, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

ΕβΛΟΓΗΜΕΝΑ Τυροκομικά: Νηστίσιμα κασέρια κατακτούν την αγορά

Ο Δημήτρης Μανάρης ίδρυσε το 2008 στη Θεσσαλονίκη τη  Family food μια εμπορική επιχείρηση που δραστηριοποιείται στα παραδοσιακά τυροκομικά προϊόντα με μεγάλη εξειδίκευση στα νηστίσιμα τυριά και κασέρια γνωστά με την επωνυμία ΕβΛΟΓΗΜΕΝΟ. Την περίοδο που διανύουμε- Σαρακοστή- τα εν λόγω προϊόντα βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Συνέντευξη στη ΒΙΒΗ ΑΝΔΡΙΤΣΟΥ

Συγχρόνως όμως υπάρχει και ένα ποσοστό καταναλωτών με  δυσανεξία στη λακτόζη, στη γλουτένη ή στις πρωτεΐνες γάλακτος. Παράλληλα, αυξάνεται τα τελευταία χρόνια η τάση των  vegan, αυστηρά ή ολικά χορτοφάγων που εξαλείφουν από τη διατροφή τους όλα τα ζωικά προϊόντα,ακόμη και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Μάλιστα, υιοθετούν  έναν τόσο αυστηρό χορτοφαγικά τρόπο ζωής που δεν χρησιμοποιεί ζωικά προϊόντα ούτε στην ένδυση τους, απορρίπτοντας οτιδήποτε φτιάχνεται από μαλλί και μετάξι. Επομένως, δημιουργείται ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών με νέες διατροφικές ανάγκες και συνήθειες που η αγορά φροντίζει να καλύπτει.

Οι νέες διατροφικές ανάγκες σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι πρώτη στον κόσμο σε κατά κεφαλή κατανάλωση γαλακτοκομικών με 22 κιλά ετησίως με τη Γαλλία να ακολουθεί, δείχνουν ότι ο κλάδος παρά την οικονομική κρίση έχει περιθώρια μεγαλύτερης διείσδυσης στην εγχώρια και στη  διεθνή αγορά.

Πως ξεκίνησε η ενασχόληση σας με τα τυροκομικά;

Από το 1985 έως το 2008 ήμουν διευθυντής για τη Βόρεια Ελλάδα στην εταιρεία ΟΠΤΙΜΑ ΑΕ. Πρόκειται για τη  μεγαλύτερη εταιρεία στην Ελλάδα που δραστηριοποιείται  στα  τυροκομικά προϊόντα με μια γκάμα γνωστών τυροκομικών που βρίσκονται στα τραπέζια πολλών νοικοκυριών, όπως, Ήπειρος, Κerrygold, Λεβέτι, Λογάδι, Οικογενειακό, Αdoro κ.α.

Πως προέκυψε το όνομα Εβλογημένο;

Το  2008  ιδρύθηκε η εταιρεία  Family food, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο των παραδοσιακών τυροκομικών αλλά συγχρόνως και στα προϊόντα με φυτικά λιπαρά, τα λεγόμενα νηστίσιμα. Είναι εδέσματα  φτιαγμένα από 100% φυτικές πρώτες ύλες, χωρίς σόγια με μη υδρογονωμένα φυτικά λιπαρά, χωρίς οποιοδήποτε συστατικό ζωικής προέλευσης. Τότε, αναζητώντας όνομα για τα δικά μας νηστίσιμα προϊόντα και σε συνεργασία με όλα τα στελέχη έπεσε η ιδέα για το όνομα Εβλογημένο , το οποίο επιλέξαμε  και αγαπήθηκε πολύ από τον αγορά. Αγαπήθηκε τόσο το όνομα, όσο και τα προϊόντα μας, τα οποία κατέκτησαν την πρώτη θέση στο τραπέζι όσων νηστεύουν αλλά και όσων παρουσιάζουν ευαισθησία ή δυσανεξία στη γλουτένη και τη λακτόζη.

Ποια είναι η δυναμική της εταιρείας- κύκλος εργασιών,αριθμός εργαζομένων;

Η Family food  απασχολεί σήμερα 11 άτομα και ο τζίρος της είναι περίπου  5.000.000 ευρώ. Η πορεία της  εταιρείας είναι ανοδική. Τα προϊόντα μας κέρδισαν γευστικά τους Έλληνες καταναλωτές, αλλά παράλληλα κάνουμε εξαγωγές σε Κύπρο, Σουηδία, Αλβανία, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία.

Με ποια εργοστάσια συνεργάζεστε;

Η Family food είναι εμπορική επιχείρηση και έχει καταφέρει να αναπτύξει συνεργασία με εργοστάσια που βρίσκονται σε Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Κρήτη, Ήπειρο και Μυτιλήνη.

Τα νηστίσιμα τυριά, χωρίς λακτόζη καλύπτουν μια σημαντική ανάγκη της αγοράς;

Τα προϊόντα χωρίς λακτόζη, χωρίς γλουτένη, χωρίς καζεΐνη καλύπτουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά. Την ίδια ώρα, υπάρχει και ένα μεγάλο ποσοστό  vegan στην Ελλάδα  που αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Η αγορά των vegan είναι πολύ μεγάλη  και διαρκώς αναπτυσσόμενη σε Αγγλία, Αυστραλία, Νότια Αφρική και Νέα Ζηλανδία.

Η κρίση δημιούργησε προβλήματα στην επιχείρηση;

Ευτυχώς, μέχρι στιγμής δεν αντιμετωπίζουμε προβλήματα. Βέβαια, είμαστε κάθε μέρα πάνω από την επιχείρηση και ασχολούμαστε με όλες μας τις δυνάμεις με την εύρυθμη λειτουργία της. Συγχρόνως  παρακολουθούμε τις εξελίξεις, αλλά κυρίως φροντίζουμε να κάνουμε  σωστή διαχείριση της όλης κατάστασης.

Η Ελλάδα καταναλώνει μεγάλες ποσότητες γαλακτοκομικών;

Είναι γεγονός ότι στη χώρα μας υπάρχει μεγάλη κατανάλωση τυροκομικών,τα οποία ταιριάζουν απόλυτα με τις διατροφικές μας συνήθειες και αποτελούν τη βάση της μεσογειακής διατροφής. Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο σε κατανάλωση τυροκομικών-νούμερο ένα- με κατά κεφαλή κατανάλωση στα 22 κιλά με τη Γαλλία να ακολουθεί με μικρή διαφορά.

Είναι η τιμή ή η ποιότητα κριτήριο για την αγορά γαλακτοκομικών;

Παρότι ο Έλληνας αγαπά τα καλά τυροκομικά προϊόντα και φροντίζει να εμπλουτίζει τα γεύματα του με τυρί, κασέρι κ.α, δυστυχώς σήμερα το κύριο κριτήριο για όλα είναι η τιμή ενός προϊόντος. Πρωταρχικό μας μέλημα στη Family food είναι η ποιότητα, η οποία είναι πάντα το κύριο στοιχείο όλων των προϊόντων που κυκλοφορούν στην αγορά. Ποτέ δεν αφήνουμε πίσω την ποιότητα. Όσο καλή τιμή και αν έχει ένα προϊόν εάν δεν είναι ποιοτικό δεν μπορεί να σταθεί στην αγορά. Το κριτήριο του καταναλωτή είναι πολύ σημαντικό.

Ποιοι είναι οι μελλοντικοί στόχοι της επιχείρησης;

Φέτος κυκλοφόρησε στην αγορά το  ΕβΛΟΓΗΜΕΝΟ λευκό νηστίσιμο. Πρόκειται για ένα εκλεκτό προϊόν, το οποίο επιθυμούμε να τοποθετήσουμε σε όλα τα σημεία στην αγορά για να να γίνει γνωστό από τους καταναλωτές. Πιστεύω ότι το συγκεκριμένο ελαφρύ και εύγευστο νηστίσιμο  τυρί διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να κερδίσει  όσους το δοκιμάσουν. Το μεγάλο μας στοίχημα στη Family food είναι οι εξαγωγές. Μεγάλο μέρος της προσπάθειας μας για το 2019 επικεντρώνεται στην ενίσχυση τους.

Ποιες είναι οι παθογένειες της ελληνικής οικονομίας; Δίνουν μάχη επιβίωσης σήμερα οι Έλληνες επιχειρηματίες…

Δυστυχώς, οι Έλληνες επιχειρηματίες  δίνουμε μάχες μόνοι μας,  χωρίς ουσιαστική  βοήθεια από το επίσημο κράτος. Και ενώ αγωνιζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις για να σταθούμε αξιοπρεπώς στην αγορά και να δημιουργούμε θέσεις εργασίας ενισχύοντας την υγιή οικονομική δραστηριότητα σε πολλές περιπτώσεις το κράτος αντί να είναι αρωγός της προσπάθειας στέκεται απέναντι μας με σειρά  αντιαναπτυξιακών μέτρων. Η δική μας όμως οπτική και επιχειρηματική στάση μας οδηγεί στο μοναδικό δρόμο επιβίωσης που είναι ο αγώνας. Δεν έχουμε άλλο δρόμο από το να παλεύουμε. Έτσι μάθαμε και έτσι θα συνεχίσουμε.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.