Η Θεσσαλονίκη στο δρόμο της ολοκλήρωσης των μεγάλων έργων με αποφασιστικότητα και συνεργασία
Του Ιγνάτιου Καϊτεζίδη, Δημάρχου Πυλαίας – Χορτιάτη & Προέδρου της ΠΕΔΚΜ
Στα μέσα της τρίτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, η Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζει προκλήσεις σε εσωτερικό και διεθνές επίπεδο ενώ η ανάπτυξη και η ισχυροποίηση παραμένει ένα διαρκές στοίχημα.
Ωστόσο, μοιάζει τώρα να βρίσκεται σε μία αποφασιστική καμπή. Τις τελευταίες δεκαετίες του σημειωτόν και της αδράνειας, έχει διαδεχθεί η ισχυρή βούληση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της κυβέρνησης της ΝΔ να ολοκληρώσει μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης που έμεναν επί χρόνια σε εκκρεμότητα, αλλά και να «τρέξει» νέα έργα υποδομής. Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το αντιληφθεί και να το παραδεχθεί ο καθένας, ανεξάρτητα από τον πολιτικό χώρο στον οποίο ανήκει, διότι πολύ απλά είναι η ζώσα πραγματικότητα.
Η ολοκλήρωση του μετρό αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Μετά από 15 χρόνια καθυστερήσεων με ό,τι εμπόδιο μπορεί να φανταστεί κανείς, η Κυβέρνηση αυτή κατάφερε να ολοκληρώσει το έργο, κόντρα στις εγγενείς αδυναμίες και προβλήματα. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Επίσης, ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται το έργο του flyover είναι πρωτόγνωρος για τη χώρα μας. Έχει εντυπωσιάσει τους πάντες, ακόμα και όσους ταλαιπωρούνται με καθυστερήσεις στην κυκλοφορία στην περιφερειακή οδό, καθώς βλέπουμε καθημερινά μηχανήματα και ανθρώπους να εργάζονται πυρετωδώς, το έργο να προχωρά και να βρίσκεται εντός χρονοδιαγραμμάτων.
Αυτά δεν είναι τα μοναδικά παραδείγματα. Πριν από λίγους μήνες 17 σχολεία εντάχθηκαν στο πρόγραμμα ΣΔΙΤ του υπουργείου Υποδομών, μια εκκρεμότητα 20 ετών! Τρία από αυτά θα κατασκευαστούν στο δήμο μας: 2 στην Πυλαία και 1 στο Πανόραμα, καλύπτοντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.
Ακόμη και η Μαρίνα σκαφών της Πυλαίας, ένα έργο που δεν αφορά μόνο το δήμο μας αλλά τη Θεσσαλονίκη και ολόκληρη την Βόρεια Ελλάδα, ξεκόλλησε τώρα, με αυτή την Κυβέρνηση, μετά από 12 χρόνια (!) από την έκδοση του ΦΕΚ χωροθέτησης.
Σε 1,5 χρόνο-ρεκόρ, αναμένεται να παραδοθεί το Παιδιατρικό Νοσοκομείο/ΙΣΝ στο Φίλυρο, ένα έργο που κατασκευάζεται στο δήμο μας και θα αποτελέσει ένα εμβληματικό έργο -το καλύτερο παιδιατρικό νοσοκομείο της Ευρώπης, με την αξιοποίηση της Εθνικής δωρεάς του “Ιδρύματος Στ. Νιάρχος”.
Ακόμα και για την ανάπλαση της ΔΕΘ, την οποία συζητάμε εδώ και πάνω από 20 χρόνια, γίνεται προσπάθεια από την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό -σε συνεργασία με τον κεντρικό δήμο και τη ΔΕΘ- να βρεθεί εκείνη η λύση που θα ενώνει την πόλη, θα δυναμώνει τον εθνικό εκθεσιακό μας φορέα και θα δώσει μια νέα διάσταση στο κέντρο της μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης. Είναι ένα έργο που πρέπει να προχωρήσει τάχιστα, όπως επίσης και η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου σε μήκος 40 χλμ., από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι, η οραματική πρωτοβουλία του ευρωπαίου Επιτρόπου Απόστολου Τζιτζικώστα.
Παράλληλα, οι αστικές συγκοινωνίες διαρκώς εκσυγχρονίζονται, το μετρό επεκτείνεται προς Καλαμαριά και στη συνέχεια δυτικά, ενώ τρέχουν ταυτόχρονα έργα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του δήμου Θεσσαλονίκης αλλά και όλων των δήμων που κάνουμε έργα μεγάλης σημασίας για τις τοπικές μας κοινωνίες.
Συμπερασματικά, η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων στην ολοκλήρωση των μεγάλων έργων είναι πλέον το νούμερο ένα στοίχημα. Χρειάζεται συνεργασία για να το πετύχουμε αυτό. Εάν ωστόσο συνεχιστεί ο ρυθμός αυτός, μαζί με την αποφασιστικότητα και την καθαρή βούληση της κυβέρνησης, το 2030 θα έχουμε μία νέα εικόνα της μεγάλης μας πόλης. Θα έχουμε μία Θεσσαλονίκη με νέα δεδομένα και καινούριες προοπτικές. Μια Θεσσαλονίκη με ολοκληρωμένες υποδομές ικανές να υποστηρίξουν το όραμα μιας πόλης ανθρώπινης και ταυτόχρονα δυναμικής, ανταγωνιστικής διεθνώς, με τα πανεπιστήμιά μας, τον επιχειρηματικό κόσμο, τις μεγάλες εταιρείες παραγωγής νέων τεχνολογιών σε ρόλο πρωταγωνιστικό. Μια πόλη βιώσιμη για κατοίκους, εργαζομένους και τους επισκέπτες της.




