Ο σημαντικός ρόλος των φρέσκων προϊόντων, και ιδιαίτερα των κηπευτικών και του λωτού, σε μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή παρουσιάστηκε σήμερα, Δευτέρα, στο πλαίσιο του προγράμματος “Ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης φρούτων και λαχανικών στην εσωτερική αγορά της ΕΕ”, με διακριτικό τίτλο MEDITERRANEAN COMBO.
Όπως τόνισε η κ. Μαρία Ναλμπάντη, Διευθύντρια Τμήματος Προώθησης και Προβολής της Novarcet ΕΠΕ, σκοπός του προγράμματος είναι η ενημέρωση του κοινού αναφορικά με την ασφάλεια, την ποιότητα και τη διατροφική αξία των φρέσκων λαχανικών και του λωτού που παράγονται στην Ευρώπη, αλλά και για τα αυστηρά ευρωπαϊκά πρωτόκολλα που εφαρμόζουν οι παραγωγοί σε ό,τι αφορά την ποιότητα και την ασφάλεια των τροφίμων.

Το πρόγραμμα υλοποιείται από επτά Οργανώσεις Παραγωγών από την Ελλάδα και τον Spanish Association of Kaki από την Ισπανία.
Λίγα λόγια για την “Novacert” και για τους σκοπούς του προγράμματος από τον γενικό διευθυντή της εταιρείας, Αθανάσιο Ταμπαρόπουλο:
Αναλυτικά, το τριετές πρόγραμμα “Ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης φρούτων και λαχανικών στην εσωτερική αγορά της ΕΕ”, με διακριτικό τίτλο MEDITERRANEAN COMBO υλοποιείται με επικεφαλής εταίρο τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Κηπευτικών Δήμου Ιεράπετρας “ΑΝΑΤΟΛΗ” και φορείς υλοποίησης τον Αγροτικό Οπωροκηπευτικό Ελαιουργικό Συνεταιρισμός Τυμπακίου, τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Παραγωγής και Εμπορίας Κηπευτικών Ιεράπετρας “ΝΟΤΟΣ”, τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Παραγωγών Κηπευτικών Κουντούρας, τη Στ. Κομπογεννητάκης & ΣΙΑ Ο.Ε. – Ο.Π. “ΤΑ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ”, τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Εμπορίας Κηπευτικών “ΨΑΡΗΣ”, τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Παραγωγής και Εμπορίας Πρώιμων Κηπευτικών Ιεράπετρας Κάμιρος, και τον Ισπανικό Συνεταιρισμό Kaki (Asociacion Espanola Del Caqui), Εκτελεστικός οργανισμός είναι η NOVACERT EΠΕ σε συνεργασία με την ιταλική εταιρεία BLANCDENOIR.

Ο Γιώργος Χαλκιάς, εκπρόσωπος του συνεταιρισμού “Κουλτούρα”, ήταν ο πρώτος που πήρε τον λόγο ζητώντας “ψήφο εμπιστοσύνης” στην ασφάλεια και την ακεραιότητα των προϊόντων, αφού όπως τόνισε έχουν υπάρξει ενδελεχείς έλεγχοι στην ποιότητα των κηπευτικών προϊόντων.
Όπως τόνισε ο εκπρόσωπος του αγροτικού συνεταιρισμού Ιεράπετρας “Ανατολή”, Ξενοφών Δουλούμης “οι παραγωγοί έχουμε ξεφύγει από το στάδιο του αγρότη και έχουμε εξελιχθεί σε επιχειρηματίες. Έχουμε όραμα για το αύριο και προσπαθούμε να παράγουμε προϊόντα που να συναγωνίζονται στην ποιότητα τα βιολογικά. Ο κόσμος δεν θα πρέπει να φοβάται να δοκιμάσει τα προϊόντα μας, αφού τα φυτοφάρμακα που χρησιμοποιούμε έχουν επεξεργαστεί, ώστε να μην επηρεάζουν αρνητικά το αποτέλεσμα”.

Στο ίδιο πλαίσιο ο καθηγητής Μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου της Ελλάδος, κ. Μάμαλης χρησιμοποίησε τον χαρακτηρισμό “superfoods” για να αναφερθεί στα προϊόντα που προωθούνται μέσω του προγράμματος, αφού όπως τόνισε είναι γεμάτα σε μέταλλα και βιταμίνες που, σύμφωνα με τον ίδιο, ξεπερνούν σε ποιότητα τα βιολογικά.

Από την πλευρά του, ο Lluis Perez, εκπρόσωπος του ισπανικού συνεταιρισμού “Kaki” χαρακτήρισε την σημερινή ενέργεια “πύλη” για τις ευρωπαϊκές αγορές και “ευκαιρία ανταλλαγής γνώσεων και εμπειριών με τους Ευρωπαίους παραγωγούς”. Ο κ. Perez αναφέρθηκε στην απαιτητική παραγωγή του λωτού, το οποίο όπως τόνισε είναι ένα ιδιαίτερο φρούτο που χρειάζεται μεγάλη προσοχή για να διατηρηθεί ακέραιο. Δεν δίστασε μάλιστα να αποκαλύψει ότι φέτος εξαιτίας τεχνικών παραγόντων η παραγωγή άγγιξε το 30%, ένα πολύ μικρό ποσοστό σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.





