, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Ο τουριστικός νομός της Κ. Μακεδονίας που τα έχει όλα!

Αποτελεί τη διαχρονική «σταθερά» της χώρας καθώς είναι ο βασικός μοχλός ανάπτυξης, αλλά και πρεσβευτής του Πολιτισμού μας. Ο τουρισμός στα χρόνια της ύφεσης εξακολουθεί να αποτελεί βασική πηγή εσόδων για την οικονομία, προσφέροντας ταυτόχρονα χιλιάδες θέσεις εργασίας…
*Του Θανάση Λιακόπουλου

Ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί το σπουδαιότερο κεφάλαιο για την ελληνική οικονομία, αφού συμβάλλει πάνω από το 20% στο Α.Ε.Π. και πάνω από 23% στη συνολική απασχόληση, αποφέρει πάνω από 13 δις € έσοδα για τη χώρα και συνεισφέρει παράλληλα στην βελτίωση της τραυματισμένης εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό. Το 2015, ο τουρισμός κινήθηκε με την κεκτημένη ταχύτητα των προηγούμενων ετών. Το 2016, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις μειώθηκαν κατά 6,5%, παρότι οι επισκέπτες αυξήθηκαν σχεδόν κατά 8%, ενώ η μέση κατά κεφαλή δαπάνη – και αυτή είναι μια πολύ ανησυχητική εξέλιξη – μειώθηκε στα 471 ευρώ, από 541 ευρώ το 2015.
Ο Τουρισμός αποτελεί κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης της χώρας και της Πιερικής οικονομίας, καθώς συνδέεται με ένα ευρύ φάσμα επαγγελματικών τάξεων, ενώ συμβάλει στην απορρόφηση τοπικών προϊόντων, δίνοντας την υπεραξία τους. Στην Πιερία μας, τα τελευταία χρόνια, έχουν γίνει σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις, αλλά και βελτίωση των υποδομών από την πλευρά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Επιπλέον, άνοιξε το κεφάλαιο για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων και των προοπτικών του θρησκευτικού τουρισμού, τον οποίο εύστοχα η Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης & Πλαταμώνος, δια του Μητροπολίτη κ.κ. Γεωργίου, έφερε στο προσκήνιο, αναδεικνύοντας τα θρησκευτικά μας μνημεία και δημιουργώντας το πλαίσιο επισκεψιμότητας αυτών.
Βασικό στόχος για τον τόπο μας, θα πρέπει να είναι η αξιοποίηση και η ανάδειξη του «brand name», κυρίως, του Ολύμπου και των Πιερίων σε συνδυασμό με την ενιαία σύνδεση των ακτών μας, μέσω μιας σύγχρονης παραθαλάσσιας οδικής αρτηρίας, για την καλύτερη πρόσβαση των χιλιάδων επισκεπτών, που κατακλύζουν την περιοχή μας,
Οι 6 στόχοι της Ν.Δ. για τον τουρισμό
Οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας, η ελληνική πολιτεία, διαχρονικά, θεμελίωσαν ισχυρές βάσεις, υλοποιώντας μία σειρά αναγκαίων τομών για την ανάπτυξη του Τουρισμού μας.   Ο Ελληνικός Τουρισμός πρέπει να αντιμετωπίζεται ως εθνική υπόθεση, στην οποία θα πρωταγωνιστούν οι υγιής επιχειρηματικές δυνάμεις και οι εργαζόμενοι στον τομέα αυτό.
Η Ν.Δ. έχει θέσει ήδη 6 βασικούς προγραμματικούς και στρατηγικούς στόχους για τον τουρισμό, όπως τους παρουσίασε προσφάτως ο τομεάρχης τουρισμού Μάνος Κόνσολας:
1ον: Αποκλιμάκωση και μείωση των φόρων.
2ον: Αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό..
3ον: Προσέλκυση και ενίσχυση επενδυτικών πρωτοβουλιών.
4ον: Η διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος, στην κατεύθυνση της δημιουργίας προστιθέμενης αξίας.
5ον: Η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και της κρουαζιέρας με στρατηγικό στόχο τη μετατροπή της Ελλάδας σε Hub της Ανατολικής Μεσογείου.
6ον: Ένα νέο μοντέλο προβολής και προώθησης του τουρισμού μας, στο οποίο θα υπάρχει  τριμερής συμμετοχή (κράτος, αυτοδιοίκηση και ιδιωτική πρωτοβουλία).
Η  Ελλάδα, η κοιτίδα του πολιτισμού και του αστείρευτου φυσικού πλούτου,  θα πρέπει να γίνει το πιο δυνατό τουριστικό brand στην Ευρώπη.
*Ο Θανάσης Λιακόπουλος είναι Δικηγόρος, Δημοτικός Σύμβουλος Κατερίνης, μέλος της Πολιτικής Επιτροπής και μέλος του Τομέα Τουρισμού της Ν.Δ.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.