Μεταβάλλεται το τοπίο όσον αφορά τις τιμές των ακινήτων και των καταστημάτων στη συμβολή της Εγνατίας με Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, μετά από την «απελευθέρωση» του δρόμου από τις λαμαρίνες για τα έργα του μετρό.
Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου
Οι τιμές των καταστημάτων είχαν ήδη πάρει την άνω βόλτα στην περιοχή εδώ και ένα χρόνο εν αναμονή της απομάκρυνσης του εργοταξίου, ενώ η κατάσταση χαρακτηρίζεται ως κλιμακούμενη καθώς νέες ανατιμήσεις αναμένονται με την έναρξη της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης.
Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Μεσιτών Θεσσαλονίκης, Θάνος Τσουλκανάκης εξηγεί στην Karfitsa ωστόσο ότι χρειάζεται να υπάρξει ένα μεσοδιάστημα ώστε η εμπορική ζωή της περιοχής να ομαλοποιηθεί. Έχοντας περάσει 17 χρόνια πίσω από τις λαμαρίνες, θα χρειαστεί ένα χρονικό περιθώριο ώστε η περιοχή να ανακάμψει, πράγμα το οποίο, όπως επισημαίνει, θα πρέπει να έχουν κατά νου οι ιδιοκτήτες ακινήτων.
«Πριν από ένα χρόνο ξεκίνησε να παρατηρείται αύξηση στις τιμές τις περιοχής, προσδοκώντας ότι θα βγουν οι λαμαρίνες και προσδοκώντας την έναρξη του μετρό επιτέλους. Το θέμα είναι πόσο μπορεί να ανταποκριθεί η αγορά σε αυτές τις τιμές. Στο τέλος της ημέρας θα πρυτανεύσει η λογική και θα υπάρχει μια φυσιολογική, μικρή αύξηση. Οι ζητούμενες τιμές είναι πολύ μεγάλες. Πρέπει να ξέρουμε όμως σε ποια οικονομία απευθυνόμαστε και να είμαστε ρεαλιστές», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Και προσθέτει: «Είναι μια αγορά που δέχτηκε για 17 χρόνια μια σφαλιάρα. Για να γίνει ξανά πιάτσα χρειάζεται καιρός. Να γίνουν δηλαδή ωραίες εγκαταστάσεις, όμορφα μαγαζιά. Δεν θα γίνουν όλα από τη μια μέρα στην άλλη. Δεν μπορείς να πας σε κάποιον και να του προτείνεις να επενδύσει σε ένα μαγαζί που για 15 χρόνια ήταν κλειστό, άδειο, σκοτεινό και δεν μπορούσε ο κόσμος να περπατήσει μπροστά του. Οι ιδιοκτήτες πρέπει να προσελκύσουν σοβαρούς επαγγελματίες, ωραία brands, να φωτιστεί ο δρόμος, να γίνουν επενδύσεις ώστε να ανέβει η αξία όλων. Αυτή τη στιγμή είναι ένα υποβαθμισμένο κομμάτι. Θα γίνει ωραίο αλλά δεν μπορεί αυτό να υλοποιηθεί από τη μια μέρα στην άλλη. Πρέπει να δοθούν κίνητρα για να γίνουν επενδύσεις».
Οι αυξήσεις στις τιμές, όπως υπογραμμίζει, αφορούν στα καταστήματα και όχι στις οικίες. Στα σπίτια οι τιμές είχαν ήδη εκτοξευθεί. Πάντως ο κ. Τσουλκανάκης τονίζει μέσω της Karfitsa ότι οι ιδιοκτήτες ακινήτων στην περιοχή θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψιν κι άλλους σημαντικούς παράγοντες όσον αφορά την εμπορικότητα του συγκεκριμένου δρόμου.
Ειδικότερα: «Πρέπει να λάβουμε υπόψιν το στοιχείο της αποκέντρωσης. Δηλαδή το μετρό θα βοηθήσει να αναπτυχθούν άλλες περιοχές, πέραν του κέντρου, με μικρότερα μισθώματα. Επίσης υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη των eshop. Οι ιδιοκτήτες δεν τα λογαριάζουν σωστά αυτά».