, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Το ΤΑΙΠΕΔ ζητά καλύτερες πρόσφορες για το λιμάνι Θεσσαλονίκης

Να υποβάλουν βελτιωτικές προσφορές για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ζήτησε από τους τρεις υποψηφίους επενδυτές το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, το Ταμείο ολοκλήρωσε τη διαδικασία αποσφράγισης των τριών δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, που είχαν καταθέσει η «International Container Terminal Services Inc», με έδρα τις Φιλιππίνες, η «Peninsular and Oriental Stream» του ομίλου της «Dubai Port World» και το σχήμα του γερμανικού fund «DIEP GmbH», της «Belterra Investments LTD» του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη και της «Terminal Link SAS», θυγατρικής της γαλλικής CMA CGM.
Υπενθυμίζεται ότι η ιαπωνική «Mitsui», παρότι συμμετείχε ενεργά στην προηγούμενη φάση του διαγωνισμού και είχε ευθύς εξαρχής επιδείξει αυξημένο ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με στόχο να αποκτήσει γεωγραφική εγγύτητα -όπως όλα έδειχναν-  στα πλούσια μεταλλεία του Κοσσόβου, τελικά απείχε από την υποβολή δεσμευτικής προσφοράς.
Οι νέες προσφορές των τριών ενδιαφερόμενων, οι οποίοι κρίθηκαν στο σύνολό τους ως έγκυροι και επαρκείς, θα αξιολογηθούν σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία δεν έχει προς το παρόν οριστικοποιηθεί ως προς τον χρόνο πραγματοποίησής της (χωρίς ωστόσο να αποκλείεται να πραγματοποιηθεί ακόμη και μέσα στον Απρίλιο).
Με βάση την προβλεπόμενη διαδικασία, μετά την αξιολόγηση των νέων προσφορών, αναμένεται να ανακηρυχθεί ο προσωρινός πλειοδότης, ώστε ακολούθως να καταρτιστούν οι συμβάσεις, που θα σταλούν προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Στη συνέχεια, η συμφωνία πώλησης θα πρέπει να εγκριθεί και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και η όλη διαδικασία θα ολοκληρωθεί με το «πέρασμα» της σύμβασης από το ελληνικό Κοινοβούλιο. Η μεταβίβαση των μετοχών δεν αναμένεται να συμβεί πριν από το φθινόπωρο, πιθανώς τον Οκτώβριο.
Άλλωστε, το χρονοδιάγραμμα αυτό είχε επιβεβαιώσει σε πρόσφατη συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Κωνσταντίνος Μέλλιος, ο οποίος είχε δηλώσει πως «όποια εταιρεία ανακηρυχθεί πλειοδότης θα εγκατασταθεί στο λιμάνι το νωρίτερο το φθινόπωρο του 2017, δηλαδή προς το τέλος του έτους, αφού ελεγχθεί η όλη διαδικασία από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Επιτροπή Ανταγωνισμού» και ψηφιστεί η σύμβαση παραχώρησης από τη Βουλή.
πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.