, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Απίστευτη ταλαιπωρία 14χρονης με κινητικά προβλήματα από τη Θεσσαλονίκη σε αεροδρόμιο της Γαλλίας

Ανήλικη από τη Θεσσαλονίκη που έχει κινητικά προβλήματα  αποκλείστηκε στο κατά τ’ άλλα «προστατευτικό» για τα άτομα  με αναπηρίες ευρωπαϊκό περιβάλλον γαλλικού αεροδρομίου. Το ασανσέρ για να μετακινηθεί μέσα στο αεροδρόμιο ήταν χαλασμένο, με συνέπεια να είναι αδύνατο να φτάσει στην έξοδο για την πίστα, ενώ δεν υπήρχε εξοπλισμός ούτε να μετακινηθεί μέχρι το αεροσκάφος, ούτε να επιβιβαστεί με το αναπηρικό καροτσάκι της σε αυτό.

Από τον ΚΩΣΤΑ ΚΑΝΤΟΥΡΗ

Άλλοι επιβάτες και οι γονείς της, την πήραν στην αγκαλιά για να τη βάλουν στο αεροπλάνο και να επιστρέψει στην Ελλάδα, την ώρα που οι εκπρόσωποι εταιριών του γαλλικού αεροδρομίου κοίταζαν σχεδόν αδιάφοροι όσα συνέβαιναν, που σαφώς παραβιάζουν τους διεθνούς κανονισμούς για τα άτομα με κινητικά προβλήματα.

Η μητέρα της Σοφία Σωτηριάδου περιέγραψε στην Karfitsa όσα πέρασε η 14χρονη κόρη της στο αεροδρόμιο Μποβέ της Γαλλίας, που βρίσκεται στα περίχωρα της γαλλικής πρωτεύουσας. «Ο αρμόδιος φορέας δεν βοήθησε, όπως υποχρεούται βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού, την ανήλικη και κινητικά ανάπηρη θυγατέρα μου για την μετάβασή της τόσο στο GATE, το οποίο ήταν σε όροφο, παραπέμποντας μας στο ασανσέρ για την μεταφορά της, το οποίο όμως δεν λειτουργούσε. Επιπρόσθετα δεν μερίμνησαν για τη μεταφορά της από το GATE προς το αεροπλάνο, ούτε στη μεταφορά και τακτοποίησή της εντός του  αεροσκάφους», σημείωσε η κ. Σωτηριάδου.

Η εμπειρία για την οικογένεια της 14χρονης, αλλά ειδικά για την ίδια, ήταν τραυματική, καθώς ένιωσε αποκλεισμένη στην «καρδιά» της Ευρώπης και σε μία χώρα που θεωρεί αυτονόητη την εξυπηρέτηση των ατόμων με κινητικά προβλήματα. «Επιπλέον δεν μας διευκόλυναν δίνοντάς μας θέσεις κοντά στη  μοναδική είσοδο του αεροπλάνου, αλλά στο τέλος αυτού, με συνέπεια να ταλαιπωρηθεί ακόμη περισσότερο το παιδί», πρόσθεσε η μητέρα του. Στο περιβάλλον του αεροδρομίου στο Παρίσι οι υπάλληλοι της εταιρίας που διαχειρίζεται τη λειτουργία του αεροδρομίου, έδειχναν σχεδόν αδιάφοροι παραπέμποντας ο ένας στον άλλον και μονίμως… υποσχόμενοι την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος, παρ’ ότι η ώρα της πτήσης έφτανε και η οικογένεια κινδύνευε να χάσει το αεροπλάνο.

Το κλίμα μεταξύ των Ελλήνων επιβατών της πτήσης για τη Θεσσαλονίκη ήταν τεταμένο καθώς όλοι, συμπαραστεκόμενοι στην οικογένεια, αναζητούσαν τους υπεύθυνους για να πράξουν τα αυτονόητα που προβλέπει ο κανονισμός για τη μετακίνηση της 14χρονης. «Συνεπιβάτης μας αγανάκτησε με όσα συνέβαιναν με την αδιαφορία των υπευθύνων, όπως και όλοι οι συνεπιβάτες μας, πήρε στα χέρια του την κόρη μου και τη μετέφερε από το Gate στο αεροσκάφος πεζός, στην αγκαλιά, αφού δεν υπήρχαν λεωφορεία στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο», περιέγραψε η κ. Σωτηριάδου. Και δεν ήταν μόνον αυτό. Οι διαχειριστές του αεροδρομίου δεν είχαν τον απαραίτητο εξοπλισμό προκειμένου άτομα με κινητικά προβλήματα να ανέβουν στα αεροσκάφη. «Δεν φρόντισαν να υπάρχει ειδικό  μηχάνημα για την άνοδό της στο αεροσκάφος ούτε wheel chair  για τη μεταφορά και μετακίνησή της εντός του αεροσκάφους», ανέφερε.

Παραβίαση κανονισμών

Το περιστατικό με την έλλειψη παντελούς εξοπλισμού, αλλά και με την αδιαφορία των υπευθύνων του αεροδρομίου Μποβέ καταγγέλθηκε από τους γονείς της 14χρονης άμεσα και εγγράφως στο πλήρωμα του αεροσκάφους της εταιρίας Astra Airlines που κατέγραψαν το περιστατικό. «Η κόρη μας είναι ηλικίας 14 χρόνων, η διανοητική της κατάσταση είναι άριστη και όλη αυτή η συμπεριφορά είχε συνέπεια να προσβληθεί ανεπανόρθωτα η προσωπικότητά της», σημείωσε η κ. Σωτηριάδου. Η ίδια ήδη έχει κάνει καταγγελία στην ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, με τη δέσμευση να διαβιβαστεί στους αρμόδιους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς και περιμένει την αντίδρασή τους.

Άλλωστε όσα συνέβησαν  με την 14χρονη στο γαλλικό αεροδρόμιο συνιστούν κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων των ατόμων με κινητικά προβλήματα και αυτό φαίνεται από τις διατάξεις του κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης 1107 του 2006 «σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς». Ειδικότερα στο άρθρο 4 του κανονισμού αναφέρεται ρητά ότι «για να έχουν τα άτομα με αναπηρία και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα δυνατότητες αεροπορικής μετακίνησης συγκρίσιμες με τις δυνατότητες των άλλων πολιτών, θα πρέπει να τους παρέχεται η αναγκαία συνδρομή τόσο στους αερολιμένες όσο και μέσα στο αεροσκάφος, με τη διάθεση του αναγκαίου προσωπικού και τη χρήση του απαιτούμενου εξοπλισμού. Για λόγους κοινωνικής ένταξης, η συνδρομή αυτή θα πρέπει να παρέχεται χωρίς πρόσθετη χρηματική επιβάρυνση».

Επίσης στο άρθρο 5 του ίδιου κανονισμού περιγράφεται με ακόμη μεγαλύτερη σαφήνεια ποια πρέπει να είναι η συμβολή των εταιριών διαχείρισης των ευρωπαϊκών αεροδρομίων στη βοήθεια των ατόμων με κινητικά προβλήματα και αποκαλύπτεται πως στο αεροδρόμιο Μποβέ δεν τηρήθηκε καμία διάταξη του κανονισμού.

«Η συνδρομή που παρέχεται σε αερολιμένες ευρισκόμενους στο έδαφος κράτους μέλους όπου ισχύει η συνθήκη θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να επιτρέπει στα άτομα με αναπηρία και στα άτομα με μειωμένη κινητικότητα να μετακινούνται από το καθορισμένο σημείο άφιξής τους στον αερολιμένα προς το αεροσκάφος και από το αεροσκάφος προς το καθορισμένο σημείο της αναχώρησής τους από τον αερολιμένα, συμπεριλαμβανομένης της επιβίβασης και της αποβίβασής τους. Τα σημεία αυτά θα πρέπει να επισημαίνονται τουλάχιστον στις κύριες εισόδους των κτιρίων του αεροσταθμού, στους χώρους με θυρίδες ελέγχου των εισιτηρίων, στους σταθμούς τρένων, προαστιακών σιδηροδρόμων, μετρό και λεωφορείων, στους σταθμούς των ταξί και σε άλλα σημεία συναντήσεων, καθώς και στους χώρους στάθμευσης των αερολιμένων», αναφέρεται ακριβώς στον κανονισμό. «Η συνδρομή θα πρέπει να είναι οργανωμένη έτσι ώστε να αποφεύγεται η διακοπή και η καθυστέρηση, ταυτόχρονα δε να εξασφαλίζονται υψηλά και ισοδύναμα πρότυπα σε όλη την Κοινότητα και βέλτιστη χρήση των πόρων, είτε πρόκειται για αερολιμένα είτε για αερομεταφορέα», καταλήγει το συγκεκριμένο άρθρο.

Διαφήμιση… εξυπηρέτησης

Το ενδιαφέρον των ευρωπαϊκών υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα ή άλλη αναπηρία φαίνεται από τα σχετικά που έχουν γραφεί στην ιστοσελίδα του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, τονίζεται ότι για το ταξίδι ενός ατόμου με κινητικά προβλήματα πρέπει να είναι ενημερωμένη η αεροπορική εταιρία τουλάχιστον 48 ώρες πριν το ταξίδι. «Τους ενημερώσαμε μόλις βγάλαμε τα εισιτήρια, μάλιστα άτομο της αεροπορικής εταιρίας μας συνόδεψε μέχρι εκεί που… μπορούσε», σημείωσε η κ. Σωτηριάδου. «Παρέλαβε την κόρη μας συνοδός από την πλευρά της εταιρίας, το πρόβλημα ήταν στον εξοπλισμό του αεροδρομίου», συνέχισε. Στη συνέχεια των αναφορών που γίνονται για την εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία στην ιστοσελίδα του αεροδρόμιου Θεσσαλονίκης υπογραμμίζεται πως ένα άτομο με αναπηρία πρέπει να εξυπηρετείται σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα και μάλιστα αναφέρονται και χρονικοί στόχοι εξυπηρέτησης σε διάφορα στάδια της παραμονής του ατόμου αυτού σε χώρο του αεροδρομίου κατά την αναχώρηση και την άφιξή του.

Ακόμη πάντως και στην ιστοσελίδα του ίδιου του γαλλικού αεροδρομίου… διαφημίζεται η εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία και γίνεται ειδική αναφορά στον ευρωπαϊκό κανονισμό. Στην ιστοσελίδα aeroportparisbeauvais.com του αεροδρομίου Μποβέ, που βέβαια είναι μικρό όμως δεν εξαιρείται από τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς κανονισμούς,  περιλαμβάνονται μέχρι και φωτογραφίες για τον εξοπλισμό  βοήθειας των ατόμων με κινητικά προβλήματα, που όμως δεν υπήρχε. Ειδικοί αεροδρομίων έλεγαν στην Κarfitsa πως οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε τέτοια περιστατικά και επιβάλλουν αυστηρά πρόστιμα για περιπτώσεις παραβίασης του κανονισμού που ισχύει.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.