, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Το παστίτσιο του Σαμαρά και το αρνάκι του Καραμανλή…

Της @karapanagiotidu
Στους πρωθυπουργούς της μεταπολίτευσης «κάνει το τραπέζι» ο Λευτέρης Γεωργιάδης, ένας από τους πιο πετυχημένους επιχειρηματίες στο χώρο της εστίασης. Μιλάει, για όσα θα μπορούσαν να γίνουν και δεν έγιναν στην… τουριστική Θεσσαλονίκη, χαρακτηρίζει την πόλη, ως μια πολύ ωραία και ποθητή γυναίκα στο… παρελθόν που σήμερα όμως δεν θέλουν ούτε να τη βλέπουν! Όσο για την προβολή της, αγανακτεί κυρίως για τα διαφορετικά περίπτερα φορέων σε εκθέσεις του εξωτερικού και τις μεμονωμένες προσπάθειες τους για ένα ενιαίο σύνολο, τη Θεσσαλονίκη / φωτο από “ΟΥΖΟΥ ΜΕΛΑΘΡΟΝ”
Στον καιρό της κρίσης, η πολιτεία βοήθησε τους επαγγελματίες της εστίασης;
Εκτός από τη μείωση του ΦΠΑ καμιά άλλη βοήθεια δεν δέχτηκε ο κλάδος μας! Η κατάργηση της προστασίας της επαγγελματικής στέγης, η υπέρμετρη φορολογία, η ανεξέλεγκτη αδειοδότηση αλλά και η αντιμετώπιση των επαγγελματιών του κλάδου ως κατά τεκμήριο… φοροφυγάδες έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα επιβίωσης των επισιτιστικών επιχειρήσεων.
Υπάρχει συντονισμός δυνάμεων ώστε η Θεσσαλονίκη να γίνει στην πράξη και όχι στα λόγια, τουριστικός προορισμός;
Δυστυχώς, ο κάθε φορέας δρα αυτόνομα στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος της πόλης μας άλλοτε επιτυχημένα και άλλοτε όχι. Προσπάθειες συντονισμού των φορέων προς κοινή κατεύθυνση δυστυχώς ακυρώθηκαν λόγω ασυνεννοησίας, προσωπικών φιλοδοξιών και διαφορετικής προσέγγισης. Ενδεικτικά αναφέρω τον πολύπαθο Οργανισμό ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ που μετά από τόσα χρόνια από την δημιουργία του δυστυχώς δεν έχει βρει τον «βηματισμό» που του αρμόζει. Μεμονωμένοι φορείς όπως η ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ, Ο ΔΗΜΟΣ, Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ, ΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ έχουν επιτύχει αρκετά σημαντικά πράγματα στην προσέλκυση τουριστών. ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ να μπορούσαν να συνεννοηθούν και να έχουν κοινή δράση όπως λέει και ο σοφός λαός μας «θα κάνανε παππάδες»!
Η πόλη έχει… ξεχωρίσει  για τους καφέδες και το φαγητό της…
Λόγω του ανεξέλεγκτου… υπερεπαγγελματισμού και του μιμητισμού ακυρώσαμε την γαστριμαργική παράδοση της πόλης μας και αφήσαμε άλλες πόλεις να μας πάρουν την πρωτοκαθεδρία στον γαστριμαργικό χάρτη. Φανταστείτε ότι υπάρχουν παράγοντες της πόλης που αντί να προσπαθήσουν να βοηθήσουν πολύ παλιές επισιτιστικές επιχειρήσεις διεθνούς φήμης να επιβιώσουν τις αγνοούν επιδεικτικά, πολλοί δε δεν γνωρίζουν ούτε καν τη ύπαρξη τους. Ενδεικτικά αναφέρω πολύ παλιά επιχείρηση του κέντρου πόλης στην οποία φωτογραφίζονται καθημερινά δεκάδες τουρίστες λόγω της ύπαρξης… 40 χειροποίητων αγαλμάτων φυσικού μεγέθους  που απεικονίζουν παλιά επαγγέλματα της πόλης, από πολλούς τοπικούς παράγοντες αγνοείται η ύπαρξη της! (βλ Ούζου Μέλαθρον). Στο εξωτερικό ανάλογες επιχειρήσεις κοσμούν το εξώφυλλο του τουριστικού οδηγού της πόλης που εκδίδονται από τους φορείς!
Όταν σας ρωτούν φίλοι σας από το εξωτερικό τι… εστί Θεσσαλονίκη τι απαντάτε;
Μια πολύ ωραία γυναίκα που δυστυχώς έχει χάσει τη λάμψη της και ενώ όλοι είχαν κάποτε τον πόθο να «βρεθούν» μαζί της τώρα την… αποφεύγουν!
Η διαφήμιση της πόλης τελικά… ποιανού δουλειά είναι;
Η διαφήμιση της πόλης είναι δουλειά όλων των φορέων αφού βέβαια έχουν κοινή προσέγγιση. Δεν μπορεί σε τουριστικές εκθέσεις να εμφανίζεται η πόλη διασπασμένη αφού ο κάθε φορέας έχει το δικό του διαφορετικό περίπτερο!
Τι γνώμη έχετε για τις… Κυριακές; Θεωρείτε ότι η Θεσσαλονίκη είναι τουριστικός προορισμός (ή όχι όπως υποστηρίζει ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης);
Σίγουρα η Θεσσαλονίκη πρέπει να αντιμετωπιστεί ως κατ’ εξοχήν τουριστικός προορισμός και τα καταστήματα του ιστορικού κέντρου της πόλης πρέπει να είναι ανοιχτά όλες τις Κυριακές, θέση που κόντρα στα συμφέροντα και τις κοντόφθαλμες προσεγγίσεις η παράταξη ΑΝΑΝΕΩΣΗ-ΝΕΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ του ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ – της οποίας έχω την τιμή να είμαι επικεφαλής- υποστηρίξαμε με σθένος…
Για ποιων τα συμφέροντα μιλάτε;
Συμφέροντα δεν χρειάζεται να είναι κατ’ ανάγκη προσωπικά… Ο καθένας θέλει να αναδειχτεί ο ίδιος αλλά και ο φορέας που εκπροσωπεί, όμως – σημειώνω – οι υποψήφιοι στις πρόσφατες εκλογές, από τους επαγγελματικούς φορείς, δεν πήγαν και τόσο καλά, θα έλεγα σχεδόν… χάλια! Μάλλον θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση με τα μέλη τους…
Αν κάνατε το τραπέζι στους πρωθυπουργούς της χώρας, μετά την μεταπολίτευση, πως θα το… στρώνατε;
*Γεώργιος Ράλλης:
Ελαφρύ φαΐ, ψάρι κατά προτίμηση και μια απλή σαλάτα και ένα καλό ροζέ κρασί
*Ανδρέας Παπανδρέου:
Τσιπουρομεζέδες συνοδευόμενοι με ούζο και πολλές διάφορες σαλάτες
*Κώστας Σημίτης:
Γερμανικού τύπου κρέατα μάλλον καπνιστά και μπύρα…
*Κώστας Μητσοτάκης:
Κρητικοί μεζέδες με ρακί και σαλάτες με κρητικό ντάκο
*Κώστας Καραμανλής:
Αρνάκι σούβλας με πατάτες και καλό πρώτης ποιότητας κόκκινο κρασί
*Γιώργος Παπανδρέου:
Μοσχαρίσιο μπιφτέκι και πράσινη σαλάτα και ισοτονικό αναψυκτικό
*Αντώνης Σαμαράς:
Παστίτσιο και χωριάτικη σαλάτα και φυσικά χύμα μπρούσκο κοκκινέλι

 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.