Ο δήμος Νεάπολης-Συκεών πρόκειται να αποστείλει έως τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025 στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δυτικής Θεσσαλονίκης την πρότασή του για τη συγχώνευση του 3ου και του 5ου δημοτικού σχολείου στην περιοχή της Αναγέννησης. Η πρόταση εγκρίθηκε χθες κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο, έπειτα από ονομαστική ψηφοφορία, παρά τις έντονες αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών που παρευρέθηκαν στη συνεδρίαση.
Ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης διαβεβαίωσε ότι η συγχώνευση δεν γίνεται για λόγους οικονομίας και ότι στόχος είναι η ποιοτική αναβάθμιση των δύο σχολείων από τον Σεπτέμβριο του 2026. «Δικαιολογώ το άγχος και την αγωνία σας, αλλά σας δίνουμε υπόσχεση ότι δεν θα υπάρξει η παραμικρή υποβάθμιση, αντίθετα θα πετύχουμε αναβάθμιση λειτουργική και ποιοτική», τόνισε ο κ. Δανιηλίδης, καλώντας γονείς και εκπαιδευτικούς να εμπιστευτούν τον δήμο.
Ο αντιδήμαρχος Παιδείας Μιχάλης Βουλγαρίδης ανέφερε ότι η συγχώνευση προτάθηκε λόγω συνεχούς μείωσης του μαθητικού δυναμικού τα τελευταία πέντε χρόνια. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, το 5ο δημοτικό έχει 91 μαθητές και το 3ο δημοτικό, αν και δωδεκαθέσιο, λειτουργεί ως οκταθέσιο με 141 μαθητές. Τόνισε ότι δεν θα υπάρξουν τμήματα με περισσότερους από 25 μαθητές και δεν θα γίνει σύμπτυξη τμημάτων.
Από την πλευρά τους, γονείς και εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι η συγχώνευση θα δημιουργήσει πολυπληθή τμήματα και θα επηρεάσει μαθητές με ειδικές ανάγκες. Ο Γιάννης Μωϋσιάδης από την Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας μίλησε για «παραπληροφόρηση» και ζήτησε την ενεργό συμμετοχή του γονεϊκού κινήματος και της κοινωνίας για να αποτραπεί η συγχώνευση. Η εκπαιδευτικός Όλγα Συμεωνίδου επισήμανε τις πιθανές μετακινήσεις μαθητών και την κατάργηση του τμήματος ένταξης του 5ου δημοτικού, ενώ οι πρόεδροι των Συλλόγων Γονέων τόνισαν ότι η απόφαση βασίζεται σε πλασματικά στοιχεία και θα επηρεάσει ιδιαίτερα παιδιά προσφύγων, μεταναστών και με μαθησιακές δυσκολίες.
Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου προκάλεσε έντονη αντιπαράθεση και από την αντιπολίτευση, η οποία επικεντρώθηκε στα τμήματα ένταξης και τη στήριξη των μαθητών που έχουν ανάγκη ειδικής φροντίδας.





