Στη καρδιά της Θεσσαλονίκης, σε μια από τις πιο μοναδικές γειτονιές στη πόλης, στα άνω λαδάδικα, υπάρχει μια ταράτσα που θα μπορούσε κάλλιστα κάποιος να πει ότι είναι ο ναός των…βινυλίων.


Στον ένατο όροφο μια πολυκατοικίας, με θέα από τον Θερμαϊκό μέχρι τα Κάστρα, μπορεί κάποιος να βρεθεί «αντιμέτωπος» με τη μοναδική συλλογή βινυλίων του Vinyl Salvation.


Τα βινύλια αρχίζουν ξανά να κατακτούν τους λάτρεις της μουσικής, κατακτούν τα καταστήματα, τις σιντοθήκες των σπιτιών. Αποτελούν, ξανά, στοιχείο σύγχρονης αισθητικής.
Ο Γιάννης Καραγιαννης είναι, όπως λέγεται, το “mind behind” του Vinyl Salvation, και τονίζει μιλώντας στην «Κ» ότι η αναγέννηση των βινυλίων είναι πλέον γεγονός.
Η αρχική σύλληψη
«Αυτό ήταν μια ιδέα που ήθελα αρχικά να γίνει στο εξωτερικό, όσο ζούσα στο Βερολίνο. Όποτε αναπροσαρμόστηκε στη πλαίσια της Θεσσαλονίκης. Ο χώρος, ήταν αρχικά μια αποθήκη, και τελικά αποφάσισα, παρά τις δυσκολίες να γίνει σε έναν χώρο αρκετά ψηλά, με τη λογική ότι η “μουσική δε χρειάζεται βιτρίνα”».
«Εμένα η σχέση μου με το music industry αφορά όλο το φάσμα του. Ήμουν παραγωγος μουσικής, ραδιοφωνικός παραγωγος, ιδιοκτήτης δισκογραφικής εταιρίας.»
«Έχει αυξηθεί πολύ η πώληση βινυλίων σε όλο τον κόσμο έτσι και στην Θεσσαλονίκη. Φυσικά και το συγκεκριμένο φορμάτ παραπέμπει σε παλιότερη εποχή, όμως πλέον παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. ΥπΑρει ένα rivaiv τα τελευαθα 10χσιβια. Οι πωλήσεις έχουν περάσεις τις πωλήσεις την σιντι και όλο αυτό έχει περεσει και στις μικρότερες ηλικίες. Τα πικ απ έχουν γυρίσει στα σπίτια κανονικά, και ένα μεγάλο κομμάτι κόσμου γυρνάνε στο βινύλιο.
«Στο μαγαζί υπάρχουν και νέοι καλλιτέχνες. Εμείς εμπορευόμαστε και νέους και μεταχειρισμένου δίσκους, που τους προμηθευόμαστε από το εξωτερικό. Είμαστε από τους μεγαλύτερους εισάγεις από την Ιαπωνία. Η Ιαπωνία πρωταγωνιστεί στην παραγωγή των βινυλίων.
Το όραμα του Γιάννη είναι απλό. Να μπορεί ο οποιοδήποτε να έρθει σε επαφή με αυτό που αγαπαει, τη μουσική εν προκειμενω, και ταυτόχρονα το Vinyl Salvation να αποτελεί τον κοινό παρανομαστή πολλών ανθρώπων και την ανάπτυξη του πολιτισμού.


«Αυτό που μας ενδιαφέρει, πέραν των online πωλήσεων σε όλον τον κόσμο, είναι η επαφή της τοπικής κοινότητας με αυτό που αγαπαει. Θελουμε να υπάρχει ο χώρος ως ένα πολιτιστικό σποτ, να μαζεύονται άνθρωποι που αγαπάνε τη μουσική και να υπαρχει ένας τρόπος να ακούσεις, να μάθεις, να συζητήσεις και να αναπτυχθεί ένα ολόκληρο community, να υπάρχει η μαγεία ενός δισκάδικου, μιας και διαθέτουμε μια τεράστια αποθήκη που φτάνουν και ίσως ξεπερνούν τα 50.000 βινύλια.
