, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας: Έγινε η αρχή για ένα ενιαίο παραλιακό μέτωπο «στολίδι»

 
«Είναι ένα έργο οραματικό το οποίο θα αλλάξει την εικόνα της Θεσσαλονίκης». Αυτή ήταν η πρώτη φράση του αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Κεντρικης Μακεδονίας Πάρι Μπίλλια στην karfitsa, με αφορμή το πρώτο βήμα που έγινε για το έργο ενοποίησης  του παραλιακού μετώπου Θεσσαλονίκης, με την ολοκλήρωση της Μελέτης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου που κατατέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στις αρμόδιες υπηρεσίες της ΠΚΜ για έλεγχο και έγκρισή. Αμέσως μετά το ΕΧΣ θα σταλεί στο τμήμα Μητροπολιτικού Σχεδιασμού του υπουργείου Περιβάλλοντος ενδεχομένως για κάποιες τροποποιήσεις.
Όσον αφορά την συνέχεια και την πορεία του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για το παράκτιο Μέτωπο Θεσσαλονίκης, από εδώ και πέρα, με τις όποιες καθυστερήσεις λόγω πανδημίας, ο αντιπεριφέρειάχρης δήλωσε αισιόδοξος πως οι διαδικασίες θα προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς και σε ένα έτος από την τρέχουσα περίοδο, θα προωθηθεί για έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.
Δύσκολο εγχείρημα απαιτείται συνεργασία
Πρόκειται για ένα εγχείρημα δύσκολο, που απαιτεί την συνεργασία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τους επτά Δήμους (Δέλτα, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας – Χορτιάτη, Θέρμης, Θερμαϊκού), από όπου διέρχεται το μήκους 40 χλμ παραλιακό μέτωπο, από το Αγγελοχώρι έως και το Καλοχώρι . Είναι ένα όραμα που θα υλοποιηθεί, μετά το πρώτο βήμα που έγινε, σε βάθος δεκαετίας, ενώ για την εξειδίκευση των έργων που θα χρειαστούν θα καταθέσουν προτάσεις οι επτά δήμοι.
Ο κ. Μπίλλιας τόνισε, πως η περιφέρεια λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους, αλλά και τα εμπόδια που πιθανόν θα κληθεί να διαχειριστεί, ωστόσο δηλώνει αισιόδοξος ότι με καλή συνεργασία όλα θα ξεπεραστούν. Η χρηματοδότηση αυτού του μεγάλου έργου θα προέλθει από το ΕΣΠΑ αλλά και κονδύλια που θα εξασφαλιστούν μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Όσον αφορά το τι θα περιλαμβάνει το ενοποιημένο παραλιακό μέτωπο. Στον σχεδιασμό βρίσκονται πολλοί  χώροι άθλησης, με στόχο να καλυφθούν οι ανάγκες της πλειοψηφίας των πολιτών που θα αθλούνται. Συνάντηση πολιτισμών και ένας τεράστιος ποδηλατόδρομος που θα διασχίζει την διαδρομή Αγγελοχώρι-Καλοχώρι.
Σύμφωνα με τον κύριο Μπίλλια « το έργο του ενοποιημένου παραλιακού μετώπου θα αποτελεί με την ολοκλήρωση του πόλο έλξης επισκεπτών. Θα αυξηθούν οι επισκέπτες στην Θεσσαλονίκη. Είναι έργο που θα βοηθήσει και θα αλλάξει προς το καλύτερο την καθημερινότητα των πολιτών».
Ολοκληρώνονται τρία σημαντικά έργα οδοποιίας
Η υγειονομική κρίση που χτύπησε μαζί με όλο τον πλανήτη και τη χώρα μας επέφερε καθυστερήσεις σε πολλά μέτωπα. Ωστόσο, με δυσκολία αλλά με σωστή οργάνωση και την βοήθεια της τεχνολογίας, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η αντιπεριφέρεια Υποδομών και Δικτύων συνεχίζουν μια σειρά έργων σε δυο επίπεδα. Πρώτο, το επίπεδο της καθημερινότητας που περιλαμβάνει συντηρήσεις του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου και έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, όπως ο καθαρισμός ρεμάτων, με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάχη ωστόσο να μην είναι καθόλου ευχαριστημένος από την κρατική χρηματοδότηση δηλώνοντας « είναι άνισος αγώνας που δίνουμε καθημερινά, γιατί τα χρήματα που μας δίνει η κεντρική κυβέρνηση είναι πολύ λιγότερα από τις ανάγκες στις συντηρήσεις, είτε του οδικού δικτύου, είτε των ρεμάτων».
Το δεύτερο επίπεδο που είναι και το πιο χρονοβόρο και κοστοβόρο, είναι τα νέα έργα που εκτελεί η περιφέρεια με χρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους του ΕΣΠΑ και αφορά τρία έργα οδοποιίας,  με στόχο την βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Περιμετρική Κατερίνης

Το πρώτο έργο είναι η ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού Κατερίνης. Όπως δήλωσε στην karfitsa ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Παρις Μπίλλιας, «πρόκειται για ένα συμπληρωματικό έργο που θα ολοκληρώσει την περιφερειακή οδό Κατερίνης, το καλοκαίρι παραδόθηκε ένα τμήμα και τώρα ολοκληρώνεται η περιμετρική με νέα οδοποιία». Το κόστος του έργου είναι 15,5 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ και αφορά ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με δύο λωρίδες και διαχωριστικό. αρχή τη συμβολή με την Ε.Ο. 13 Κατερίνη – Ελασσόνα και πέρας τη συμβολή με την Π.Ε.Ο. Κατερίνη – Θεσσαλονίκη.
Όσον αφορά τον χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, σύμφωνα με τη σύμβαση πρέπει να ολοκληρωθεί σε 40 μήνες δηλαδή καλοκαίρι του 2023.
Κόμβος Κ16
Το δεύτερο έργο αφορά την ολοκλήρωση του κόμβου 16 στην οδό Πόντου και την ολοκλήρωση γέφυρας προκειμένου να επικοινωνούν οι δυο πλευρές του δρόμου. Ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 14,3 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη υποδομών, πρόκειται να υλοποιηθεί πλήθος παρεμβάσεων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της περιοχής της Λαχαναγορας. Με την ολοκλήρωση του, το  έργο θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση της περιοχής της Λαχαναγοράς από την κυκλοφορία των οχημάτων. Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της σχετικής εργολαβίας είναι τριάντα μήνες. Ωστόσο  όπως δήλωσε ο κ. Μπίλλιας, με τον ρυθμό που «τρέχουν» οι εργασίες εκτός απροόπτου η ολοκλήρωση και παράδοση του θα πραγματοποιηθεί σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα. Υπενθυμίζεται ότι ο κόμβος Κ16 είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2017. Το 15% του αρχικού έργου, ωστόσο, δεν είχε ολοκληρωθεί και αφορούσε το παράπλευρο δίκτυο, στο οποίο προστέθηκαν και επιπλέον έργα ώστε να μπορούν να επικοινωνούν οι δυο πλευρές της οδού και να εξυπηρετούνται περίοικοι, επιχειρήσεις και εργαζόμενοι.
Επιτέλους καλά νέα για το οδικό τμήμα Νέα Σάντα-Ασσηρος
Το τρίτο έργο αποτελεί έργο δεν είναι άλλο από το πολύπαθο οδικό τμήμα της εθνικής οδού Α/Κ Ασσήρου- Α/Κ Νέας Σάντας που ανήκει στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη. Το έργο αυτό έχει ταλαιπωρήσει για χρόνια τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και την ΠΚΜ, λόγω των απαλλοτριώσεων και όχι μόνο. Τα εμπόδια συνεχίστηκαν, καθώς υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση λόγω προβλημάτων με την ανάδοχο εταιρία που είχε αναλάβει την κατασκευή του. Το συγκεκριμένο οδικό τμήμα έχει  ενταχθεί χρηματοδοτικά στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Κεντρική Μακεδονία”, με το συνολικό ποσό της χρηματοδότησης να ανέρχεται σε 57,4εκ.ευρώ. Η εργολαβία αφορά την κατασκευή τμήματος αυτοκινητόδρομου μήκους 11,45 χιλιομέτρων με 3 ανισόπεδους κόμβους.  Το έργο έχει ξεπαγώσει, με τον αντιπεριφερειάρχη να δηλώνει στην karfitsa « τώρα είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουν ξεκινήσει και πάλι οι εργασίες και τέλος του 2021 με αρχές 2022 θα μπορεί να παραδοθεί το τμήμα Άσσηρος-Νέα Σάντα».
Σχεδιασμός έργων και μελετών

Η  ΠΚΜ έχει πραγματοποιήσει ένα σχεδιασμό για το μέλλον με στόχο την δημιουργία μιας επόμενης γενιάς έργων που θα αφορούν την βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την θωράκιση της Κεντρικής Μακεδονίας από πλημμυρικά φαινόμενα. Όπως γνωστοποίησε ο κ. Μπίλιας το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει εγκρίνει ένα πρόγραμμα εκπόνησης μελετών ύψους 12,5 εκατ. ευρώ και έχει ήδη ξεκινήσει η δημοπράτηση ορισμένων μελετών που έχει σχεδιάσει η ΠΚΜ.
Την ίδια στιγμή κάποια από τα έργα που προβλέπονται με την ολοκλήρωση των αρχιτεκτονικών μελετών, είναι:
– Εξυγίανση και ανάπλαση της περιοχής του Δενδροποτάμου και των βυρσοδεψείων.
-Η ανάπλαση της παλιάς παραλίας Θεσσαλονίκης.
-Παρεμβάσεις στο παράκτιο μέτωπο του δήμου Καλαμαριάς.
-Η δημιουργία του Μητροπολιτικού Δυτικού Πάρκου στο χώρο του παλιού σιδηροδρομικού σταθμού, που έχει δρομολογηθεί με το Μουσείο Ολοκαυτώματος.
-Ο περιπατητικός άξονας από το νέο Μουσείο έως την Πλατεία Ελευθερίας, ενδιάμεσα από τις εγκαταστάσεις του παλαιού Εμπορευματικού Σταθμού.
-Παρεμβάσεις στην περιοχή του Μεγάρου Μουσικής – Ποσειδωνίου – Αλλατίνη (Ανατολικός Μητροπολιτικός Πόλος Πολιτισμού και Αθλητισμού).
Για τον κύριο Πάρι Μπίλλια, θεωρείτε πολύ σημαντική η ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος, υπογραμμίζοντας πως είναι ένα τομέας που πρέπει να δοθεί βαρύτητα.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.