, Σάββατο
20 Απριλίου 2024

search icon search icon

Αγωνία των εξαγωγέων στη Β. Ελλάδα για το κλειστό λιμάνι!

IMG_limani 2 23 5Αναμενόμενη χαρακτηρίζει την στασιμότητα στις εξαγωγές της Ελλάδας και δη των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο βόρειο τμήμα της χώρας, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σχετική ανακοίνωση, «ξεκινώντας ως προς τη δυσχέρεια μεταφορών, από τους αποκλεισμούς σε οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές, αλλά τώρα και με τους περιορισμούς στις θαλάσσιες μεταφορές, λόγω των κινητοποιήσεων στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, κατεξοχήν της Θεσσαλονίκης και πολύ λιγότερο του Πειραιά. Εξαγωγές όμως χωρίς μεταφορές είναι αδύνατες!».
Σύμφωνα με τα πρόσφατα δημοσιευμένα στατιστικά στοιχεία από την Ελληνική Στατιστική Αρχή-ΕΛΣΤΑΤ μπορεί να καταγράφηκε αύξηση στο α΄ τετράμηνο του 2016 κατά 0,5% στις εξαγωγές χωρίς πετρελαιοειδή, ωστόσο στο αντίστοιχο α’ τετράμηνο του 2015 οι εξαγωγές είχαν ενισχυθεί κατά 15,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Όπως τονίζει ο ΣΕΒΕ, η πλειονότητα των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει σημαντικότατα προβλήματα στη λειτουργία τους, καθώς είτε δυσκολεύονται να εξάγουν τα προϊόντα τους, είτε τα παραδίδουν με σημαντική καθυστέρηση στους πελάτες του εξωτερικού και μάλιστα με ιδιαίτερα αυξημένο κόστος, λόγω αναγκαστικής αλλαγής λιμανιού ή αλλαγής/συνδυασμού μεταφορικών μέσων. «Όσο αδιανόητο και αν ακούγεται, δεν λείπουν και οι περιπτώσεις όπου καθίσταται αδύνατη ακόμα και η εξεύρεση κενών εμπορευματοκιβωτίων για εξαγωγή. Επίσης ένα μεγάλο μέρος επιχειρήσεων, όχι μόνο παραγωγικών, αλλά και εμπορικών αδυνατεί να εισάγει εμπορεύματα και πρώτες ύλες. Οι επιπτώσεις στις επιχειρήσεις, στην οικονομία και στην απασχόληση αυτονόητες, σε μια μάλιστα περίοδο που η αξιοπιστία της χώρας συνεχίζει να προβληματίζει τους συνεργάτες και πελάτες των Ελλήνων εξαγωγέων», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ΣΕΒΕ.
Αφήνοντας αιχμές για τις πολυήμερες κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στα λιμάνια και ιδιαίτερα σε αυτό στη Θεσσαλονίκης, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων σημειώνει ότι «όσο καθυστερεί να προχωρήσει η αναγκαία παραχώρηση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης, τόσο το πρόβλημα θα γιγαντώνεται. Οι επιχειρήσεις είναι πλέον σε οριακό σημείο. Είναι εντελώς αδιανόητο ολόκληρη η επιχειρηματική κοινότητα να είναι όμηρος των συντεχνιών και της ατολμίας του κράτους να πράξει τα αυτονόητα, αλλά κυρίως αυτά για τα οποία έχει δεσμευθεί απέναντι στους εταίρους μας».
Καλώντας και τους υπόλοιπους επιχειρηματικούς φορείς να σταθούν όλοι μαζί απέναντι στο πρόβλημα, ο ΣΕΒΕ εκφράζει και φόβους ότι η σημερινή κατάσταση θα επηρεάσει πολύ αρνητικά τις εξαγωγές μας τους επόμενους μήνες και θα μπούμε σε εκ νέου αρνητική τροχιά. «Γι’ αυτό τον λόγο κάνουμε έκκληση για ακόμα μια φορά να πρυτανεύσει η λογική και η συναδελφικότητα, διότι το συμφέρον 250 ατόμων δε μπορεί να συντελεί στην καταστροφή χιλιάδων», τονίζει η σχετική ανακοίνωση.
Ελληνικό Εξωτερικό Εμπόριο αγαθών Ιαν-Απρίλιος 2016
Σύμφωνα με τα σημερινά δημοσιευμένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το ελληνικό εξωτερικό εμπόριο αγαθών και για το διάστημα Ιανουάριος-Απρίλιος 2016, οι εξαγωγές χωρίς καύσιμα σημείωσαν πολύ μικρή αύξηση κατά 0,5% συγκριτικά με το α’ τετράμηνο του 2015, όταν σε αξία ανέρχονται σε €6 δις. Πρόκειται για ανακοπή της δυναμικής πορείας των εξαγωγικών επιχειρήσεων της χώρας, αφού πέρσι η αύξηση των εξαγωγών για το ίδιο διάστημα ήταν πολύ υψηλότερη, συγκεκριμένα +15,2% από το τετράμηνο 2014. Συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, οι εξαγωγές μας διαμορφώθηκαν σε αξία σε €7,8 δις, μειωμένες κατά 7,5% από το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Τα στοιχεία για τις εισαγωγές χωρίς καύσιμα δείχνουν σημαντική αύξηση κατά 9,6% ή κατά €1 δις. συμβάλλοντας σημαντικά στη διεύρυνση του εμπορικού ελλείμματος κατά 20,8%, το οποίο σε αξία υπολογίζεται σε €5,8 δις.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.