Ένα πολύτιμο στίγμα για τις φετινές ταξιδιωτικές προθέσεις που έχουν οι τουρίστες από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία προς την Ελλάδα δίνει η νέα έρευνα της Ipsos για λογαριασμό της Visa, που πραγματοποιήθηκε το α΄ τρίμηνο του 2025 σε δείγμα 1.500 ατόμων.
Όπως παρουσίασε ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, σε σχετική εκδήλωση, ήλιος, θάλασσα και πολιτισμός παραμένουν τα κυρίαρχα κίνητρα επιλογής, με την Αθήνα και τα ελληνικά νησιά να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων.
Στιγμές στην παραλία και πολιτισμός οδηγούν τις επιλογές
Σύμφωνα με την έρευνα, οι στιγμές στην παραλία αποτελούν τον σημαντικότερο λόγο επίσκεψης για το 69% των τουριστών συνολικά, με ακόμη υψηλότερα ποσοστά για τους Βρετανούς (72%) και τους Γάλλους (71%). Ακολουθούν οι επισκέψεις σε χώρους πολιτισμού (65%), με τους Γάλλους να δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον (72%).
Οι Αμερικανοί επισκέπτες διαφοροποιούνται, επιδιώκοντας ένα ευρύτερο φάσμα δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της νυχτερινής ζωής, των θεματικών πάρκων και των μουσικών εκδηλώσεων.
Σε επίπεδο χρονισμού, οι Αμερικανοί προτιμούν να έρθουν τον Ιούλιο (21%), οι Βρετανοί τον Μάιο (17%) και τον Ιούνιο (27%), ενώ οι Γάλλοι προτιμούν κυρίως τον Σεπτέμβριο (20%).
Προορισμοί και δαπάνες ανά αγορά
Οι προορισμοί που επιλέγουν οι ταξιδιώτες διαφοροποιούνται:
-
Αμερικανοί: Αττική (41%), Νότιο Αιγαίο (31%), Κρήτη (27%)
-
Βρετανοί: Ιόνια Νησιά (32%), Νότιο Αιγαίο και Αττική (από 27%)
-
Γάλλοι: Αττική (39%), Κρήτη (35%), Νότιο Αιγαίο (30%)
Σε επίπεδο δαπανών:
-
Αμερικανοί αναμένεται να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 3.040 ευρώ ανά άτομο (13% του ετήσιου εισοδήματός τους).
-
Βρετανοί: 1.900 ευρώ (11%), με τάση για αύξηση σε σχέση με το 2024.
-
Γάλλοι: 2.550 ευρώ (11%).
Ο τουρισμός πολυτελείας αναμένεται να προέλθει κυρίως από τις ΗΠΑ.
Νέες τάσεις στις πληρωμές και στον σχεδιασμό ταξιδιών
Οι κάρτες στη φυσική τους μορφή παραμένουν η κυρίαρχη μέθοδος πληρωμής, ωστόσο παρατηρείται αύξηση χρήσης ανέπαφων πληρωμών (7 στους 10 τουρίστες).
Μετρητά θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται για μικρές δαπάνες κυρίως από Βρετανούς και Αμερικανούς. Οι Γάλλοι δηλώνουν ότι θα χρησιμοποιήσουν λιγότερα μετρητά.
Ιδιαίτερη σημασία έχει το ότι το ChatGPT αναδεικνύεται σε σημαντική πηγή πληροφόρησης για τους ταξιδιώτες, ειδικά για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων. Οι Αμερικανοί προηγούνται στη χρήση του, ενώ οι Γάλλοι είναι πιο συγκρατημένοι.
Ανοδικό ενδιαφέρον για οικολογικό τουρισμό
Ο οικολογικός τουρισμός φαίνεται να έχει μεγαλύτερη σημασία για τους Αμερικανούς, με το 30% τους διατεθειμένο να πληρώσει 5%-10% περισσότερο για πιο φιλικές προς το περιβάλλον εμπειρίες.
Η ευαισθητοποίηση στη βιωσιμότητα είναι «πολύ σημαντική» για 1 στους 3 συνολικά τουρίστες, ειδικά σε εστιατόρια, μεταφορές και τουριστικές διαδρομές.
Βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας μέσω ψηφιακών εργαλείων
Όπως τόνισε ο κ. Πετράκης, η Visa προωθεί πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση της τουριστικής εμπειρίας στην Ελλάδα μέσω των ψηφιακών πληρωμών και της συνεργασίας με το Υπουργείο Τουρισμού, με στόχο καλύτερη στόχευση επισκεπτών και πιο προσωποποιημένες υπηρεσίες.
Η φετινή τουριστική περίοδος έχει ξεκινήσει με αισιόδοξα μηνύματα, ενώ τα δεδομένα της έρευνας αναμένεται να αξιοποιηθούν τόσο για επιχειρηματικές αποφάσεις όσο και για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας.





