Η επιλογή του ονόματος για μια μάρκα είναι εξαιρετικά σημαντική. Όχι μόνο καθορίζει την ταυτότητα και τη στρατηγική της, αλλά δημιουργεί και τις πρώτες εντυπώσεις στους καταναλωτές.
Παρ’ όλα αυτά, κάποιες μάρκες έχουν καταφέρει να προκαλέσουν σοκ με τις επιλογές τους, επιλέγοντας ονόματα που είτε είναι αστεία για λάθος λόγους είτε καταφέρνουν να προκαλέσουν αντιδράσεις λόγω της αρνητικής τους χροιάς. Παρακάτω εξετάζουμε μερικά από τα πιο προσβλητικά και αμφιλεγόμενα brand names.
1. “Fukir” – Η απόλυτη γκάφα της προφοράς
Μια από τις πιο προσβλητικές μάρκες που εμφανίστηκαν στην αγορά ήταν η “Fukir”, μια μάρκα υποδημάτων. Το όνομα της εταιρείας προκαλεί αμέσως μια αρνητική αντίδραση καθώς ακούγεται πολύ κοντά στη λέξη “fucker”, η οποία είναι μια κατάπτυστη βρισιά στην αγγλική γλώσσα. Η επιλογή ενός τόσο αμφιλεγόμενου ονόματος για μια μάρκα προϊόντων δείχνει μια αδυναμία να αναγνωρίσουν οι δημιουργοί την αρνητική συναισθηματική φόρτιση που συνδέεται με αυτή την λέξη. Παρά τις όποιες προσπάθειες να παρουσιαστεί ως νέα και τολμηρή, το όνομα καταλήγει να δημιουργεί μια αρνητική εικόνα που αποτρέπει τους καταναλωτές από το να το δουν σοβαρά.
2. “Slaughterhouse” – Όνομα που αποτρέπει τις οικογένειες
Είναι γνωστό ότι μερικά καταστήματα κρεάτων επιλέγουν πιο τραχείς και σκληρές ονομασίες για να δείξουν την αυθεντικότητα των προϊόντων τους, αλλά η επιλογή του ονόματος “Slaughterhouse” για μια μάρκα προϊόντων κρέατος είναι πέρα από τα όρια για πολλούς. Η λέξη “Slaughterhouse” (Σφαγείο) είναι συνδεδεμένη με τον θάνατο και την αηδία, δημιουργώντας μια δυσάρεστη εικόνα για το καταναλωτικό κοινό. Για μια μάρκα που ασχολείται με το φαγητό, το όνομα αυτό είναι απλώς ακατάλληλο και προσβλητικό για πολλές οικογένειες που αναζητούν προϊόντα κρέατος σε ένα πιο ανθρώπινο και φιλικό περιβάλλον.
3. “Dead Sea Cosmetics” – Το όνομα που σκοτώνει την αίσθηση του φρεσκού
Η Νεκρά Θάλασσα είναι αναγνωρισμένη για τα θεραπευτικά της νερά, αλλά το όνομα “Dead Sea Cosmetics” για προϊόντα καλλυντικών έχει δημιουργήσει αντιπαραθέσεις. Παρά την ιστορική σημασία της περιοχής, το όνομα αυτό συνδέεται αμέσως με τον θάνατο και την καταστροφή, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις ιδιότητες του καλλυντικού προϊόντος, το οποίο θα έπρεπε να προσφέρει φρεσκάδα και αναζωογόνηση. Αντί να εστιάζει στην υγιεινή και ανανεωτική πλευρά του προϊόντος, το όνομα προκαλεί συναισθήματα ανατριχίλας και θλίψης, κάτι που καθιστά δύσκολη την αποδοχή του από το κοινό.
4. “Lard” – Όνομα που παραπέμπει σε λίπος και αηδία
Η μάρκα “Lard” έχει αναγνωριστεί κυρίως για τη χρήση της στην παραγωγή τροφίμων και είναι γνωστή για την υπερβολική περιεκτικότητα σε λίπος που παρέχει. Παρά το γεγονός ότι η χρήση του ονόματος “Lard” ήταν δημοφιλής στο παρελθόν, σήμερα παραπέμπει αμέσως σε μια υπερβολική ποσότητα λιπαρών και αηδιαστικών ουσιών. Για τους καταναλωτές που προσπαθούν να ακολουθήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, το όνομα αυτό είναι απλώς προσβλητικό και τους αποτρέπει από το να αγοράσουν τα προϊόντα της μάρκας. Ειδικά σε μια εποχή όπου η υγιεινή διατροφή είναι στο επίκεντρο της αγοράς, το όνομα αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις.
5. “Murder Burger” – Απόλαυση ή… τρομοκρατία;
Η μάρκα “Murder Burger” αποτελεί παράδειγμα μιας προκλητικής στρατηγικής μάρκετινγκ που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Η λέξη “Murder” (Δολοφονία) στον τίτλο αυξάνει την ένταση και ενδέχεται να αποτρέπει τους καταναλωτές από το να επισκεφτούν το εστιατόριο. Όσοι προτιμούν ένα πιο παραδοσιακό και φιλικό περιβάλλον για το φαγητό τους, δύσκολα θα επιλέξουν έναν χώρο που υποδηλώνει κάτι τόσο βίαιο και αρνητικό. Αν και η μάρκα μπορεί να θέλει να παίξει με τη φαντασία του καταναλωτικού κοινού και να προσφέρει κάτι ακραίο, το όνομα αυτό είναι το λιγότερο ακατάλληλο για ένα εστιατόριο.
6. “Cumm’s” – Όνομα που προκαλεί αμηχανία
Η μάρκα “Cumm’s” για κάποιο λόγο προσπάθησε να χρησιμοποιήσει μια αμφιλεγόμενη και ευαίσθητη λέξη για να προσφέρει προϊόντα στον τομέα των εστιατορίων ή των καφέ. Το όνομα, το οποίο παραπέμπει άμεσα σε μια σεξουαλική αστεία αναφορά, προκαλεί αμηχανία και θυμό σε πολλούς καταναλωτές. Ενώ το μάρκετινγκ μπορεί να ήθελε να παίξει με την έννοια της “χαράς” ή της “ικανοποίησης”, το όνομα αυτό δεν κατάφερε παρά να δημιουργήσει μόνο αμηχανία και αρνητικές εντυπώσεις.
Συμπεράσματα
Τα ονόματα των brand names δεν πρέπει να επιλέγονται ελαφρά τη καρδία, καθώς έχουν τη δύναμη να προκαλέσουν είτε θετικά είτε αρνητικά συναισθήματα στους καταναλωτές. Η χρήση ακατάλληλων ή προσβλητικών ονομάτων μπορεί να βλάψει τη φήμη μιας μάρκας και να αποτρέψει τους καταναλωτές από το να συνδεθούν μαζί της. Οι μάρκες που προσπαθούν να είναι τολμηρές και προκλητικές με τα ονόματά τους πρέπει να το κάνουν με προσοχή, για να μην καταλήξουν να προκαλούν αντιδράσεις που μπορεί να είναι επιζήμιες για την επιχείρησή τους.




