,49%

  1.  

ΦΕΤΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ 1 ΚΙΛΟ

5

4,57 €

4,19 €

4,95 €

0,76 €

16,63%

  1.  

ΧΛΩΡΟΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ 750 ML

4

1,02 €

0,76 €

1,28 €

0,52 €

50,49%

  1.  

ΧΥΜΟΣ ΤΟΜΑΤΑΣ 500 ΓΡ.

7

0,59 €

0,48 €

0,74 €

0,26 €

44,07%

 

Σύνολο  26 ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ

155

59,33 €

45,93 €

74,91 €

29,98 €

48,84%

 

Ποσοστό του Μ.Ο. Ελαχίστων σε σχέση με το Μ.Ο. Μέγιστων τιμών

   

61,31%

100,00%

   
 

Με βάση και αυτά τα στοιχεία είναι πλέον εμφανής η στροφή του καταναλωτικού κοινού προς πιο οργανωμένες και έξυπνες αγορές με συνεχή διερεύνηση και σύγκριση προϊόντων και τιμών. Ενώ είναι εμφανής και η ενίσχυση της επιλογής των σουπερ μάρκετ σαν τελικό κανάλι πώλησης αυτών λόγω των παρεχόμενων υπηρεσιών που βοηθούν τον έλληνα καταναλωτή σε περίοδο κρίσης καταλήγει το ΙΕΛΚΑ.

 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.