, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Γρ. Ζαρωτιάδης: Ο αυριανός δήμαρχος πρέπει να είναι αποφασισμένος για συγκρούσεις

Την πρόταση να πρωτοστατήσει το κίνημα “Ποδήλατο-ποδηλάτες”, μαζί με άλλα κινήματα της Θεσσαλονίκης, στη διεκδίκηση ανακήρυξης της Νοτιο-ανατολικής Μεσογείου σε Ζώνη μη Εξόρυξης διατύπωσε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γρηγόρης Ζαρωτιάδης κατά τη διάρκεια του Debate υποψηφίων δημάρχων για την ποδηλατική πολιτική που διοργάνωσε το gymnosophy.
“Έχει αποδειχθεί, παγκοσμίως, ότι η εξόρυξη είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον και επιπλέον ότι ο έλεγχος των πηγών πετρελαίου και φυσικού αερίου γίνεται πεδίο πολιτικών και πολεμικών συγκρούσεων με αποτέλεσμα εκατομμύρια περιβαλλοντικούς μετανάστες” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ζαρωτιάδης.
Παράλληλα ο επικεφαλής της ΔΚΘ “Υψίπολις” τόνισε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης δεν πρέπει να είναι απλώς μία ανθεκτική πόλη. Πρέπει να είναι μία κοινωνικά δίκαια και περιβαλλοντικά ισόρροπα αναπτυσσόμενη πόλη. Γιατί μόνο μέσα από αυτόν τον προσανατολισμό θα καταφέρουμε να έχουμε μία βιώσιμη ανάπτυξη και να δημιουργήσουμε νέες θέσεις απασχόλησης.

“Ο ρόλος του αυριανού δημάρχου δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο σ’ αυτά που θεσμικά του παρέχει η πολιτεία να ασχοληθεί και να διαχειρισθεί. Ο αυριανός δήμαρχος πρέπει να υπερβαίνει το θεσμικό πλαίσιο, να παρεμβαίνει ασκώντας πολιτική πίεση σε σημαντικά ζητήματα, να διεκδικήσει τη μητροπολιτική συνεργασία, να μοχλεύσει αναπτυξιακές διεργασίες” επισήμανε ο κ. Ζαρωτιάδης.
Πάνω απ’ όλα, όμως, η επόμενη δημοτική αρχή πρέπει να είναι αποφασισμένη και προετοιμασμένη να συγκρουσθεί. Αυτό αποδεικνύει άλλωστε η διεθνής εμπειρία.
“Το ερώτημα είναι: Είμαστε αποφασισμένοι να προβούμε σε συγκρούσεις; Έχουμε αντιδράσει επαρκώς σε ένα αντιαναπτυξιακό, αντιπεριβαλλοντικό, αντικοινωνικό σχέδιο για την πλήρη οικοδόμηση, κατ’ ουσία, και όχι ανάπλαση, όπως αυτό που προτείνεται στη ΔΕΘ; Είμαστε διατεθειμένοι να συγκρουσθούμε πραγματικά αύριο -και όχι μόνο στην προεκλογική μας ρήση- με τις πρακτικές και τις πολιτικές που θα ακολουθηθούν και με τα συμφέροντα που θα βγουν μπροστά; Σ’ αυτό πρέπει να είναι αμείλικτοι οι πολίτες”, υπογράμμισε ο Γρηγόρης Ζαρωτιάδης.
Τέλος ανέφερε ότι στο επεξεργασμένο στρατηγικό σχέδιο της “Υψίπολις” προτάσσεται η φιλοσοφία: Αυτοκίνητο σταθμευμένο, όχι κινούμενο. Που σημαίνει θα πρέπει να ενισχυθεί το σύστημα των συντονισμένων, οργανωμένων χώρων στάθμευσης, ενώ παράλληλα πρέπει να υπάρξει καλύτερη ενημέρωση και καλλιέργεια της παιδείας των πολιτών, ξεκινώντας από τα σχολεία για τη χρήση των ποδηλάτων και των εναλλακτικών μέσων κινητικότητας. Τέλος πρότεινε την αύξηση των κινήτρων -ακόμη και οικονομικών- ώστε να αρχίσουν οι πολίτες να χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.