Στα κάγκελα βρίσκονται οι επαγγελματίες της ιστορικής αγοράς Καπάνι στη Θεσσαλονίκη, καθώς τα έργα ανάπλασης, όπως καταγγέλλουν, έχουν επιφέρει καθημερινή ταλαιπωρία για τα καταστήματα και συχνά περιστατικά τραυματισμών ανάμεσα στους επισκέπτες.
Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου
Απ’ όταν ξεκίνησαν οι εργασίες, οι επαγγελματίες βλέπουν μειωμένο τζίρο και υποβάθμιση των καταστημάτων τους. Θεωρούν πως η ανάπλαση θα βελτιώσει την εικόνα της αγοράς, ωστόσο ζητούν να επισπευστούν οι εργασίες και να μη γίνονται αποσπασματικά.
«Έχουμε επηρεαστεί οικονομικά και ψυχικά. Ήμασταν για δύο μήνες κλειστά. Δεν πήραμε ούτε ένα ευρώ αποζημίωση. Τώρα μαζεύουμε τα νερά όταν βρέχει. Τα εμπορεύματα κάθε μέρα γεμίζουν σκόνη. Κάποια είναι για πέταμα γιατί κανείς δεν θα αγοράσει βρώμικο προϊόν. Το μαγαζί έτσι υποβαθμίζεται. Όταν ο κόσμος βλέπει χαλίκια και βρωμιά δεν έρχεται να ψωνίσει», υπογραμμίζει σε δηλώσεις του στην Karfitsa.gr ο κ. Ανδροκλής Κοπτίδης, ιδιοκτήτης επιχείρησης υποδημάτων στο Καπάνι.

«Ο σκοπός που γίνεται είναι καλός αλλά ίσως η οργάνωση δεν ήταν πολύ σωστή. Οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες δεν είχαν καμία στήριξη. Δεν υπήρχε καλός συντονισμός οπότε δημιουργήθηκαν προβλήματα. Απ’ όταν ξεκίνησαν τα έργα μειώθηκε ο τζίρος κατά 70-80% στο μαγαζί μου. Η ελπίδα είναι αυτή που μας κρατά όρθιους», όπως προσθέτει.
Αγορά μετ’ εμποδίων
Σαν να μην έφταναν όλα τα άλλα, οι μικροτραυματισμοί σύμφωνα με τις καταγγελίες των επαγγελματιών έχουν γίνει πλέον καθημερινό φαινόμενο στο Καπάνι. Ημιτελή πλακόστρωτα, χαρτόνια, σανίδες, χαλίκια και πέτρες δημιουργούν ένα «εκρηκτικό» μιξ ειδικά για τους ηλικιωμένους και τα παιδιά που διασχίζουν την αγορά. Όσον αφορά δε τα άτομα με κινητική αναπηρία που βρίσκονται σε αμαξίδια, η βόλτα στο Καπάνι είναι πολύ δύσκολη έως και ανέφικτη υπόθεση.

«Είμαστε στην Ελλάδα ή στο Μπαγκλαντές;»
«Είναι επικίνδυνο για τους πελάτες. Όταν βρέχει αυτό το πράγμα γίνεται σαν λίμνη. Με το περπάτημα σηκώνεται σκόνη, ρίχνουμε και νερά. Τι άλλο να κάνουμε; Η εικόνα αυτή επηρεάζει την κίνηση των καταστημάτων μας. Έρχονται οι τουρίστες και όλο αυτό τους κάνει κακή εντύπωση. Έχει έρθει τουρίστας και με ρώτησε στα αγγλικά “είμαστε στην Ελλάδα ή στο Μπαγκλαντές”; Δεν ήξερα τι να απαντήσω», δηλώνει στην Karfitsa.gr ο κ. Δημήτρης Χατζημπαρούτης, έμπορος στο Καπάνι. «Ας βάλουν παραπάνω άτομα για να ολοκληρωθεί το έργο πιο σύντομα. Και να τελειώνουν τα κομμάτια, όχι να τα αφήνουν μισά», προσθέτει.

«Σκόντο» στις τιμές των προϊόντων για να μη μείνει απούλητο στοκ
Δεν είναι λίγες οι φορές μάλιστα που χρειάζεται να γίνει «σκόντο» στην τιμή των προϊόντων προκειμένου να αγοράσουν οι πελάτες. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τον έμπορο: «Έρχεται ο πελάτης μέσα στο κατάστημα και με ρωτάει “γιατί είναι σκονισμένο αυτό”; Αφού καθαρίζουμε και από πίσω ξανασκονίζοται. Αναγκαζόμαστε να κόβουμε απ’ την τιμή. Θα του πω “έλα να το καθαρίσω τώρα και πάρε το πιο φθηνά”».

Ο ίδιος εκφράζει έντονη ανησυχία σχετικά με το αν τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2024 όπου θα έρθουν νέοι τουρίστες στη Θεσσαλονίκη. Ταυτόχρονα προσθέτει πως πολλοί ιδιοκτήτες ζητούν αυξήσεις στα ενοίκια του Καπανίου από την έναρξη κιόλας των εργασιών, δυσχεραίνοντας ακόμη περισσότερο τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.