Ο Μάιος του 2025 δεν ήταν απλώς ένας καλός μήνας για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με τις ταξινομήσεις να σημειώνουν άνοδο 14% σε σχέση με πέρυσι. Ήταν κυρίως ο μήνας που οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εδραίωσαν τη θέση τους στο ελληνικό τοπίο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, 865 νέα κινεζικά οχήματα κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους, αγγίζοντας μερίδιο αγοράς 5,73% επί συνόλου 15.087 ταξινομήσεων.
Η MG οδηγεί, η BYD ακολουθεί, οι υπόλοιποι παρακολουθούν
Κορυφαία όλων αναδεικνύεται η MG, με 556 οχήματα – αριθμός που αντιστοιχεί στο 64% όλων των κινεζικών μοντέλων του μήνα. Η BYD συνεχίζει την άνοδό της, κυρίως χάρη στις ηλεκτροκίνητες προτάσεις της, με 198 μονάδες. Στη λίστα των ανερχόμενων περιλαμβάνονται και οι DFSK (56), Jaecoo, Smart, Leapmotor και Omoda, που αν και σε μικρότερα νούμερα, δείχνουν σαφείς προθέσεις εδραίωσης.
Το κινεζικό portfolio εμπλουτίζεται επίσης από πιο εξειδικευμένες ή premium προσπάθειες όπως οι Xpeng, Voyah και Lynk & Co, οι οποίες ακόμα κι αν μετρούν μονοψήφιες πωλήσεις, δίνουν το στίγμα για τη μακροπρόθεσμη στρατηγική των Κινέζων στην Ευρώπη.
Value for money και τεχνολογία απέναντι στην παράδοση
Το κινεζικό προβάδισμα δεν είναι τυχαίο. Οι τιμές είναι επιθετικά ανταγωνιστικές, ο εξοπλισμός πλούσιος και η ποιότητα βελτιωμένη. Εκεί που οι παραδοσιακές εταιρείες παλεύουν με το κόστος, οι Κινέζοι καλύπτουν το κενό ανάμεσα σε οικονομικές και premium επιλογές, χτυπώντας ακριβώς στο σημείο που ζητά πλέον ο μέσος καταναλωτής: αξία και τεχνολογία σε προσιτή τιμή.
Η Ευρώπη αλλάζει, η Ελλάδα ήδη συμμετέχει
Ό,τι ξεκίνησε ως περιέργεια, εξελίσσεται πλέον σε τάση. Η Ευρώπη υποδέχεται τις κινεζικές μάρκες άλλοτε με ενθουσιασμό κι άλλοτε με σκεπτικισμό. Στην Ελλάδα, πάντως, τα νούμερα μιλούν από μόνα τους: σε κάθε 17 καινούργια αυτοκίνητα, το 1 είναι πλέον κινεζικό. Και αυτή είναι μόνο η αρχή.




