Καζάνι που «βράζει» αποτελεί για το δήμο Θεσσαλονίκης το θέμα της καθαριότητας, καθώς όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, η διοίκηση δεν προχωρά στις αναγκαίες προσλήψεις.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΛΙΝΑ ΤΟΥΚΟΥΣΜΠΑΛΙΔΟΥ
Ο εξοπλισμός είναι ελλιπής, ανακύκλωση σε πολλά σημεία της πόλης όπου οι μπλε κάδοι είναι ανοιχτοί δεν γίνεται, ενώ τις τελευταίες τρεις εβδομάδες έχουν σημειωθεί τρία εργατικά ατυχήματα.
Το πρωί της Πέμπτης μέλη του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου Θεσσαλονίκης έδωσαν συνέντευξη τύπου όπου μίλησαν για τα εμπόδια και τα «κακώς κείμενα» που καθιστούν το έργο της καθαριότητας δαιδαλώδες καθημερινά, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως για πρώτη φορά διοίκηση ενός δήμου πηγαίνει στις εκλογές χωρίς προσλήψεις.
«Ο Σύλλογος Εργαζομένων του δήμου Θεσσαλονίκης από αίσθημα ευθύνης απέναντι στην πόλη και στο ρόλο που επιτελεί απέναντι στους εργαζόμενους του Δήμου αποφάσισε σήμερα να δώσει μια συνέντευξη τύπου στα μέσα της πόλης για τα προβλήματα που δυσκολεύουν καθημερινά το έργο της καθαριότητας. Θέλουμε να τονίσουμε ότι ως εργαζόμενοι υπερβάλλουμε εαυτόν εδώ και πολύ καιρό γιατί δεν υπάρχει καθόλου στήριξη και βοήθεια από πλευράς της διοίκησης. Υπάρχει τεράστιο θέμα με την επισκευή οχημάτων καθαριότητας. Ελπίζουμε να μη γίνει και χειρότερο», ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου Θεσσαλονίκης, Κώστας Φουντούκης.

Διπλάσιο αριθμό εργαζομένων ζητά το σωματείο για την ομαλή διεξαγωγή της καθαριότητας
Όσον αφορά το προσωπικό στην καθαριότητα, ο ίδιος σημείωσε πως 200 άτομα απασχολούνται στην αποκομιδή των απορριμμάτων του Δήμου Θεσσαλονίκης (μπλε και πράσινος κάδος και ογκώδη αντικείμενα) και 250 στην καθαριότητα των δρόμων και των πλατειών. Όπως υπογράμμισε, ο αριθμός αυτός για μια πόλη χιλιάδων κατοίκων και πολλών τουριστών που την επισκέπτονται ετησίως δεν επαρκεί. Τα μέλη του σωματείου ζητούν τουλάχιστον διπλάσιο αριθμό εργαζομένων ώστε να μη δημιουργούνται ζητήματα στο πολύκροτο θέμα της καθαριότητας.
Εκκρεμείς υποχρεώσεις μεταξύ διοίκησης και εργολάβου δημιουργούν ζητήματα στη συντήρηση του στόλου
Την ίδια ώρα ο εξοπλισμός χρειάζεται επισκευές. Τα απορριμματοφόρα της μπλε και πράσινης γραμμής είναι 65 αλλά για την αποκομιδή βγαίνουν καθημερινά 20-22 για την πράσινη και 4-5 για την μπλε γραμμή. Από τους 15 τρακτορες μεταφόρτωσης βγαίνουν στους δρόμους οι 3-4. Όπως επισημαίνει ο κ. Φουντούκης ο στόλος δεν είναι γερασμένος αλλά υπάρχει αδράνεια όσον αφορά τη συντήρησή του. «Η κατάσταση έχει ξεφύγει γιατί υπάρχουν υποχρεώσεις της διοίκησης στον εργολάβο που δεν τις έχει καλύψει και ο εργολάβος δεν κάνει τη δουλειά του γρήγορα ή όπως θα έπρεπε να την κάνει. Υπάρχει απίθανη αδράνεια», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των εργαζομένων.

«Παλεύουμε καθημερινά χωρίς μέτρα ατομικής προστασίας»
Αναφορικά με το πολύκροτο ζήτημα των ΜΑΠ για το οποίο πέρυσι το φθινόπωρο οι εργαζόμενοι είχαν προχωρήσει σε απεργίες, ο κ. Φουντούκης δήλωσε πως «από τις τελευταίες κινητοποιήσεις του Νοέμβρη οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να δουλεύουν χωρίς μέτρα ατομικής προστασίας. Αποσπασματικά έχουν δώσει κάτι γάντια πλαστικά και κάτι κράνη μόνο. Παλεύουμε χωρίς μέτρα ατομικής προστασίας καθημερινά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε ένα εργατικό ατύχημα κάθε εβδομάδα τις τελευταίες τρεις εβδομάδες.
Οι εργαζόμενοι για το 2018, 2019 και 2020 πήραν 103 ευρώ για την κάθε χρονιά, μετά από το πέρας των κινητοποιήσεών τους, με τον πρόεδρο του σωματείου να τονίζει πως για τα ΜΑΠ οι ίδιοι έχουν ξοδέψει δεκαπλάσια ποσά.
Παράλληλα εξαπέλυσε μύδρους κατά της διοίκησης που για πρώτη φορά στα χρονικά με συκοφαντίες οδήγησε τους εργαζόμενους στα δικαστήρια. «Φτάσαμε στο σημείο η διοίκηση του δήμου να μας πάει στα δικαστήρια. Ζητούσε χρηματικά ποσά και φυλακή επειδή ως εργαζόμενοι θέλαμε τα μέτρα ατομικής προστασίας επιτέλους», είπε.

Δύσκολη εξίσωση η ανακύκλωση των μπλε κάδων – «Ανέκδοτο» ο καφέ κάδος
Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι σε πολλά σημεία της πόλης όπως το ιστορικό κέντρο και τα Λαδάδικα, δεν γίνεται ανακύκλωση, ενώ αποσπασματικά ένα υπάρχει θέμα με κάποιο όχημα ή δεν είναι ανοιχτό το ΚΔΑΥ, προκειμένου να μη δημιουργηθεί κάποια εστία μόλυνσης, τα απορριμματοφόρα για τους πράσινους κάδους συλλέγουν και τα ανακυκλώσιμα.
Σε ερώτηση για τον καφέ κάδο, το μέλος της διοίκησης του ΣΕΔΘ, Φώτης Μαραντζίδης χαρακτήρισε την όλη κατάσταση ως ανέκδοτο, υπογραμμίζοντας ότι η έλλειψη προσωπικού και οχημάτων, καθώς και η έλλειψη ενημέρωσης του κοινού δημιουργεί ουσιαστικά εμπόδια για τη λειτουργία του.
«Ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει πάρει από το ΦΟΔΣΑ 6.500 καφε κάδους, τρία οχήματα για τον καφέ καρό και υποτίθεται ότι θα ξεκινήσει κι αυτή η γραμμή. Με τις ελλείψεις προσωπικού και τα προβλήματα της υπηρεσίας είναι αδύνατο να λειτουργήσει αυτή η γραμμή σε αυτά τα μεγέθη. Χρειάζεται προσωπικό για να λειτουργήσει. Αν δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση και εκπαίδευση του λαού της πόλης θα δημιουργηθεί το ίδιο πρόβλημα που έχουμε και με τους μπλε κάδους».