, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

«Αχίλλειος πτέρνα» της Θεσσαλονίκης  η κρουαζιέρα

Της Έλενας Καραβασίλη 

Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί οι τουριστικοί φορείς της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να καλύψουν το χαμένο έδαφος στην προσέλκυση τουριστών με υψηλό εισόδημα.

Η «αχίλλειος πτέρνα» της Θεσσαλονίκης είναι ταυτισμένη με την κρουαζιέρα. Η πόλη είναι ο 33ος προορισμός, ανάμεσα στα ευρωπαϊκά λιμάνια. Η αναλαμπή των προηγούμενων περιόδων, μπορεί να έκανε γνωστή την πόλη, αλλά δεν την καθιέρωσε, ως σημαντικό προορισμό.

Τη μειονεκτική θέση από την κρουαζιέρα φιλοδοξεί να υπερκαλύψει η μεγάλη αύξηση της κίνησης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Σ΄αυτό αναμένεται να συμβάλλει και η ολοκλήρωση των έργων υποδομής.

Ενδιαφέροντα μηνύματα για την ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος προς τη Θεσσαλονίκη και γενικότερα, τη Βόρεια Ελλάδα, δίνουν ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Ανδρέας Μανδρίνος και η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου. Μιλούν στην Karfitsa για τους τρόπους, με τους οποίους οι ταξιδιώτες υψηλών εισοδημάτων θα… «ψηφίσουν» Θεσσαλονίκη.

Της Έλενας Καραβασίλη

«Η κρουαζιέρα στη  Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να αποτελέσει μια από τις κινητήριες δυνάμεις της τοπικής οικονομίας καθώς θα ωφελούσε πολλούς κλάδους στην τοπική αγορά, ωστόσο είναι ακόμη σε πολύ χαμηλό επίπεδο με πτωτικές τάσεις όπως δείχνουν τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας. Για να ανατραπεί αυτή η συνθήκη χρειάζονται έργα υποδομής στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και μεγαλύτερη προσπάθεια από το σύνολο των τουριστικών φορέων της Θεσσαλονίκης. Επίσης απαιτείται η δημιουργία συγκροτημένου θεσμικού και νομοθετικού πλαισίου από την κεντρική εξουσία. Η ΕΞΘ αν και είναι ίσως ο μόνος φορέας που δεν θα έχει οφέλη από μια τέτοια ανάκαμψη, σχεδιάζει πάντα υπό την ομπρέλα του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης, για το καλό όλων», λέει ο κ. Μανδρίνος.

Από την πλευρά της η κ. Πατουλίδου σημειώνει πως «ο τουρισμός της κρουαζιέρας είναι ένα δύσκολο… τουριστικό σταυρόλεξο για τη Θεσσαλονίκη κυρίως, επειδή δεν εκμεταλλευτήκαμε στο παρελθόν τις ευκαιρίες που μας δόθηκαν και γίναμε η πόλη που έβλεπε απλώς τα κρουαζιερόπλοια να περνούν ή ένας ενδιάμεσος σταθμός για Κωνσταντινούπολη. Τα τελευταία χρόνια το σκηνικό έχει αλλάξει, οι τουριστικοί φορείς και το λιμάνι είναι σε εγρήγορση, αλλά ερήμην μας οι αλλαγές έχουν επέλθει. Ο τουρισμός της κρουαζιέρας όσο ενδιαφέρων και θελκτικός είναι από οικονομικής άποψης (λόγω των υψηλών εισοδημάτων τουριστών που την προτιμούν) άλλο τόσο δύσκολος είναι στην ανάπτυξή του, επειδή απαιτεί χρόνο και συνέργειες λιμανιών και τοπικών φορέων για να αποδώσει. Το καλό που έχει κερδίσει η Θεσσαλονίκη είναι ότι ως  προορισμός κρουαζιέρας είναι πλέον γνωστός στις εταιρείες  καθώς πάνω από 30 κρουαζιερόπλοια κατά μέσο όρο (στοιχεία 2014-2016) επισκέπτονται το λιμάνι της κάθε χρόνο. Πέρυσι η μείωση κρουαζιερόπλοιων-τουριστών ήταν πολύ μεγάλη όπως και σε όλα τα λιμάνια του Αιγαίου. Αλλά αυτό δεν οφείλεται στην ασφάλεια που προσφέρει η Ελλάδα σε στεριά και θάλασσα αλλά στην ανασφάλεια που δρομολογημένα προκαλεί η γειτονική χώρα. Το λιμάνι μας διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποδομές σε ξηρά και θάλασσα για να μπορέσει να ανταπεξέλθει σε μια πιθανή αύξηση κινήσεων».

«Θετικά τα μηνύματα…»

Όπως εξηγεί η κ. Πατουλίδου, η Θεσσαλονίκη έχει πλεονεκτήματα και επιλογές όσον αφορά στους στόχους της. «Ένας απ αυτούς είναι η… τάση που ήδη καταγράφεται και προς αυτήν έχουμε στραφεί κι αφορά στους ταξιδιώτες υψηλών εισοδημάτων. Πρόκληση  είναι να ανοίξουμε και να ενθαρρύνουμε νέες αγορές καθώς βλέπουμε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης από μεγάλες αεροπορικές εταιρίες και tour operators. Γι’ αυτό η παρουσία μας σε μεγάλες παγκοσμίου επιπέδου τουριστικές εκθέσεις έχει ενταχθεί στο στρατηγικό μας πλάνο και γίνεται με στοχευμένες και άριστα προετοιμασμένες δράσεις». Μετά από την ολοκλήρωση των τεχνικών εργασιών του αεροδρομίου, δε θα έχουμε κανένα πρόβλημα στη μαζική έλευση επισκεπτών στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.

Όπως εξηγεί «από τα τέλη Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσει η σύνδεση του αεροδρομίου «Μακεδονία» με 53 αεροπορικές εταιρίες οι οποίες μπορούν να μεταφέρουν χιλιάδες επισκέπτες στον προορισμό. Για να επουλωθεί πλήρως η πληγή των προηγούμενων μηνών, θα πρέπει να ολοκληρωθεί ο μεγάλος διάδρομος του αεροδρομίου. Εμείς σαν ΕΞΘ έχουμε λάβει πολύ θετικά μηνύματα από τις εκθέσεις που συμμετείχαμε το τελευταίο διάστημα, Κωνσταντινούπολη, Τελ Αβίβ, Βελιγράδι και Βερολίνο. Για να συνεχιστεί αυτό το καλό κλίμα χρειάζεται να δουλέψουμε όλοι οι τουριστικοί παράγοντες της Θεσσαλονίκης προς την ίδια κατεύθυνση κάτω από την ομπρέλα του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης. Ο Οργανισμός έχει γυρίσει σελίδα με τον νέο κανονισμό  λειτουργίας ο οποίος είναι απόλυτα σαφής και διαφανής ως προς την υλοποίηση δράσεων για την προβολή του προορισμού».

 

 

 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.