Είναι ένας πολυσχιδής επιχειρηματίας που πετυχαίνει σε ό,τι καταπιάνεται. Έχει μεγαλώσει μέσα στην οικογενειακή επιχείρηση Γρηγόρης, όμως, πλέον κινείται και αλλού
Γράφει ο Κωνσταντίνος Δαυλός
Τυρόπιτα, καφές, φουσκωτά και μακαρόνια. Κάπως έτσι θα μπορούσε να συνοψίσει κανείς με τέσσερις λέξεις τις δραστηριότητες που έχει βάλει ο Βλάσσης Γεωργάτος κάτω από την επιχειρηματική του ομπρέλα, εξασφαλίζοντας κάθε φορά την επιτυχία.
Κοινή πορεία
Ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της Γρηγόρης γεννήθηκε το 1969, μόλις τρία χρόνια πριν ο πατέρας του αποφασίσει να ανοίξει ένα κατάστημα με τυρόπιτες, το οποίο έφερε το μικρό του όνομα. Η αρχή της εισαγωγής του Βλάσση Γεωργάτου στον κλάδο της εστίασης είχε ήδη γίνει και καθώς μεγάλωνε εκείνος, μεγάλωνε και η επιχείρηση του πατέρα του. Ο Γρηγόρης Γεωργάτος είχε αποφασίσει να ποντάρει στην ποιότητα, προκειμένου να προσελκύσει πελάτες στο πρώτο κατάστημα που είχε ανοίξει το 1972 στη Δάφνη. Το φύλλο παρασκευαζόταν μέσα στο μαγαζί, η φέτα ήταν από τον τόπο καταγωγής του την Κεφαλονιά, το ελαιόλαδο από την Καλαμάτα και τα αυγά από τα Μέγαρα.
Σύντομα τα μαγαζιά αυξάνονται σε αριθμό και ο νεαρός φοιτητής Βλάσσης προτείνει στον πατέρα του να προσφέρουν μαζί με την τυρόπιτα και καφέ στο χέρι. Τότε -τη δεκαετία του 80- οι Έλληνες έπιναν ακόμη μόνο φραπέ και ελληνικό, μόλις όμως έρχονται τα 90s ο Βλάσσης κατάλαβε ότι οι εσπρέσο και καπουτσίνο φρέντο έρχονταν ταχύτατα να κατακτήσουν την αγορά. Προτείνει στον πατέρα του να εξοπλίσουν όλα τα καταστήματα με επαγγελματικές μηχανές καφέ και οι πωλήσεις εκτοξεύονται.
Η ώρα του franchise
Πλέον ο Βλάσσης έχει τελειώσει την ΑΣΟΕΕ και μαζί με την αδελφή του Αρτέμιδα βρίσκονται για τα καλά μέσα στη λειτουργία της εταιρείας. Τα μαγαζιά έχουν γίνει πέντε, όμως, όλα δείχνουν ότι είναι πολύ λίγα για να εξυπηρετήσουν όλους όσοι θέλουν να φάνε την πρωινή τους τυρόπιτα από τον Γρηγόρη. Ήταν τότε που ο Βλάσσης είπε στον πατέρα του ότι η επιχείρηση θα πρέπει να ξεκινήσει το franchise. Ο Γρηγόρης Γεωργάτος -άνθρωπος απλός και μετρημένος- κατάλαβε ότι ήταν η ώρα να αφήσει τα ηνία στον γιο του και έτσι το 1994 αρχίζουν να φυτρώνουν παντού καταστήματα Γρηγόρης.
Η τρίτη δεκαετία της εταιρείας τη βρίσκει με τον Βλάσση Γεωργάτο να προσθέτει στο όνομα Γρηγόρης τη λέξη Μικρογεύματα, να αλλάζει τον λογότυπο, να την εισαγάγει στο Χρηματιστήριο, ενώ τα μαγαζιά είναι πλέον 90 και συνεχώς αυξάνονται. Κι όμως τα επόμενα χρόνια είναι δύσκολα. Στις αρχές του 2002 ο Βλάσσης οδηγεί την εταιρεία σε νέα concepts που έχουν σχέση με την εστίαση. Αυτές οι δραστηριότητες αυξάνουν τον δανεισμό και δημιουργούν οικονομικά προβλήματα. Προκειμένου να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα, ο Βλάσσης αλλάζει το μοντέλο διοίκησης, δημιουργεί διαδικασίες και εφαρμόζει ένα αυστηρό πλάνο ανάκαμψης. Παράλληλα, το 2008, η απαξίωση του Χρηματιστηρίου έχει φέρει δραματική πτώση στην τιμή της μετοχής και ο Βλάσσης αποφασίζει -μαζί με την αδελφή του και τη μητέρα τους Σόνια- να αγοράσουν όλες τις μετοχές από τους 2.000 μετόχους και η εταιρεία βγαίνει από το ταμπλό. Η κίνηση αποδεικνύεται εξαιρετική.
Απελευθερωμένος από τους χρηματιστηριακούς περιορισμούς και από την κακή αύρα της γενικευμένης καθόδου της αγοράς, ο Βλάσσης Γεωργάτος δίνει νέα πνοή στη Γρηγόρης. Μέσα στην κρίση αποφασίζει να μειώσει την τιμή του καφέ και από τα 2,30 την πάει στο 1,30, ενώ παράλληλα επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της κοινωνική προσφοράς της Γρηγόρης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πρόγραμμα «Δεκατιανό στα σχολεία» που προσφέρει το 2015 σχολικό γεύμα σε χιλιάδες μαθητές της Αττικής.
Η αγάπη για τη θάλασσα
Από πολύ μικρός ο Βλάσσης και η αδελφή του απολάμβαναν τις διακοπές τους στο Σούνιο, όπου η οικογένεια έχει το εξοχικό της. Εκεί οι δύο έφηβοι επιδίδονται στο windsurf στο οποίο μάλιστα διαπρέπουν και αγωνιστικά. Μοιραία ο Βλάσσης κάνει και την αγάπη για τη θάλασσα επιτυχημένη επιχείρηση. Έτσι δημιουργείται η εταιρεία Technohull, η οποία κατασκευάζει φουσκωτά σκάφη εξαιρετικής ποιότητας. Τώρα πια η εταιρεία από το 2020 έχει τις δικές της υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις στον Δήμο Λαυρεωτικής με την πλειοψηφία των σκαφών να εξάγονται. Λίγο νωρίτερα, το 2017 ο Βλάσσης και η Άρτεμις είχαν δημιουργήσει την Perfect Yachts, μια εταιρία που εμπορεύεται και νοικιάζει σκάφη αναψυχής, ενώ παρέχει και υπηρεσίες στάθμευσης και συντήρησης.
Και ο Βλάσσης Γεωργάτος δεν σταματά εδώ. Ήδη έχει αποκτήσει το 20% τής ταχύτατα αναπτυσσόμενης παστερίας Mailo, ενώ ταυτόχρονα συμμετέχει σε κοινοπραξία με τον Όμιλο Κοπελούζου και έχει αναλάβει τη διαχείριση της Αίγλης Ζαππείου, η οποία μετά από τέσσερα χρόνια που ήταν κλειστή ανοίγει ξανά τις πόρτες της στο κοινό.
πηγή POLITICAL