, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Γ. Δημαρέλος: Προχωράμε με συγκλίσεις και όχι με συγκρούσεις

«Ο Πέτρος είναι φίλος μου, αλλά έχω και μια υποχρέωση να κάνω αυτό που πιστεύω καλύτερο για το μέλλον της πόλης. Τον προέτρεψα να συναντηθεί με το Σπύρο Βούγια, αλλά δεν το έκανε. Έπρεπε να είχε προχωρήσει σε συγκλίσεις και όχι σε συγκρούσεις». Με αυτές τις φράσεις σχολιάζει την αποχώρηση του από το συνδυασμό του Πέτρου Λεκάκη και τη σύνταξη του με την παράταξη του Σπύρου Βούγια, ο αντιδήμαρχος του Δήμου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Δημαρέλος. Χαρακτήρισε «πονεμένη ιστορία» τους ποδηλατόδρομους, αναγνωρίζοντας ότι δεν κατάφερε η διοίκηση Μπουτάρη να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της γι αυτό το θέμα.
Συνέντευξη στη ΒΙΒΗ ΑΝΔΡΙΤΣΟΥ
Πως χαρακτηρίζετε την κατάσταση στη Θεσσαλονίκη με τις θέσεις στάθμευσης και το πρόγραμμα με τους ποδηλατόδρομους;
Όλοι γνωρίζουμε ότι οι θέσεις σταθμεύσεις στη Θεσσαλονίκη είναι λιγότερες από τη ζήτηση που υπάρχει γι αυτές. Αυτό είναι συνέπεια του τρόπου δόμησης της πόλης στο παρελθόν. Ως εκ τούτου, υπήρχε η ανάγκη να βρεθεί ένας τρόπος να υπάρξει μια καλύτερη διαχείριση του χάους που επικρατούσε. Το σύστημα τις ελεγχόμενης στάθμευσης, πάσα τις αρχικές αντιδράσεις νομίζω πως έχει βελτιώσει την κατάσταση. Χρειάζεται να γίνουν βελτιώσεις, άλλωστε αυτό ήταν γνωστό και από την αρχή εφαρμογής του συστήματος. Μετά από  ένα χρόνο εφαρμογής του συστήματος, πρέπει ο Δήμος που τώρα έχει μια εικόνα των εσόδων να φροντίσει να μισθώσει ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης προκειμένου να εξυπηρετήσει τους κατοίκους του κέντρου. Να επιστρέψουν τα χρήματα κατά μια έννοια στους δημότες. Αυτό είναι το στοίχημα της νέας θητείας. Οι ποδηλατόδρομοι είναι μια πονεμένη ιστορία. Δεν κατάφερε η διοίκηση Μπουτάρη να υλοποιήσει τη δέσμευση της, το αναγνωρίζουμε. Όμως, μέσω ΕΣΠΑ, εξασφαλίσαμε 1.000.000€ για νέους ποδηλατοδρόμους με ειδική, ασφαλή υποδομή. Αν οι ποδηλατόδρομοι θέλουμε να είναι ασφαλείς και να εξυπηρετούν την μετακίνηση από και προς την εργασία χρειάζεται ακριβή υποδομή. Πρέπει να συνεχίσει η Περιφέρεια να ανοίγει χρηματοδοτήσεις προς αυτή την κατεύθυνση από το ΕΣΠΑ, γιατί οποίος Δήμαρχος υπόσχεται ότι θα το κάνει με δημοτικούς πόρους, είτε λέει ψέμματα, είτε δε γνωρίζει την οικονομική πραγματικότητα.
Με ποιο κριτήριο θα ψηφίσουν οι Θεσσαλονικείς στις δημοτικές εκλογές;
Η επόμενη θητεία θα είναι δύσκολη για τη διοίκηση του Δήμου. Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις φαίνεται πως θα χρειαστούν τρείς, τέσσερις, ίσως και πέντε παρατάξεις προκειμένου να σχηματιστεί διοίκηση. Επομένως, ανεξάρτητα από τις κομματικές στηρίξεις, που προσωπικά δεν με ενοχλούν καθόλου, ο κόσμος πρέπει να ψηφίσει Δήμαρχο και δημοτικούς συμβούλους που έχουν ως ατζέντα τους τα θέματα της πόλης και όχι της κεντρικής πολιτικής σκηνής. Αν κάτι κέρδισε η πόλη τα τελευταία  οκτώ χρόνια, είναι ότι η κριτική προς το Δήμαρχο ήταν αυτοδιοικητική και όχι κομματική. Αυτό πρέπει να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού.
Για ποιο λόγο αποχωρήσατε από το συνδυασμό του  Πέτρου Λεκάκη και προσχωρήσατε στην παράταξη του Σπύρου Βούγια;
Πριν ακόμα ξεκινήσουμε με τον Πέτρο, του είχα πει ότι θα πρέπει να είμαστε ευέλικτοι και ώριμοι αρκετά έτσι ώστε να αποτελέσουμε έναν μοχλό συγκλίσεων και όχι αποκλίσεων και συγκρούσεων. Αρκετά νωρίς διαπίστωσα και εγώ και κατόπιν και οι υπόλοιποι συνάδελφοι ότι δεν υπήρχε αυτή η πρόθεση, κυρίως από τη ρητορική του όταν αναφερόταν σε συνυποψήφιους του. Προσωπική μου άποψη είναι ότι ο Πέτρος αν ήταν αποκλειστικά δική του απόφαση, θα ήταν υπέρ των συγκλίσεων. Γι αυτό άλλωστε και τον προειδοποίησα και τον προέτρεψα να συναντηθεί με τον Σπύρο Βούγια. Όμως, φαίνεται πως δεν ήταν δική του η απόφαση. Και αυτό από μόνο του λέει πολλά. Ο Πέτρος είναι φίλος μου, αλλά έχω και μια υποχρέωση να κάνω αυτό που πιστεύω καλύτερο για το μέλλον της πόλης.
Πολλοί θεωρούν ότι η πόλη δεν είναι καθαρή. Εσείς ποια άποψη έχετε;
Δεν συμμερίζομαι την άποψη ότι η πόλη είναι βρώμικη. Ειδικά στην ανακύκλωση ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι πρωτοπόρος για ελληνικά δεδομένα. Πιστεύω όμως, ότι θα μπορούσε να είναι πιο καθαρή. Ποτέ δεν μπορέσει να γίνει όμως όσο καθαρή θα θέλαμε αν δεν συμμετέχει ενεργά και ο πολίτης. Πρέπει να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί στην κοινωνική συμμετοχή και αυτό, ναι, είναι πολιτική ευθύνη. Από αυτό θα κριθεί η επόμενη διοίκηση, γιατί τα μέσα υπάρχουν.
Ποια θεωρείτε ως θετικά έργα και ποια ως αρνητικά στην εννιάχρονη θητεία του Γιάννη Μπουτάρη
Η Θεσσαλονίκη επί διοίκησης Μπουτάρη έχει γίνει μια πολύ πιο ανοιχτή και φιλόξενη, κάτι που αποδεικνύεται και από τις διανυκτερεύσεις των τουριστών που έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί. Επίσης, έχει γίνει ισότιμος εταίρος των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων στα ευρωπαϊκά προγράμματα. Έχει αφήσει πίσω της την οικονομική κακοδιαχείριση του παρελθόντος και αυτό αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα στη σύναψη ανοιχτού δανείου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για αναπτυξιακά έργα. Έχει απορροφήσει μεγάλα ποσά και από εθνικούς πόρους, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις, γι αυτό άλλωστε έφτιαξε και τόσες κοινωνικές δομές. Το πιο σοβαρό αρνητικό σημείο της διοίκησης Μπουτάρη είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις δεν μπόρεσε να ευθυγραμμίσει το όραμα της διοίκησης με την υπηρεσιακή δομή και τις δυνατότητές της. Δεν εννοώ έλεγχο των υπηρεσιών. Εννοώ, το να πειστεί η υπηρεσιακή δομή ότι υπάρχει ένα όραμα που οφείλουμε να το πραγματοποιήσουμε. Ίσως να φταίει και η διάρθρωση του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου που δεν μπορούσε να διεκπεραιώσει αυτά που μπορούσαν να γίνουν. Αυτό όμως συμβαίνει εκεί η τοπική αυτοδιοίκηση δεν είναι πραγματικά αυτοδιοίκηση. Είναι δέσμια της κεντρικής εξουσίας. Αυτό πρέπει να αλλάξει.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.