ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

MEGALH copy

Του Ηλία Μπουρμπούλα / Φωτορεπορτάζ Σάββας Αυγητίδης

Όσοι μαθαίνουν ότι… δεν φορολογούνται και μπορούν να μετακινηθούν πολύ εύκολα σε οποιοδήποτε μέρος, τότε αντιλαμβάνονται αμέσως γιατί οι έμποροι κάνουν χρυσές δουλειές στην Ελλάδα των μνημονίων. Η Karfitsa επικοινώνησε με πωλητές καθώς και λογιστές για να μας εξηγήσουν τα πάντα γύρω από το κόστος της αγοράς και τα τέλη της… μη φορολόγησης τους.

«Οι τιμές στα μεταχειρισμένα τροχόσπιτα κυμαίνονται από 5.000 έως και 15.000 ευρώ» αναφέρει ο ιδιοκτήτης μάντρας μεταχειρισμένων τροχόσπιτων, Δημήτριος Ταβλαρίδης και διευκρινίζει ότι σαφώς υπάρχουν και φθηνότερα αλλά και ακριβότερα. «Οι τιμές αυτές αφορούν τον μεγαλύτερο όγκο των αγοραπωλησιών. Ο κόσμος δεν σταμάτησε να αγοράζει τροχόσπιτα. Συγκεκριμένα φέτος ήταν μια πολύ καλή χρονιά για εμάς σαν επιχείρηση καθώς αυξήσαμε τις πωλήσεις κατά 15% συγκριτικά με πέρσι. Πλέον το τροχόσπιτο αποτελεί μια σημαντική λύση για όσους επιθυμούν να κάνουν εναλλακτικό τουρισμό κάτι που στην Ελλάδα στο παρελθόν αυτή η μορφή τουρισμού ήταν σχεδόν άγνωστη. Μια νέα μορφή «απόκτησης» ενός τροχόσπιτου είναι και η ενοικίαση του για ολόκληρη την καλοκαιρινή περίοδο. Το κόστος αυτής της υπηρεσίας κυμαίνεται από τα 800 έως και 1000 ευρώ» καταλήγει ο ίδιος.

ΠΟΣΕΙΔΙ 5«Αυξανόμενη είναι η ζήτηση του κόσμου για την αγορά ενός τροχόσπιτου» υποστηρίζει ο ιδιοκτήτης μάντρας μεταχειρισμένων τροχόσπιτων, Νικόλαος Χατζής και συμπληρώνει ότι «φέτος υπήρξε μια αύξηση στις πωλήσεις της τάξης του 15% αναλογικά με την περσινή χρονιά». «Για την απόκτηση ενός τροχόσπιτου το κόστος που θα κλιθεί να πληρώσει ο αγοραστής κυμαίνεται από τα 5.000 ευρώ έως και τα 12.000 ευρώ, αλλά όσο πιο μεγάλη είναι η τιμή σε τόσο καλύτερη κατάσταση θα είναι και το τροχόσπιτο. Επίσης το τροχόσπιτο είναι μια πολύ καλή λύση για κάποιον ώστε να κάνει τις διακοπές τους γιατί δεν εμπίπτουν σε καμία φορολογία», λέει.
«Μειωμένη είναι η ζήτηση στην αγορά των τροχόσπιτων από το 2012 και μετά» δηλώνει από την πλευρά του ο ιδιοκτήτης επιχείρησης καινούργιων και μεταχειρισμένων τροχόσπιτων, Αντώνης Ζαμπέτας. Όπως λέει «το κόστος αγοράς ενός καινούργιου τροχόσπιτου ξεκινά από τις 12.000 ευρώ και μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 30.000 ευρώ το ακριβότερο. Από την άλλη πλευρά οι τιμές των μεταχειρισμένων ξεκινούν από τα 1.200 ευρώ και μπορούν να φτάσουν μέχρι και τις 12.000 ευρώ. Βέβαια όσο πιο φτηνό είναι ένα τροχόσπιτο τόσους περισσότερους κινδύνους έχει και φυσικά θα παρουσιάσει ή θα έχει ήδη μεγάλες φθορές». «Το τροχόσπιτο δεν έχει καμία απολύτως φορολόγηση στη χώρα μας και δεν επιβαρύνεται από κανένα τεκμήριο διαβίωσης. Ο λόγος της απαλλαγής της φορολόγησής του είναι ότι η Ελλάδα είναι μια σεισμογενής χώρα και ως εκ τούτου δεν εμπίπτει κανένας φόρος. Την μόνη επιβάρυνση που καλούνται να πληρώσουν οι κάτοχοι ενός τροχόσπιτου είναι τα τέλη κυκλοφορίας τα οποία είναι της τάξης των 150 ευρώ ετησίως, αν έχουν την απαραίτητη άδεια έλξεως», καταλήγει.

troxospitaΗ μηδενική φορολογία

«Τα τροχόσπιτα εξαιρούνται οποιασδήποτε μορφής φορολογίας» δηλώνει ο λογιστής Χρήστος Κουκουφίκης και συμπληρώνει ότι «ένα τροχόσπιτο δεν επιβαρύνεται ούτε από τεκμήρια διαβίωσης ενώ ακόμη δεν δηλώνονται στην φορολογική δήλωση, διότι δεν υπάρχει κανένας αντίστοιχός κωδικός για αυτά». «Αυτή τη στιγμή υπάρχει πληρότητα στα κάμπινγκ της Χαλκιδικής της τάξης του 50 με 60% των θέσεων και σχεδόν τις μισές θέσεις τις καταλαμβάνουν τα τροχόσπιτα» τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Κάμπινγκ Χαλκιδικής, Αντώνης Δεληδημητρίου και συμπληρώνει ότι οι περισσότεροι που επιλέγουν να κάνουν τις διακοπές τους χρησιμοποιώντας το τροχόσπιτο τους σε οργανωμένα κάμπινγκ είναι κυρίως αλλοδαποί και προέρχονται από τις χώρες των Βαλκανίων αλλά και από την Κεντροδυτική Ευρώπη σημαντικό κομμάτι καταλαμβάνουν και οι Τούρκοι. Το τροχόσπιτο για τους ξένους είναι τρόπος ζωής ενώ για τους Έλληνες είναι μια συνήθεια που άρχισε να αποκτιέται τα τελευταία χρόνια».
«Το 70% των επισκεπτών στο κάμπινγκ έχουν έρθει με το δικό τους τροχόσπιτο» αναφέρει ο ιδιοκτήτης κάμπινγκ στην Πιερία, Βαγγέλης Παυλίδης. «Όλοι οι επισκέπτες που έχουν τροχόσπιτα είναι ξένοι δεν έχουμε ούτε έναν έλληνα επισκέπτη που να έχει έρθει με το δικό του τροχόσπιτο στο κάμπινγκ», καταλήγει.

ΠΟΣΕΙΔΙ 2

Σχολιάστε