, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Χειρόφρενο στη λογική

 
fokas-aristeidis
του Αριστείδη Φωκά*
Όλα δείχνουν πως η σκληρή κόντρα των εργαζομένων του ΟΑΣΘ με τον Υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη φέρνει τη Θεσσαλονίκη ένα βήμα πριν από νέο μπλακ άουτ στις αστικές συγκοινωνίες. Πλέον καλούνται όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, να αφήσουν στην άκρη μικροεγωισμούς και να προτάξουν ως απόλυτη προτεραιότητα την εξυπηρέτηση του συλλογικού συμφέροντος, την απρόσκοπτη πραγματοποίηση των δρομολογίων. Είναι σαφές πως οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν για μία ακόμη φορά ως μοχλός πίεσης και «όμηροι» της ιδιότυπης αυτής σύγκρουσης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ.
Προφανώς η διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων είναι το μείζον. Και συνεχείς εμπρηστικές δηλώσεις από την πλευρά του Υπουργού περί «σκανδάλων» προφανώς δεν εξυπηρετούν. Έχω απευθύνει επανειλημμένα έκκληση προς όλες τις πλευρές να ρίξουν επιτέλους τους τόνους, να αφήσουν τις μεγαλοστομίες για να βρεθεί με τους απαραίτητους συμβιβασμούς μια μόνιμη λύση.
Διότι όπως πρόσφατα αναδείξαμε και στη Βουλή, η σύγκρουση ΟΑΣΘ-Υπουργείου έχει και παράπλευρες συνέπειες: το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης που εξυπηρετεί κάθε γωνιά του Νομού όπου δεν φτάνουν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ είναι έτοιμο και αυτό να σταματήσει τα δρομολόγια που έχει αναλάβει, καθώς τα χρήματα που του οφείλονται από τον Οργανισμό καθιστούν, σύμφωνα με τη Διοίκηση του, αδύνατη τη συνέχιση του συγκοινωνιακού του έργου.  Την ίδια ώρα, ο ΟΑΣΘ ισχυρίζεται πως δεν μπορεί να εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του προς το ΚΤΕΛ γιατί πολύ απλά δεν εισπράττει από το Υπουργείο αυτά που (φέρεται να) δικαιούται. Φανταστείτε τις συνέπειες που θα έχει για την περιφέρεια του Νομού μας ενδεχόμενη διακοπή της συγκοινωνίας προς το Σταυρό, το Σοχό, ή την Ασπροβάλτα για παράδειγμα, τα προβλήματα που θα προκύψουν για τους κατοίκους των περιοχών αυτών. Αυτές τις ώρες ευθύνης καλούνται να είναι όλοι ιδιαίτερα προσεχτικοί. Το χειρόφρενο στα δρομολόγια, το χειρόφρενο στη λογική, απαγορεύεται.
*Ο κ. Φωκάς είναι βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.