, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Ένταση, μηνύσεις και αναταραχή στην ΚΑΘ μετά τις αυξήσεις στα τέλη εισόδου

Έκταση έλαβε το θέμα που ανέδειξε πρώτη η karftsa στην έντυπη έκδοση της και αφορά τις αλλαγές στα τέλη εισόδου, που προβλέπουν αυξήσεις για τους αγοραστές-πελάτες της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης ΑΕ.
Από την Δευτέρα πρώτη ημέρα εφαρμογής της νέας τιμολογιακής πολιτικής στα τέλη διέλευσης των οχημάτων για προμηθευτές και αγοραστές, υπήρξε ένταση μεταξύ των εμπόρων καταστηματαρχών της αγοράς, με την διοίκηση της εταιρίας.
Τα μικροεπεισόδια οδήγησαν σε εκατέρωθεν μηνύσεις και την ΚΑΘ να λειτουργεί παρουσία Αστυνομικών δυνάμεων.
Όπως δήλωσε στην karfitsa ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων ΚΑΘ Γιάννης Χαραλαμπίδης ” υπήρξε φοβερή καθυστέρηση, γιατί το σύστημα ήταν ανέτοιμο, δεν υπήρξε μηχανογράφηση και οι αποδείξεις κοβόταν στο χέρι. Ο εκνευρισμός των οδηγών-προμηθευτών  ήταν μεγάλος, με τις ουρές να φτάνουν μέχρι τα Μάλγαρα. Αν δεν μεσολαβούσαμε ίσως η κατάσταση να είχε ξεφύγει και ο εκνευρισμός να οδηγούσε σε έκτροπα”.
Όπως πρόσθεσε, “βλέποντας πως δεν υπάρχει κάποιος υπεύθυνος από το Δ.Σ., προσπάθησαν να φέρω προ των ευθυνών τους για την όλη κατάσταση τον Διευθυντή της ΚΑΘ ΑΕ κ. Νικόλαο Κουτσουρίδη και την προϊσταμένη του διοικητικού τμήματος κυρία Καρακασίδου Σοφία, ώστε να διαπιστώσουν και οι ίδιοι τις δυσλειτουργίες του συστήματος”.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εμπόρων ΚΑΘ, ” η αστυνομική δύναμη που ήρθε για να με οδηγήσει στο αυτόφωρο μετά τη μήνυση που υπέβαλε σε βάρος μου ο κ. Μπούρης ήταν πρωτοφανής. Με οδήγησαν στο Α.Τ. Αμπελοκήπων, όπου με ενημέρωσαν πως ο διευθύνων σύμβουλος της ΚΑΘ ΑΕ είχε υποβάλει μήνυση εναντίον μου για εξύβριση και απειλή προς τους υπαλλήλους της ΚΑΘ για άσκηση σωματικής βίας, προς τον διευθυντή και τους υπαλλήλους της εταιρίας security που φυλάει το χώρο, αλλά και για υστέρηση εσόδων, από την παρεμπόδιση της είσπραξης τελών και επειδή δήθεν εγώ έδωσα εντολή να ανοίξουν οι μπάρες και μπήκαν ελεύθερα τα φορτηγά”.
Ο κ. Χαραλαμπιδης από την πλευρά του κατέθεσε μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση και ψευδή δήλωση εναντίον του διευθύνοντος συμβούλου, Αντώνη Μπούρη.Όπως υπογραμμίζει στη μήνυση του αρνείται όλα όσα του προσάπτει ο κ. Μπούρης δηλώνοντας πως όλα είναι αναληθή”.
Πως διαμορφώνονται οι αυξήσεις και το πρόβλημα που δημιουργείται
Η απόφαση αύξησης των τελών εισόδου για του πελάτες, ελήφθη στο Διοικητικό της 19ης Ιουνίου 2020 ημέρα Παρασκευή και ετέθει σε ισχύ από την Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020.
Τα ποσοστά των αυξήσεων που αφορούν τους αγοραστές είναι πραγματικά τεράστια.
Η Κεντρική αγορά Θεσσαλονίκης Α.Ε. είναι μια εταιρία με μοναδικό μέτοχο την Ελληνική Εταιρία Συμμετοχών και Περιουσίας, δηλαδή το γνωστό  υπερταμείο και η μόνη από τις μεγάλες αγορές της χώρας στην οποία έχει επιβληθεί τέλος εισόδου από το 2005.
Για να κατανοήσει κάποιος την μεγάλη αύξηση τελών εισόδου που έχει αποφασιστεί και προσεχώς πάει προς εφαρμογή , αρκεί μια αναφορά στο τιμοκατάλογο τελών εισόδου που ισχύει μέχρι σήμερα και στον τιμοκατάλογο τελών εισόδου που θα ισχύσει από την Δευτέρα. Εδώ να ξεκαθαριστεί πως δεν γίνετε λόγος για τα έμφορτα αυτοκίνητα, ενώ υπάρχουν αυξομειώσεις από την ενοποίηση του τιμοκαταλόγου στα τέλη εισόδου για τους προμηθευτές.
Οι αγοραστές με μικτό βάρος οχήματος μέχρι 5.500 κιλά κατέβαλαν 0,80 ευρώ,
από 5.501 έως 13.000 κιλά βάρος οχήματος, 2,5 ευρώ.
Άνω των 13.000 κιλών, 7,5 ευρώ
Επικαθήμενα-Συρόμενα, 13,5 ευρω.
Στα νέα τέλη εισόδου που πρόκειται να ισχύσουν οι αγοραστές έχουν ίδιες τιμές πλέον με τους προμηθευτές και αυτές διαμορφώνονται ως εξής:
Μικτό βάρος οχήματος μέχρι 5.500 κιλά- 2,00 ευρώ
Από 5.501 έως 10.000 κιλά-5,00 ευρώ
Από 10.001 έως 20.000 κιλά- 10,00 ευρώ
Από 20.001 έως 25.999 κιλά- 16,00 ευρώ
Άνω των 26.000 κιλών- 25.000
Από την αύξηση των τελών εισόδου έχει εξαιρεθεί η κατηγορία των εμπόρων Λαϊκών Αγορών.
Με μια μικρή γνώση μαθηματικών κάποιος εύκολα μπορεί να κάνει τους υπολογισμούς και να δει πως το 0,80 ευρώ γίνεται 2,00 ευρώ, τα 2,5 ευρώ γίνονται 5,00 και για κάποιους 10,00 ευρώ. Με λίγα λόγια η αύξηση στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπερνάει το 100%, όσον αφορά τους αγοραστές, πλην τους εμπόρους των λαϊκών αγορών.
Οι έμποροι της Λαχαναγοράς  ανησυχούν καθώς οι πελάτες τους θα πρέπει να ψάξουν να βρουν αλλού εμπόρευμα για να μην επωμιστούν επιπλέον κόστος. Έτσι, φθάνουν στο σημείο να ανησυχούν ακόμη και για κατάρρευση της Κεντρικής Λαχαναγοράς, ως αποτέλεσμα του νέου τιμολογίου εισόδου.
Τι απαντά η διοίκηση
Η karfitsa επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΚΑΘ ΑΕ κύριο Αντώνη Μπούρη όσον αφορά τις ανάγκες που οδήγησαν σε αυτή την αλλαγή τιμολόγησης, με τον ίδιο να δηλώνει, « υπήρχε ένα σύστημα τιμολόγησης προβληματικό με αποτέλεσμα καθυστερήσεις στη ροή των οχημάτων, μεγάλο όγκο συναλλαγών σε μετρητά, πολύπλοκο τιμοκατάλογο και μη ορθολογικό σύστημα τιμολόγησης. Γίνεται λοιπόν προσπάθεια να παράσχουμε καλύτερες υπηρεσίες στους συναλλασσόμενους, ταχύτερη ροή των οχημάτων εισόδου, κίνητρα για να προπληρώνουν. Καθιερώνουμε έναν ενιαίο τιμοκατάλογο για όλος, ο οποίος σαν μοναδικό κριτήριο θα έχει το βάρος του οχήματος όπως αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του, με μοναδική εξαίρεση τους αποδεδειγμένα έχοντας άδεια σε ισχύ εμπόρους λαϊκής αγοράς. Υπάρχουν μικροαυξήσεις και μικρομειώσεις, αλλά το τελικό αποτέλεσμα για την αγορά είναι ουδέτερο, η αγορά δεν κερδίζει χρήματα. Κάνει πιο δίκαιο το σύστημα γιατί οι κρεατέμποροι δεν πλήρωναν. Από την Δευτέρα θα πληρώνουν. Το σύστημα θα κριθεί στην εφαρμογή του και αν διαπιστώσουμε ότι υπάρχουμε πράγματα που πρέπει να διορθώσουμε θα επανέλθουμε με διορθωτικές κινήσεις».
Το ενδιαφέρον Καλαφάτη
Μετά την δημοσιοποίηση του θέματος από την karfitsa, ενδιαφέρον έδειξε ο Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ και βουλευτής Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης. Αντιπροσωπία του Συνδέσμου Εμπόρων ΚΑΘ, είχε συνάντηση μαζί του, όπου ο κ. Καλαφάτης υποσχέθηκε να προωθήσει το συγκεκριμένο θέμα προς το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και τον Υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη και θα πιέσει για την επίλυση του.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.