, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Το νέο όχημα που προκαλεί διχασμό στους Θεσσαλονικείς

Πολλές συζητήσεις γίνονται τον τελευταίο καιρό στην πόλη μας για τα ηλεκτροκίνητα πατίνια, που έχουν γίνει πλέον μόδα. Εκ πρώτης όψεως, είναι ένα μεταφορικό μέσο, με  το οποίο ο χρήστης του μπορεί να πάει γρήγορα στον προορισμό που θα επιλέξει, αφού το μέγεθός του, αλλά και η ταχύτητα που αναπτύσει, τα ευνοεί. Εδώ ακριβώς όμως, αρχίζουν να γεννώνται και τα ερωτήματα που απασχολούν τις αρχές του τόπου. Ούτε η τροχαία αλλά ούτε και ο Δήμος γνωρίζει πως να τα αντιμετωπίσει.

Του ΣΩΚΡΑΤΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ*

Στην πρώτη περίπτωση, η τροχαία επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια και ότι έχει γίνει ερώτηση, στο υπουργείο μεταφορών για την επίλυση αυτού του ζητήματος.

Στην δεύτερη περίπτωση όμως, ο Δήμος δηλώνει, από την μία οτι δεν έχει εκδόσει καμία άδεια για τα συγκεκριμένα οχήματα, από την άλλη όμως, ο χώρος που χρησιμοποιούν, δηλαδή δρόμους και πεζοδρόμια, είναι Δημοτικά και παράλληλα αυτοδιαφημίζεται η εταιρία. Αν το προηγούμενο σκεπτικό είναι ορθό τότε ο Δήμος, θα έπρεπε να εισπράττει ένα μίσθωμα, το οποίο θα είναι ανταποδοτικό στους Δημότες του.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας δε, ενώ ο Δήμαρχος δήλωνε άγνοια, γιατί όπως είπε και ο ίδιος, δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο, παράλληλα όμως και ανησυχία για τα ατυχήματα που έχουν ήδη συμβεί, ο αντιδήμαρχός του κ. Σ.Πέγκας έχει δηλώσει πως η απόφαση να δοθεί άμεσα άδεια για πιλοτική λειτουργία βασίστηκε στη σκέψη ότι «αν πρέπει να το βάλουμε σε ένα πλαίσιο, θα αργήσουμε πάρα πολύ»!

Η εταιρία δε, ακριβώς επειδή γνωρίζει την απουσία του θεσμικού πλαισίου, το οποίο συνεπάγεται και την  λειτουργία τους, δηλώνει ότι «πριν ανακοινώσουμε τη δράση της εταιρείας Lime στην Θεσσαλονίκη συμμετείχαμε σε αρκετές συναντήσεις με τον Δήμαρχο της πόλης κ. Γιάννη Μπουτάρη και την ομάδα του και εξηγήσαμε λεπτομερώς τη λειτουργία των ηλεκτρικών πατινιών σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις.».

Με λίγα λόγια, πλήρης ασυνενοησία;

Ο Δήμος όμως έχει ευθύνη γιά την προστασία των πολιτών του και θα έπρεπε αρχικά, να πιέσει για την έκδοση ενός θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των, ενώ παράλληλα να επιτρέψει την λειτουργία τους, μέχρις ότου εκδοθεί το θεσμικό πλαίσιο, μόνο στους ποδηλατόδρομους, συστήνοντας στους χρήστες των ηλεκτρικών πατινιών, να μην χρησιμοποιούν τους δρόμους όπου κινούνται διαπιστευμένα οχήματα με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες και τα πεζοδρόμια, όπου κινούνται πεζοί.

Βέβαια ολοι οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουμε τον ακύρυχτο πόλεμο του Δημάρχου στα έργα των προηγούμενων διοικήσεων… Ένα από αυτά είναι και οι ποδηλατόδρομοι οι οποίοι δεν φαίνονται πλέον από την εγκατάλειψη τους, αφού ούτε κατασκεύασαν επεκτάσεις των, όπως προεκλογικά ευαγγελιζόταν, αλλά παράλληλα δεν συντηρήθηκε ούτε ένα μέτρο τους, τα τελευταία οκτώμιση χρόνια της διοίκησής του! Με λίγα λόγια πρέπει να ζούμε σε ένα φαύλο κύκλο, χωρίς να φέρουμε καμία ευθύνη.

* Ο Σωκράτης Δημητριάδης είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος δήμου Θεσσαλονίκης

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.