, Τρίτη
19 Μαρτίου 2024

Στο «άνοιγμα» του τουρισμού και της εστίασης ελπίζουν οι οδηγοί ταξί

Τις ημέρες της καραντίνας από τους πολύβουους δρόμους της Θεσσαλονίκης είχε σταματήσει να κυκλοφορεί το μεγαλύτερο ποσοστό των οχημάτων. Ο περιορισμός των μετακινήσεων όμως άδειασε και τα λεωφορεία της πόλης, ενώ τα μπλε ταξί έμεναν κολλημένα στις πιάτσες για ώρες μέχρι να έρθει η σειρά του κάθε οδηγού να πάρει μια κούρσα.

Το φαινόμενο αυτό είχε ως αποτέλεσμα κατά την διάρκεια της καραντίνας ο τζίρος των ταξί να πέσει κατακόρυφα, αναφέρουν στην Karfitsa επαγγελματίες του κλάδου. Όταν ανακοινώθηκε πως από τις 4 Μαΐου οι κάτοικοι της Ελλάδας θα βγουν από το σπίτι τους μετά από δυο μήνες, χωρίς να χρειάζεται να στέλνουν SMS στο 13033 ή να έχουν γραπτή άδεια για μετακίνηση σε συνδυασμό με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων που είχαν κατεβάσει ρολά λόγω του κορονοϊού, έδωσε μια ακτίνα αισιοδοξίας στους οδηγούς. Η πραγματικότητα που αντιμετώπισαν όμως ήταν τελείως διαφορετική. Αρχικά, κατά την διάρκεια του lockdown κυκλοφορούσαν 300 ταξί από τα 2.000, καθώς κάποιοι βγήκαν σε αναστολή λειτουργίας, Όμως από τις 4 Μαϊού ξεκίνησαν και πάλι να λειτουργούν σχεδόν όλα τα ταξί, αναφέρει στην Karfitsa ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής» Κλήμης Λεοντιάδης και εξηγεί ότι «έτσι η πίτα άρχισε και πάλι να μοιράζεται μεταξύ ενός μεγαλύτερου αριθμού οδηγών συγκριτικά με όσα κινούνταν στην καραντίνα».

Πολύωρες αναμονές στις πιάτσες

«Αν δείτε τις πιάτσες στη Θεσσαλονίκη θα διαπιστώσετε ότι δεν κινείται τίποτα », τονίζει ο κ.Λεοντιάδης. Η αναμονή δε ενός οδηγού σε μια πιάτσα για να κάνει κάποιο δρομολόγιο μπορεί να αγγίξει μέχρι και δυο ώρες, επισημαίνει ο ταμίας του Σωματείου «Ο Ερμής», Δημήτρης Καρατάκης και προσθέτει ότι «τις περισσότερες φορές η κούρσα που θα πάρει κάποιος αποφέρει την ελάχιστη τιμή, γιατί είναι μικρής απόστασης». Ο ίδιος δηλώνει ότι η πτώση που καταγράφει ο τζίρος των οδηγών αγγίζει έως και το 90% και τονίζει ότι «Όταν βγαίνει ένα αυτοκίνητο και κάνει τζίρο 15 και 20 ευρώ όλο το δεκάωρο δεν βγάζει καν τα έξοδα του».

Τα μέτρα προφύλαξης

Σύμφωνα με τα ειδικά μέτρα που πάρθηκαν για την προστασία των επιβατών από την πανδημία, για τα ταξί συνεχίζεται το μέτρο της μεταφοράς ενός επιβάτη, εξαιρουμένης της μεταφοράς γονέα με ανήλικα τέκνα ή συνοδείας ατόμου για ιατρικούς λόγους, ενώ η προστατευτική μάσκα είναι υποχρεωτική τόσο για τον οδηγό όσο και για τους πελάτες. Όσον αφορά τη χρήση μάσκας «οι πελάτες στην πλειονότητα τους τηρούν το μέτρο, ωστόσο υπάρχουν κάποια μεμονωμένα περιστατικά που πελάτες ισχυρίζονται ότι δεν φοβούνται και δεν φορούν μάσκα όμως πειθαρχούν εν τέλει, μετά από τις συστάσεις που τους κάνουμε» περιγράφει ο κ.Λεοντιάδης. Μάλιστα, ο οδηγός Δ.Καρατάκης υπογραμμίζει ότι στο αυτοκίνητο του έχει σχεδόν πάντα μια εφεδρική μάσκα σε περίπτωση που κάποιος πελάτης δεν έχει μαζί του.

Μάλιστα, όπως υποστηρίζουν οι οδηγοί τα οχήματα τους είναι επανδρωμένα με αντισηπτικά μαντηλάκια και υγρά, ενώ στο τέλος κάθε βάρδιας γίνεται απολύμανση του οχήματος και όσοι θέλουν έχουν τοποθετήσει για περισσότερη προστασία, το πολυκαρβουνικό.

Διεκδικούν και τα 534 ευρώ

Όλα αυτά βέβαια έχουν ανεβάσει τα έξοδα που έχει κάθε οδηγός, καθώς το κόστος για τον απαραίτητο υγειονομικό εξοπλισμό στα ταξί καλύπτεται από τους ιδιοκτήτες. «Για αυτό το λόγο θέλουμε να μπούμε και στο δεύτερο πακέτο στήριξης, γιατί πρέπει να καλύπτουμε πλέον νέες πάγιες ανάγκες», δηλώνει ο πρόεδρος του Mercedes Taxi Club, Ιωάννης Τζιουμούρτης. Παράλληλα ο κ.Λεοντιάδης τονίζει ότι «ο κλάδος μας πρέπει να ενταχθεί και στο δεύτερο κύμα οικονομικής στήριξης, καθώς πλήττεται σε μεγάλο ποσοστό».

Ποντάρουν στον τουρισμό και το άνοιγμα των καφέ-μπαρ

Πλέον οι ιδιοκτήτες περιμένουν εναγωνίως το άνοιγμα των καφέ-μπαρ και των εστιατορίων. Από εκείνη την στιγμή ευελπιστούν ότι η δουλειά τους και συνάμα το μεροκάματο θα αρχίσει να ανεβαίνει. «Ελπίζουμε από 25 Μαΐου που ανοίγουν και άλλοι κλάδοι να αυξηθεί η δουλειά.

Αν και νομίζω ότι το μεγάλο στοίχημα για εμάς είναι να ανοίξει ο τουρισμός και δεν μιλάω μόνο για τον καλοκαιρινό. Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που έχει συνέδρια, συναντήσεις,διοργανώσεις στα οποία έρχεται αρκετός κόσμος. Όσο λοιπόν παραμένουν κλειστά τα ξενοδοχεία και υπολειτουργούν τα αεροδρόμια νομίζω χάνουμε αρκετά από την δυναμική της πόλης» τονίζει ο κ. Τζιουμούρτης

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.