Δυσαρέσκεια επικρατεί στους αστυνομικούς της Θεσσαλονίκης μετά από την έναρξη του έργου του Flyover, καθώς οι τροχονόμοι της πόλης έχουν επωμιστεί μεγάλο φόρτο εργασίας, ενώ πολλοί έχουν αποσπαστεί από άλλες υπηρεσίες προκειμένου να στελεχώσουν τη Διεύθυνση Τροχαίας και να βρίσκονται σε κεντρικές αρτηρίες για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας.
Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου
«Θέλουμε να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας. Αντί να πηγαίνουμε στο καλύτερο, πηγαίνουμε στο χειρότερο», αναφέρει στην Karfitsa ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης, Γεώργιος Χατζόπουλος, υπογραμμίζοντας με αφορμή τον τραυματισμό τροχονόμου στην Εγνατία πριν από μερικές ημέρες, ότι οι τροχονόμοι τίθενται καθημερινά σε κίνδυνο όταν βρίσκονται στους δρόμους για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας. «Πολλοί οδηγοί δεν προσέχουν. Πολλοί είναι στο κινητό, το οποίο έχει γίνει μάστιγα. Ο Έλληνας δεν φημίζεται για την οδήγησή του. Υπάρχει παραβατικότητα», συμπληρώνει.
«Τα έχουν φορτώσει όλα στις “πλάτες” της ΕΛΑΣ»
Αναφορικά με τα έργα του Flyover, ο κ. Χατζόπουλος σημειώνει στην Karfitsa ότι έχουν οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση του όγκου οχημάτων που κινούνται πια εντός της πόλης, ωστόσο ακόμη και με τη συνδρομή της Τροχαίας, η κίνηση είναι δύσκολο να αποφορτιστεί. «Ο περιφερειακός είναι γεμάτος συνέχεια. Έχουν μειωθεί οι λωρίδες και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τον αριθμό των οχημάτων που εξυπηρετούσε πριν από τον έναρξη των εργασιών. Αναγκαστικά πολλά οχήματα περνούν πια μέσα από την πόλη. Ως επακόλουθο έχει αυξηθεί πολύ ο φόρτος εργασίας των τροχονόμων. Πολλοί συνάδελφοι βρίσκονται στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, παρόλα αυτά η κίνηση υπάρχει, ακριβώς γιατί οι δρόμοι δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν αυτόν τον μεγάλο αριθμό οχημάτων. Έχουμε τη Λεωφόρο Νίκης, την Τσιμισκή, την Εγνατία και την Αγίου Δημητρίου. Και 1.000 ακόμη τροχονόμους να φέρουμε, αν δεν υπάρχουν δρόμοι να κινηθούν τα οχήματα, δεν υπάρχει λύση», δηλώνει χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως «ξεκίνησαν ένα έργο χωρίς προγραμματισμό και δυστυχώς τα έχουν φορτώσει όλα στις “πλάτες” της ΕΛΑΣ».
Οικονομικές επιπτώσεις και έλλειψη προγραμματισμού
Ενώ αναφορικά με τις αποσπάσεις αστυνομικών στην Τροχαία εξηγεί τα εξής: «Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στους συναδέλφους. Πολλοί έχουν αποσπαστεί στην Τροχαία. Έχουν έρθει από άλλες υπηρεσίες, έχουν φύγει από την καθημερινότητά τους και αποσπώνται στην Τροχαία ανά τρεις μήνες, ανά έξι μήνες. Και πολλές φορές χωρίς τη θέλησή τους. Πέραν αυτού έχουν και οικονομικές επιπτώσεις. Με τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε αντί να παίρνουν αυξήσεις, χάνουν χρήματα. Στην Τροχαία δεν έχουν νυχτερινά να κάνουν. Σε κάποιες άλλες υπηρεσίες έπαιρναν επιδόματα, τα οποία πηγαίνοντας στην Τροχαία τα χάνουν. Υπάρχει και πρόβλημα με τον προγραμματισμό. Στην Τροχαία δεν βγαίνει εβδομαδιαίο πρόγραμμα και βγαίνει μέρα με τη μέρα. Η δυσφορία είναι πάρα πολύ μεγάλη από την πλευρά των συναδέλφων. Πρέπει οπωσδήποτε να βρεθεί μια μόνιμη λύση».




