Μια ιδιαίτερα απαιτητική κυκλοφοριακή περίοδος ξεκινά για τη Θεσσαλονίκη από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία σταματά για έναν μήνα η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Στον σχεδόν έναν χρόνο λειτουργίας του, το Μετρό έχει συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών, και η παύση του μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου –ώστε να πραγματοποιηθούν πλήρη δοκιμαστικά σε όλη τη γραμμή και μέχρι την επέκταση στην Καλαμαριά– αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικές αναταράξεις. Η χρήση των ΙΧ θα αυξηθεί, ενώ μεγάλο μέρος των μετακινήσεων επιστρέφει στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ, τα οποία καλούνται να καλύψουν το κενό. Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή του Flyover και οι εργασίες καθαίρεσης της γέφυρας Πανοράματος έχουν ήδη επιβαρύνει την περιφερειακή οδό.
Το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκαν συνεχείς συσκέψεις μεταξύ όλων των εμπλεκομένων φορέων για να περιοριστεί όσο γίνεται το πρόβλημα, με αποτέλεσμα ένα πακέτο ρυθμίσεων και ενισχύσεων στις συγκοινωνίες.
Νέα γραμμή κορμού
Από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου τίθεται σε λειτουργία η νέα γραμμή κορμού Μ1, η οποία θα ξεκινά από τη Νέα Ελβετία και μέσω της λεωφόρου Κ. Καραμανλή, της Εγνατίας και της Μοναστηρίου θα καταλήγει στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Η διαδρομή προς το Σιδηροδρομικό Σταθμό θα περνά από: Σταθμό Μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας, Μιχ. Ψελλού, παράπλευρη Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανίων, Κ. Καραμανλή, Εγνατία, Μοναστηρίου και τέρμα στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Η επιστροφή θα γίνεται μέσω Μοναστηρίου, Εγνατίας, Κ. Καραμανλή, Μιχ. Ψελλού και Νέας Ελβετίας.
Τα δρομολόγια θα έχουν συχνότητα επτά λεπτών στις ώρες αιχμής και θα εξυπηρετούν 11 υφιστάμενες στάσεις όπως: 25ης Μαρτίου, Γυμνάσιο, Ιπποκράτειο, Θεαγένειο, ΠΑΜΑΚ, ΑΧΕΠΑ, Καμάρα, Αγίας Σοφίας, Αντιγονιδών, Πλ. Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός.
Στην επιστροφή θα χρησιμοποιούνται οι στάσεις Ζωγράφου, Πλ. Δημοκρατίας, Αντιγονιδών, Αγίας Σοφίας, Καμάρα, ΑΧΕΠΑ, Πανεπιστήμιο Μακεδονία, Θεαγένειο, Ιπποκράτειο, Μ. Μπότσαρη και 25ης Μαρτίου.
Η γραμμή θα λειτουργεί με 17 λεωφορεία, από τις 05:00 έως τις 00:30 τις καθημερινές και τις Κυριακές, ενώ Παρασκευή και Σάββατο τα δρομολόγια θα συνεχίζονται μέχρι τη 01:00.
Ενίσχυση τεσσάρων γραμμών
Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ ενισχύει επιπλέον τρεις γραμμές, ώστε να μειωθούν τα χρονικά διαστήματα μεταξύ των δρομολογίων:
-
3: ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός κάθε 8 λεπτά
-
31: Βούλγαρη – ΚΤΕΛ κάθε 10 λεπτά
-
39: Κηφισιά – Δικαστήρια κάθε 11 λεπτά
Νέα γραμμή για το Πανόραμα
Από τις 10 Νοεμβρίου ξεκινά και η νέα γραμμή 58Μ, η οποία θα λειτουργεί από τα ΚΤΕΛ, εξυπηρετώντας τους κατοίκους Πυλαίας – Χορτιάτη που αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω του έργου του Flyover. Θα λειτουργεί με τέσσερα λεωφορεία και θα διέρχεται από 52 στάσεις.
Η διαδρομή της θα περνά από τις οδούς Στ. Καζαντζίδη, Χαριλάου–Θέρμης, Θέρμης–Πανοράματος, Βενιζέλου, Κομνηνών, Μαντζαρίδη, Πέτρου Λεβαντή, Σταδίου και Πυθαγόρα, ενώ θα επιστρέφει μέσω Θέρμης–Πανοράματος, Χαριλάου–Θέρμης και Στ. Καζαντζίδη, με αφετηρία και τέρμα τη Νέα Ελβετία.
Ενισχυμένη αστυνόμευση
Καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια αποσυμφόρησης θα έχει η Τροχαία Θεσσαλονίκης, της οποίας η ενισχυμένη παρουσία κατά τη διάρκεια των εργασιών του Flyover έχει ήδη αποδώσει θετικά αποτελέσματα. Έχει ανακοινωθεί ότι η αστυνόμευση θα αυξηθεί περαιτέρω στους κεντρικούς δρόμους, ειδικά τις ώρες αιχμής. Ιδιαίτερη προτεραιότητα θα δοθεί στην Εγνατία και στη λεωφόρο Κ. Καραμανλή.
Ταυτόχρονα, η Δημοτική Αστυνομία του κεντρικού δήμου θα εφαρμόσει ειδικές επιχειρησιακές δράσεις στους πολυσύχναστους άξονες, όπως έκανε γνωστό ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης.
Παράλληλα, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Πρόδρομος Νικηφορίδης έχει ζητήσει από τη ΔΕΘ να ενεργοποιήσει δύο χώρους στάθμευσης εντός του εκθεσιακού χώρου.
Οι προσωποποιημένες κάρτες
Για τους κατόχους προσωποποιημένων καρτών διάρκειας μήνα, τριμήνου ή εξαμήνου που δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν λόγω του κλεισίματος του Μετρό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα δώσει ισόχρονη επέκταση, ώστε να μην χαθεί καμία προπληρωμένη διαδρομή.
Γιατί χρειάζεται η διακοπή – Τα δοκιμαστικά δρομολόγια
Η προσωρινή παύση λειτουργίας είναι απαραίτητη ώστε να ολοκληρωθεί ο συντονισμός των έξι εργολαβιών της επέκτασης προς Καλαμαριά, που πρέπει να «κουμπώσουν» με τη βασική γραμμή σε επίπεδο συστημάτων, σηματοδότησης, αυτοματισμού και τηλεπικοινωνιών.
Τόσο τα παλιά όσο και τα νέα τρένα που έχουν φτάσει στη χώρα θα κινούνται επί 24ώρου βάσεως από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Μίκρα, ώστε να διανύσουν τα χιλιόμετρα που απαιτεί το πρωτόκολλο. Για τον λόγο αυτό θα γίνει αλλαγή στο λογισμικό του συστήματος, ώστε ο τερματισμός να μεταφερθεί στη Μίκρα αντί της Νέας Ελβετίας.
Όπως διευκρίνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, η διακοπή είναι αναγκαία για να παραδοθεί στους πολίτες ένα απολύτως ασφαλές, αξιόπιστο και πιστοποιημένο σύστημα, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.




