Τρεις μήνες λειτουργίας κλείνει αισίως το μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο αλλάζει άρδην τις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού στο κέντρο της πόλης.
Η έναρξη της λειτουργίας του φυσικά δεν άφησε ανεπηρέαστο τον ΟΑΣΘ, καθώς μεγάλη μερίδα του επιβατικού κοινού πλέον χρησιμοποιεί μετρό και όχι λεωφορεία καθημερινά. Καλά ενημερωμένες πηγές του ΟΑΣΘ υπογραμμίζουν στην Karfitsa ότι η αποσυμφόρηση του κέντρου από τα αυτοκίνητα, όπως επίσης και οι εντατικοί έλεγχοι της τροχαίας και η αστυνόμευση, λειτούργησαν θετικά ώστε στα δρομολόγια των λεωφορείων να μη σημειώνονται καθυστερήσεις.
«Υπάρχουν καλύτερες κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη, επομένως τα δρομολόγια ολοκληρώνονται χωρίς καθυστερήσεις», αναφέρουν χαρακτηριστικά. Η επιβατική κίνηση στα λεωφορεία ωστόσο παραμένει μεγάλη, με τις ίδιες πηγές να τονίζουν πως «το επιβατικό κοινό δε γύρισε την πλάτη στον ΟΑΣΘ. Δεν κυκλοφορούν άδεια τα λεωφορεία. Επειδή όμως έχει πάρει μέρος των επιβατών το μετρό, η διέλευση είναι πιο εύκολη. Δεν έχουμε φαινόμενα συνωστισμού».
Στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν 300 λεωφορεία του ΟΑΣΘ, ενώ υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο διάστημα έγιναν 190 προσλήψεις συμβασιούχων οδηγών στον Οργανισμό. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως τα ηλεκτρικά λεωφορεία πραγματοποιούν δρομολόγια από και προς τα δυτικά, δηλαδή σε περιοχές όπου δεν εξυπηρετεί το μετρό.
Ο παράγοντας μετρό για τα ταξί της Θεσσαλονίκης
Νέα δεδομένα στην καθημερινότητα της εργασίας τους έφερε το μετρό και στους οδηγούς ταξί της Θεσσαλονίκης. Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης αναφέρει χαρακτηριστικά στην Karfitsa πως πολλοί χρησιμοποιούν συνδυαστικά το ταξί με το μετρό, ειδικά στους τερματικούς σταθμούς της Νέας Ελβετίας (όπου παίρνουν ταξί για να μεταβούν σε Θέρμη, Καλαμαριά, Πυλαία κ.λπ) και του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (όπου αντίστοιχα παίρνουν ταξί για να μεταβούν σε Εύοσμο, Ηλιούπολη κ.λπ).
«Έχει αλλάξει λίγο η μορφή της δουλειάς μας στη Θεσσαλονίκη. Μαθαίνουμε να λειτουργούμε και να δουλεύουμε διαφορετικά. Υπάρχουν σημεία που ο κόσμος προτιμά να πάρει το μετρό και μετά να μετεπιβιβιαστεί σε άλλο μέσο. Το μετρό δεν εξυπηρετεί όλη τη Θεσσαλονίκη. Έχουμε έρθει σε συμφωνία και έχουμε υλοποιήσει σε στάσεις του μετρό πιάτσες ταξί. Σε κάποιες εξόδους του μετρό βέβαια δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη. Έτσι ο κόσμος μπορεί να μετακινηθεί με το μετρό και μετά να πάρει ταξί», αναφέρει συγκεκριμένα.
Και προσθέτει: «Έχουμε παρατηρήσει ότι σε κεντρικά σημεία όπου περνάει το μετρό, η κίνηση στο ταξί έχει ελαττωθεί, για παράδειγμα στο ύψος της Δελφών, στο ύψος της Καραμανλή. Είναι σημεία όπου ο κόσμος παίρνει το μετρό. Από εκεί και πέρα χρειάζεται χρόνος. Θα πρέπει να γίνει στο τέλος του χρόνου και η επέκταση στην Καλαμαριά και θα έχουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα».