, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Η νέα καμπάνια του Gucci διά χειρός Γιώργου Λάνθιμου -Το παράδοξο βίντεο και οι φωτογραφίες με πρωταγωνιστές άλογα και μοντέλα (ΦΩΤΟ)

Το φως γυμνό, εκτυφλωτικό, διεισδυτικό, αφαιρεί την γκλόσι επιδερμίδα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στις διαφημιστικές καμπάνιες των μεγάλων οίκων μόδας. Σαν να έχει γδάρει το χαρτί από πάνω για να αναδυθεί η εικόνα όσο πιο ρεαλιστική γίνεται, πορώδης, και να έρθει να συναντήσει τον απόλυτο σουρεαλισμό της πραγματικότητας που αποτυπώνει. Αυτή είναι η πρώτη μου σκέψη βλέποντας τις φωτογραφίες του σπουδαίου Γιώργου Λάνθιμου για τη νέα καμπάνια του ιταλικού οίκου Gucci που βγήκε στο φως ξημερώματα ώρα Ελλάδας.


Η δύναμη της τριπλέτας, το μήνυμα του αλόγου
Σουρεαλισμός, παραδοξότητα, μια στη βάση της ποιητική προσέγγιση, με το χιούμορ πάντα να αναδύεται σε ριπές. Τα άλογα γίνονται συμπρωταγωνιστές της καμπάνιας, συνήθως σε συνδέσεις τριάδας (δύο μοντέλα και ένα άλογο). Δεν είναι απλώς μέρος μιας σύνθεσης, είναι συνομιλητής κυρίαρχος. Μέσα σε αεροσκάφη ρεμβάζοντας έξω από το παράθυρο. Στο συγκλονιστικό ξενοδοχείο Chateau Marmont, σε μια πισίνα με το στιλπνό τρίχωμα βρεγμένο, σε ένα τραπέζι με τσάι (tea time) σε ένα πάρκινγκ, στο καθιστικό ενός σπιτιού… Κάποιοι μπορεί να σχολιάσουν ότι ο οίκος Gucci και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Αllesandro Michele είδαν τα άλογα ως ένα αξεσουάρ μέσα στο πλαίσιο της αγάπης του για την εξτραβανγκάτζα, όμως το μήνυμα βρίσκεται αλλού.


Το μήνυμα εν τέλει είναι η έννοια της ελευθερίας και ο Γιώργος Λάνθιμος την μετέφερε ευφυώς στο βασίλειο του σουρεαλισμού που γνωρίζει όσο λίγοι. Σαν να έκανε χαρτοκοπτική εγκατέστησε αυτό το βασίλειο μέσα στον πίνακα της καθημερινότητας. Σαν ψηφίδες που προσαρμόστηκαν σε ένα παζλ. Η μόδα στην εποχή που όλα αλλάζουν υπαρξιακά και παγκόσμια, που μιλάμε για ηθική ευθύνη, για βιωσιμότητα, για κοινωνική συνείδηση… Η μόδα που δεν μπορεί να παραμένει το γυαλιστερό προπύργιο της άπιαστης τελειότητας. Του δήθεν. Η μόδα πρέπει να σπάσει τα δεσμά της κυρίαρχης εικόνας του Instagram και των βίβλων της μόδας (που ήδη έχουν μπει σε φάση αυτοκριτικής και αλλαγής). Να εκφραστεί ελεύθερα συνομιλώντας ενεργά με την ίδια την τέχνη. Ο πυρήνας τους μπορεί να γίνει κοινός.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Set in Los Angeles, the #GucciSS20 campaign stars horses and their human friends in paradoxical scenarios. #OfCourseAHorse is conceived by @alessandro_michele, art directed by @christophersimmonds and directed by @yorgoslanthimos. Watch the full video through link in bio. #AlessandroMichele Music: “Everybody’s Talkin’” Harry Nilsson (F. Neil) (P) Originally Released 1968. All rights reserved by RCA Records, a division of Sony Music Entertainment. © Third Palm Music / BMG Platinum Songs US. Courtesy of: BMG Rights Management (Italy) srl American Humane monitored the animal action on the set of the #GucciSS20 campaign. No animals were harmed®️. (AHD 09274) Chateau Marmont/ A.Society

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Gucci (@gucci) στις


Μέλος της οικογένειας; Θεότητα σε μετενσάρκωση;
Έτσι, βλέπουμε τα μοντέλα να οδηγούν στους δρόμους του Λος Αντζελες με ιστορικά ανοιχτά αυτοκίνητα και ένα άλογο ως συνοδηγό με την χαίτη να κυματίζει, άλλο να πλένεται με τις μάνικες ενός πλυντηρίου αυτοκινήτων, να αγκαλιάζεται δυνατά από δυο γυναικεία χέρια με ψηλά κόκκινα λάτεξ γάντια, να ξαπλώνει υπνωτικά στη μοκέτα με ένα μοντέλο με βλέμμα ονειρικό να το χαϊδεύει… Η αλήθεια είναι ότι η ιστορία που ξετυλίγεται, η δύναμη της εικόνας, η κυριαρχία των αλόγων, βάζουν σε δεύτερο πλάνο τα ίδια τα ρούχα. Πρέπει να επανέλθεις για να επικεντρώσεις σε αυτά, μέσα σε μια εικόνα τέχνης που θυμίζουν Wes Anderson, Gregory Crewdson, κάποιες αναλαμπές Helmut Newton…

Στο αινιγματικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο οίκος Gucci αναφέρεται στη δύναμη της τριπλέτας «μην υποτιμάτε ποτέ την ισχύ της» σημειώνει. Και θέτει τα βασικά ερωτήματα του ίδιου του θεατή χωρίς να δώσει απάντηση: τι είναι τα άλογα στη φωτογραφία; Μέλος της οικογένειας; Κάτι σαν κατοικίδιο; Έχει θεραπευτική ιδιότητα; Μια μυθολογική μετεμψύχωση που μιας θεότητας του έρωτα; Μια αναφορά στην καταγωγή του οίκου και τη σύνδεση με την ιππασία; Θυμίζουμε ότι πρόσφατα ο Γιώργος Λάνθιμος δημιούργησε ειδικά για τον οίκο Gucci την συλλεκτική φωτογραφική έκδοση «Ωοτοκία».
Πηγή: iefimerida.gr
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.