Το γαϊτανάκι των καθυστερήσεων στο έργο για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό στην Αθήνα δεν έχει τέλος, γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα για τη στάση της αναδόχου εταιρείας.
Το project έχει καθυστερήσει ήδη ένα έτος και μετά την απόφαση του ΣτΕ η κατάσταση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο. Σημειώνεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα γνωστοποιήθηκε πως το Συμβούλιο της Επικρατείας έκανε μερικώς δεκτή την αίτηση του Ιδρύματος Νίκου Πατέρα και του ίδιου προσωπικά που ζητούσε να μετακινηθεί το εργοτάξιο για την κατασκευή του σταθμού «Ευαγγελισμός» της γραμμής 4 του μετρό (Άλσος Βεΐκου – Γουδή).
Με βάση την απόφαση πλέον απαιτείται έγκριση Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης. Οι παραπάνω εξελίξεις αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο για νέες καθυστερήσεις στο έργο. Το περίεργο είναι πως η κοινοπραξία Άβαξ – Ghella – Alstom, που έχει αναλάβει το έργο, δεν έχει τοποθετηθεί σχετικά μέχρι σήμερα, ενώ από την πλευρά του το υπουργείο Υποδομών δεν έχει αποσαφηνίσει αν θα πρέπει η κοινοπραξία να επιστρέψει το πριμ έγκαιρης υλοποίησης του έργου ύψους 57,7 εκατ. ευρώ, το οποίο είχε λάβει στις αρχές της χρονιάς, καθώς υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις.
Στα μέσα Νοεμβρίου ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε πάνελ, ξεκαθάρισε ότι ο εργολάβος (Άβαξ – Hitachi – Alstom) οφείλει να έχει ολοκληρώσει το έργο εντός του καλοκαιριού του 2029, όπως ορίζει η υπογεγραμμένη σύμβαση. Μάλιστα, ανέφερε ότι έχει ήδη καταβληθεί πριμ για την έγκαιρη υλοποίηση του έργου, το οποίο ανέρχεται στα 57,7 εκατ. ευρώ.
Πάντως, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στη Βουλή στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό ανέφερε ότι ο δεύτερος μετροπόντικας της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας θα ξεκινήσει να σκάβει με καθυστέρηση περίπου ενός έτους. Ωστόσο, την άνοιξη του 2022 ο διευθύνων σύμβουλος της Άβαξ Κωνσταντίνος Μιτζάλης διαβεβαίωνε τον τότε υφυπουργό Γιώργο Καραγιάννη ότι οι μετροπόντικες θα έχουν καταφτάσει στη Ελλάδα το φθινόπωρο του 2022. Όταν το καλοκαίρι το τιμόνι του υπουργείου ανέλαβε ο Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε πως παρουσιάζονται καθυστερήσεις σε κάποια έργα και πως στόχος είναι η βελτίωση των διαδικασιών ανάθεσης μελετών, κατασκευών και συντήρησης αυτών, αποτρέποντας λάθη, υπερβάσεις χρόνου και κόστους σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής των έργων. Και είναι βέβαιο πως δεν τα είπε τυχαία αυτά ο Χρήστος Σταϊκούρας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL