, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

ΟΑΣΘ: «Ανάσα» για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης

Ανοίγει ο δρόμος για την αύξηση του αριθμού των δρομολογίων των αστικών λεωφορείων, έπειτα από την καταρχήν συμφωνία ανάμεσα σε ΚΤΕΛ και ΟΑΣΘ. Η συμφωνία προβλέπει την εκτέλεση μέρους των δρομολογίων εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος από λεωφορεία του ΚΤΕΛ νομού Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να «απελευθερώνονται» αντίστοιχα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, τα οποία και θα χρησιμοποιηθούν σε εντός της πόλης δρομολόγια.

Από τη ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΡΗΤΙΚΟΥ

Η συμφωνία, που έχει ρόλο προσυμφώνου, έχει σταλεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να λάβει την έγκριση του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, ενώ το τελικό βήμα είναι να λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και να αρχίσει η εφαρμογή της.

Η εφαρμογή της συμφωνίας αυτής, η οποία εκτιμάται ότι θα τεθεί σε ισχύ πριν από το Πάσχα, αναμένεται να «απεγκλωβίσει» 26 λεωφορεία και 60 οδηγούς που θα διατεθούν για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιό της, θα εκχωρηθούν στο ΚΤΕΛ έξι λεωφορειακές γραμμές και συγκεκριμένα οι γραμμές 85, 86, 89, 90, 91,92 οι οποίες αφορούν στα δρομολόγια:

  1.  Θεσσαλονίκη – Ευαγγελίστρια, με ενδιάμεσες στάσεις σε Λητή, Άσσυρο, Κριθιά, Δορκάδα, Λευκοχώρι, Ξυλόπολη.
  2.  Θεσσαλονίκη – Λαγκαδίκια, με ενδιάμεσες στάσεις Καβαλάρι, Άγιος Βασίλειος, Βασιλούδι, Λαγυνά, Αδραμέρι.
  3.  ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – Άγιος Αθανάσιος, Γέφυρα, Βαθύλακκος – Διασταύρωση Νέου Αγιονερίου – Πρόχωμα – Καστανάς – Ακροπόταμος.
  4.  Μάλγαρα – Κουφάλια, με ενδιάμεσες στάσεις Χαλκηδόνα, Παρθένι, Άδενδρο, Βραχιά – Κύμινα.
  5.  Λαγκαδάς – Ανάληψη, με ενδιάμεσες στάσεις Κολχικό, Δρακόντιο, Ανάληψη, Περιβολάκι.
  6.  Κουφάλια – Άθυρα – Λιβαδίτσα – Ραχώνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλαίσιο της συμφωνίας υποχρεούται το ΚΤΕΛ να διατηρήσει τον σημερινό αριθμό δρομολογίων αλλά και το ίδιο κόστος εισιτηρίου, το οποίο κυμαίνεται στο ένα ευρώ.

Προκειμένου να ανταποκριθεί το ΚΤΕΛ στο επιπλέον συγκοινωνιακό έργο που θα αναλάβει, θα προχωρήσει στην αγορά ειδικών μεταχειρισμένων λεωφορείων χωρητικότητας περίπου 80 ατόμων, εκ των οποίων οι 50 θα είναι καθήμενοι. Υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν από 17 έως 26 λεωφορεία καθημερινά για να καλυφθεί το επιπλέον συγκοινωνιακό έργο.

Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να δώσει «ανάσα» στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης και να βελτιώσει την εικόνα των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη. Να σημειωθεί ότι ο αριθμός των οδηγών των αστικών λεωφορείων που βρίσκονται καθημερινά σε εργασία ανέρχεται πλέον σε περισσότερους από 400, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια να γίνονται πιο συχνά.

Προχωράει η υλοποίηση του ΑΣΥΘ

Παράλληλα, προχωράει με γοργά βήματα η μετάβαση του μεταφορικού έργου του ΟΑΣΘ στον νέο φορέα ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης), καθώς καταληκτική ημερομηνία για τη μετάβαση έχει οριστεί  η 3η Δεκεμβρίου του 2019. Οι δύο επιτροπές βρίσκονται κοντά στην ολοκλήρωση του έργου που έχουν αναλάβει, τόσο για τη σύνταξη του καταστατικού, όσο και για τον κανονισμό του ΑΣΥΘ. Μετά την ολοκλήρωση του ΑΣΥΘ αναμένεται να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη 350 νέα λεωφορεία, τα οποία θα παραλάβει ο νέος φορέας.

«Προίκα» ο ψηφιακός μετασχηματισμός

Ο νέος φορέας (ΑΣΥΘ) αναμένεται να παραλάβει και  «προίκα» την ψηφιοποίηση του ΟΑΣΘ.  Έχει ήδη ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση που είχε κηρύξει η  Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε  για το Έργο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου ΟΑΣΘ». Το επόμενο διάστημα  αναμένεται να κληθούν να δηλώσουν ενδιαφέρον οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές  ώστε ακολούθως να γίνει διαγωνισμός. Το συγκεκριμένο έργο προϋπολογισμού  40 εκατ. ευρώ σχεδιάστηκε από τον ΟΑΣΘ σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και χρηματοδοτείται από αυτό, ενώ φορέας άσκησης πολιτικής είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και φορέας υλοποίησης η Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.

Σκοπός του έργου είναι η παροχή προστιθέμενης αξίας υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις χιλιάδων κατοίκων και θα απλοποιήσει την καθημερινότητα της πόλης. Σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΟΑΣΘ, θα πραγματοποιηθεί ριζικός ψηφιακός μετασχηματισμός του, με προμήθεια ολοκληρωμένων και σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων που θα λύνουν σημαντικές επιχειρησιακές ανάγκες του Οργανισμού.

Στο έργο περιλαμβάνεται:

  • Προμήθεια και εγκατάσταση εφαρμογών ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων, ERP, βελτιστοποίησης δρομολογίων και υπηρεσιών, διαχείρισης καυσίμων, επιχειρηματικής ευφυΐας, διαχείρισης ανθρωπίνου δυναμικού και μισθοδοσίας.
  • Προμήθεια και εγκατάσταση νέου ολοκληρωμένου σύγχρονου συστήματος τηλεματικής με λειτουργικότητες ενημέρωσης επιβατών.
  • Προμήθεια και εγκατάσταση ολοκληρωμένου σύγχρονου Ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου.

Στα… θρανία οι υπάλληλοι του ΟΑΣΘ

Να σημειωθεί ακόμα ότι από την προηγούμενη Τετάρτη άρχισε η εκπαίδευση προσωπικού σε συνεργασία με το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης , που αφορά σε σεμινάρια τα οποία σχετίζονται με θέματα διοίκησης και οικονομικών. Με δεδομένο ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεσμεύτηκε ότι δεν θα γίνει καμία απόλυση, αποφασίστηκε η βελτίωση των δεξιοτήτων  του προσωπικού, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στην πρόκληση της ψηφιοποίησης του οργανισμού. Από τον ΟΑΣΘ διαπιστώθηκε ότι η επιμόρφωση δεν ήταν αρκετή και έτσι σε  συνεργασία με το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, αποφασίστηκε να γίνεται μια συστηματική εκπαίδευση.

Βελτιώνονται τα οικονομικά

Τέλος να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του τελευταίου έτους έχει μειωθεί σημαντικά, κατά σχεδόν 90 εκατομμύρια ευρώ, το λειτουργικό κόστος του ΟΑΣΘ. Είναι χαρακτηριστικό ότι το λειτουργικό του κόστος, από περίπου 190 εκ. ευρώ ετησίως τα προηγούμενα χρόνια, πλέον ανέρχεται σε περίπου 100 εκατομμύρια, γεγονός που δείχνει την οικονομική εξυγίανση που σταδιακά συντελείται.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.