Ένα νέο στρατηγικό εργαλείο διασύνδεσης για την Εγνατία Οδό και τη Μακεδονία αποκτά η χώρα με την ολοκλήρωση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65.
Χρήστος Μυτιλινιός
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026 παραδίδεται το βόρειο τμήμα του άξονα, που θα συνδέει τον Ε65 απευθείας με την Εγνατία Οδό λίγο δυτικότερα των Γρεβενών, δημιουργώντας έναν σύγχρονο διάδρομο από την Κεντρική προς τη Βόρεια Ελλάδα.
Η σύνδεση αυτή ενισχύει τις οδικές επιλογές της Μακεδονίας, δίνοντας νέα δυναμική σε κλάδους όπως ο τουρισμός, το εμπόριο, η εφοδιαστική αλυσίδα και οι μεταφορές.
Τελευταία 46 χλμ. — Κρίσιμος κρίκος για την Εγνατία
Το έργο που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ βρίσκεται στο 72,77% ολοκλήρωσης (Μάρτιος 2025) και αφορά τα τελευταία 46 χλμ. από τον Α/Κ Καλαμπάκας έως τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό.
Η κατασκευή του θα προσφέρει στην Εγνατία έναν νέο άξονα τροφοδοσίας και διασύνδεσης:
-
με την Κεντρική και Νότια Ελλάδα,
-
με περιοχές όπως τα Τρίκαλα, τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι,
-
με νέα τουριστικά και εμπορικά ρεύματα.
Έως σήμερα, 136 χλμ. του Ε65 είναι ήδη σε κυκλοφορία, ενώ ολόκληρος ο άξονας (συνολικό μήκος 182,1 χλμ.) προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ θα παραδοθεί ολοκληρωμένος το 2026.
Οφέλη για Θεσσαλονίκη και Βόρεια Ελλάδα
Με τη σύνδεση του Ε65 στην Εγνατία Οδό:
-
οι περιοχές της Θεσσαλονίκης, της Δυτικής Μακεδονίας και ευρύτερα της Βόρειας Ελλάδας αποκτούν άμεση πρόσβαση σε νέο, ταχύτερο άξονα προς την Κεντρική Ελλάδα,
-
τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα και η Λίμνη Πλαστήρα θα γίνουν προσβάσιμοι από τη Θεσσαλονίκη με λιγότερο χρόνο και μεγαλύτερη ασφάλεια,
-
το εμπόριο και οι εξαγωγές από και προς τα λιμάνια του Βόλου και του Πειραιά θα υποστηριχθούν καλύτερα.
Παράλληλα, η ολοκλήρωση του Ε65 θα επιτρέψει τη μερική αποσυμφόρηση κομβικών τμημάτων της Εγνατίας, δίνοντας στους οδηγούς εναλλακτικές διαδρομές.
Έργο με σημαντικά τεχνικά χαρακτηριστικά
Το βόρειο τμήμα περιλαμβάνει:
-
23 γέφυρες,
-
2 δίδυμες σήραγγες και 1 μονή σήραγγα,
-
89 διαβάσεις πανίδας,
-
6 ανισόπεδους κόμβους,
-
2 ΣΕΑ,
-
μετωπικό και πλευρικούς σταθμούς διοδίων,
-
κέντρα διαχείρισης κυκλοφορίας.
Με 780 εργαζόμενους και 440 μηχανήματα στο εργοτάξιο, το έργο προχωρά εντατικά, για να ολοκληρωθεί και να αποτελέσει νέα πύλη στην Εγνατία και στη Βόρεια Ελλάδα.
Όπως επισημαίνουν παράγοντες του υπουργείου Υποδομών, ο Ε65 και η σύνδεσή του με την Εγνατία «θα αλλάξουν τον χάρτη μεταφορών της χώρας και θα προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στις περιφέρειες της Μακεδονίας».