, Παρασκευή
19 Απριλίου 2024

search icon search icon

Στο στόχαστρο των ελέγχων Νέα Παραλία και λαϊκές αγορές

Μία συνεχής «μάχη» με το παρεμπόριο δίνεται τους τελευταίους μήνες στη Θεσσαλονίκη από μικτά κλιμάκια της Δημοτικής και της Ελληνικής Αστυνομίας. Στο στόχαστρο βρίσκονται τα απλωμένα σεντόνια και οι πάγκοι που είναι γεμάτοι με προϊόντα «μαϊμού» και μπορεί να συναντήσει κάποιος τόσο στο πλακόστρωτο της Νέας Παραλίας, όσο σε λαϊκές αγορές, στο Μπιτ Παζάρ και σε κεντρικούς δρόμους της πόλης.
Ρεπορτάζ: Αναστασία Καρυπίδου
Τις τελευταίες 400 ημέρες, από την 1η Σεπτεμβρίου 2019 οπότε και ανέλαβε επίσημα η διοίκηση Ζέρβα στον δήμο Θεσσαλονίκης έως και τις αρχές Οκτωβρίου 2020, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 816 έλεγχοι και κατασχέθηκαν δεκάδες τόνοι απομιμητικών προϊόντων. Για τις ανάγκες των ελέγχων στήθηκαν 172 μικτά κλιμάκια, τα οποία σε 332 περιπτώσεις κατέσχεσαν και κατέστρεψαν προϊόντα παράνομου υπαίθριου εμπορίου, ενώ επέβαλαν συνολικά 221 διοικητικά πρόστιμα στους παραβάτες.
Το παρεμπόριο αποτελεί μεγάλη «πληγή» για την αγορά της Θεσσαλονίκης -και όχι μόνο- καθώς κάθε χρόνο χάνονται φορολογικά έσοδα δισεκατομμυρίων ευρώ από τα δημόσια ταμεία, ενώ ο διαφυγών τζίρος των καταστημάτων στη χώρα άγγιζε τα 25 εκατ. ευρώ με βάση στοιχεία του περασμένου χρόνου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χάνονται πολύτιμες θέσεις εργασίας για τους εργαζόμενους, συν το ότι αρκετά από τα προϊόντα που πωλούνται στους δρόμους και τις λαϊκές αγορές θεωρούνται επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία.
Τα μεγαλύτερα «χτυπήματα» κατά των προϊόντων «μαϊμού» στην πόλη έχουν σημειωθεί τους τελευταίους μήνες στη Νέα Παραλία, όπως επίσης στις λαϊκές αγορές της Ξηροκρήνης, της Κανάρη και της 25ης Μαρτίου στην περιοχή Βούλγαρη, ενώ τελευταία παρατηρήθηκαν εικόνες παρεμπορίου και στη Ρωμαϊκή Αγορά, στο Μπιτ Παζάρ. Τα προϊόντα μετά τον εντοπισμό τους, με συνοπτικές διαδικασίες καταστρέφονται με σπρέι και ειδικά σφυριά, ενώ στη συνέχεια τοποθετούνται σε απορριμματοφόρο του δήμου για να οδηγηθούν σε χώρο υγειονομικής ταφής απορριμμάτων.
Οι δημοτικοί αστυνομικοί σε συνεργασία με τα κλιμάκια της ΕΛ.ΑΣ. εντοπίζουν κάθε λογής αντικείμενα που δεν φέρουν καμία πιστοποίηση. Από ρούχα, τσάντες, παπούτσια, γυαλιά ηλίου, παιδικά παιχνίδια, καλλυντικά, μπαταρίες, φάρμακα, ρολόγια, κολώνιες, έως «μαϊμού» ανθοδέσμες και κόλλες υγρής μορφής.
«Στις επιχειρήσεις που στήθηκαν έως τώρα από τα μικτά κλιμάκια, ποτέ δεν έχουμε γυρίσει πίσω χωρίς γεμάτο απορριμματοφόρο. Το παρεμπόριο είναι ένα θέμα που αγγίζει όλη την κοινωνία. Αποτελεί μεγάλη πληγή για την πραγματική οικονομία. Τα προϊόντα είναι μη πιστοποιημένα και κατά συνέπεια και επικινδυνα για τη δημόσια υγεία. Συνεχίζουμε με αμείωτη ένταση και καλούμε τον κόσμο να αποφεύγει να αγοράζει προϊόντα παρεμπορίου», δηλώνει στην εφημερίδα «Karfitsa» ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος, αρμόδιος για θέματα Δημοτικής Αστυνομίας, Δημήτρης Δαγκλής.
Οι έλεγχοι γίνονται σε τακτικά διαστήματα και αιφνιδιαστικά από τους αρμόδιους σε όλο το μήκος και το πλάτος της πόλης και οι αρχές καταφέρνουν σημαντικά «πλήγματα» παρά το γεγονός ότι η μετακίνηση όσων πωλούν παράνομα προϊόντα εμπορίου είναι διαρκής ώστε να ξεφεύγουν από τις κατασχέσεις και τα πρόστιμα. Αιτήματα για εντατικοποίηση των ελέγχων απευθύνουν και οι εκπρόσωποι των παραγωγών λαϊκών αγορών, που βλέπουν το εισόδημα τους να συρρικνώνεται εξαιτίας του παράνομου εμπορίου.
Σε μια προσπάθεια ενημέρωσης και των καταναλωτών, ο δήμος Θεσσαλονίκης συμμετέχει στο πρόγραμμα «Authenticities» μετά το Παρίσι, τη Ρώμη, το Μιλάνο και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις με στόχο να ενισχύσει την προσπάθεια πάταξης των αρνητικών επιπτώσεων της παραποίησης στα εμπορεύματα.
Σε αυτό το πλαίσιο για δύο χρόνια θα πραγματοποιηθούν δράσεις στην πόλη σε συνεργασία με τον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ) προκειμένου να υποστηριχθεί το αυθεντικό, το οποίο οδηγεί σε δημιουργία νέου πλούτου, νέων θέσεων εργασίας, ανάπτυξη και εισοδήματα για όλους.
Οι δράσεις θα επικεντρωθούν σε θετικά μηνύματα και στην προβολή της ιδέας της αυθεντικής πόλης (authenticity), συνεισφέροντας στη δημιουργία και διατήρηση ενός ζωντανού δικτύου ευρωπαϊκών πόλεων που προωθούν διαρκώς την αγορά αυθεντικών προϊόντων με κοινό σλόγκαν «The authentic is eternal» (το αυθεντικό είναι αιώνιο).
Στο πλαίσιο ενημερωτικής καμπάνιας με δέκτες τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί πλήθος ενημερωτικών εκδηλώσεων, σεμιναρίων των τοπικών διωκτικών αρχών (ΣΔΟΕ, αστυνομία, τελωνείο, λιμεναρχείο), εκπαιδευτικών δράσεων σε σχολεία και πανεπιστήμια, ενώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η πραγματοποίηση διαγωνισμών και θεατρικών παραστάσεων στο πλαίσιο των φεστιβάλ της πόλης.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.