Αυξανόμενη καταγράφεται η κίνηση στα τουριστικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης, καθώς η σεζόν ξεκίνησε σε γενικές γραμμές χλιαρά αλλά οι επαγγελματίες του χώρου εκφράζουν την αισιοδοξία τους για εντονότερη κινητικότητα από επισκέπτες τους θερινούς μήνες, ιδιαίτερα δε τον Αύγουστο.
Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου
Η σεζόν, όπως αναφέρουν επαγγελματίες του τουρισμού στην Karfitsa, ξεκινά για τη Θεσσαλονίκη το Πάσχα και συνεχίζεται μέχρι τον Σεπτέμβριο. Οι τουρίστες προέρχονται κυρίως από τις βαλκανικές χώρες (Ρουμανία, Βουλγαρία, Πολωνία αλλά και Τουρκία), ενώ δεν λείπουν και οι επισκέπτες από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως Γερμανία, Γαλλία και Αγγλία, αλλά και ΗΠΑ και Καναδά.
Στην περίπτωση των Δυτικοευρωπαίων, των Αμερικάνων και των Καναδών δεν υπάρχει όριο στο budget, ενώ δεν ισχύει το ίδιο και για τους Βαλκάνιους. Όπως υπογραμμίζει στην Karfitsa η κα. Φωτεινή Παυλιδάκη η οποία εργάζεται σε κατάστημα τουριστικών ειδών επί της Αριστοτέλους, μπορεί να ζητηθεί έκπτωση ακόμη και σε φθηνά σουβενίρ, όπως τα μαγνητάκια.
Ευρεία γκάμα επιλογών σε σουβενίρ και αναμνηστικά
«Ο Μάιος είναι χλιαρός όσον αφορά την κίνηση. Η τουριστική περίοδος που ξεκίνησε έχει μια “κοιλιά”», αναφέρει η ίδια. Στις επιλογές των τουριστών υπάρχει ευρεία γκάμα σουβενίρ, όπως είδη κουζίνας, ρούχα, διακοσμητικά, κοσμήματα κ.λπ, ενώ σύμφωνα με την ίδια: «Οι τουρίστες θέλουν σουβενίρ που να γράφουν Thessaloniki πάνω. Θέλουν να είναι παραδοσιακά. Ό,τι θα ψωνίζαμε κι εμείς αν πηγαίναμε σε μια ξένη χώρα δηλαδή». Πάντως η ίδια χαρακτηρίζει πιο «διεθνή» την Αθήνα συγκριτικά με τη Θεσσαλονίκη, όσον αφορά τις χώρες προέλευσης των τουριστών.
Αύγουστος: Οι Θεσσαλονικείς φεύγουν, οι τουρίστες έρχονται
Αναφορικά με την κορύφωση στην κίνηση, αυτή αναμένεται τον Αύγουστο. Την περίοδο δηλαδή που οι περισσότεροι Θεσσαλονικείς εγκαταλείπουν την πόλη για διακοπές σε γύρω παραθαλάσσιες περιοχές και νησιά, οι τουρίστες έρχονται. Η κα. Παυλιδάκη σημειώνει πως τον Αύγουστο παρατηρείται αύξηση στην κίνηση των τουριστικών καταστημάτων, καθώς οι επισκέπτες έρχονται για λίγες ημέρες στη Θεσσαλονίκη ώστε να κάνουν βόλτα και ψώνια και μετά να συνεχίσουν σε κάποιον κοντινό προορισμό τις διακοπές τους. Η εργαζόμενη υποστηρίζει πως στον τομέα του τουρισμού «η Θεσσαλονίκη θα πρέπει να γίνει πιο ανταγωνιστική».