, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Στα… "κάγκελα" οι κάτοικοι Σερρών και Καβάλας για τον αγωγό ΤAP

TAP
Μπορεί ο αγωγός φυσικού αερίου TAP να χαρακτηρίστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ ως η μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση στη χώρα, με μεγάλη γεωπολιτική σημασία που θα αποτελέσει «ενεργειακή γέφυρα» για την ευρύτερη περιοχή, την ίδια ώρα όμως κάτοικοι των περιοχών που έχουν τον αγωγό μέσα στα χωράφια και στα σπίτια τους… κάνουν λόγο για μία «πυρηνική βόμβα που μπορεί να εκραγεί ανά πάσα στιγμή, με απρόβλεπτες επιπτώσεις και συνέπειες».
ΕΡΕΥΝΑ Έλενα Καραβασίλη
Η τοπική κοινωνία της Καβάλας είχε εκφράσει την αντίθεση της για την όδευση του αγωγού από την περιοχή, στην εταιρία και στα αρμόδια υπουργεία  ήδη από τον Μάιο του 2013. «Ο αγωγός θα περάσει από τα Τενάγη των Φιλίππων, που είναι ένας χώρος υψηλής περιεκτικότητας σε τύρφη, το χώμα είναι πλούσιο σε οργανική ουσία και καίγεται. Απευθυνθήκαμε στο Τεχνικό και Γεωτεχνικό Επιμελητήριο, όπου οι γνωμοδοτήσεις τους ήταν αρνητικές για την όδευση του TAP από την περιοχή, ενώ υπάρχουν αρνητικές αποφάσεις και από την περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για την όδευση από τα Τενάγη, καθώς πρόκειται για περιοχές υψηλής παραγωγικότητας», λέει στην Karfitsa o πρόεδρος αγροτικού συλλόγου του δήμου Καβάλας Θέμης Καλπακίδης. Η πλειοψηφία των αγροτών σύμφωνα με τον ίδιο, είναι αντίθετη στη διέλευση του αγωγού ενώ θεωρούν πως όλα αυτά είναι εις βάρος της τοπικής κοινωνίας. «Αυτοί που υπέγραψαν και έδωσαν τα χωράφια τους, είναι άνθρωποι που έχουν φύγει στο εξωτερικό, δεν καλλιεργούν τη γη τους και έτσι δεν τους ενδιαφέρει. Εμάς μας ενδιαφέρει ο τόπος και όχι τα χρήματα. Καταρχήν με την όδευση του συγκεκριμένου αγωγού η περιοχή θα καταστραφεί ολοσχερώς διότι η γη είναι μη ανανεώσιμος πόρος. Η ίδια η εταιρεία αναφέρει πως πρόκειται για διάδρομο, κάτι που σημαίνει ότι θα περάσουν και άλλοι αγωγοί. Η αξία της γης μηδενίζεται από όπου περνάει ο αγωγός, δεν είναι ούτε προς πώληση ούτε προς καλλιέργεια», τονίζει ο κ. Καλπακίδης.
Προσφυγές στο Συμβούλιο Της Επικρατείας…
Μέχρι στιγμής έχουν γίνει τέσσερις προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, δύο στην Καβάλα εναντίον της όδευσης, μία στην περιοχή του Δοξάτου εναντίον της διαβούλευσης και μία στις Σέρρες εναντίον ολόκληρης της περιβαλλοντικής μελέτης. «Η εταιρία στη Νέα Καρβάλη και κάποιες άλλες περιοχές έκανε τροποποιήσεις και πήρε έγκριση περιβαλλοντικών όρων. Όμως, μέσα σε αυτές τις περιοχές έχουν εντάξει και τα Τενάγη των Φιλίππων χωρίς να έχουν κάνει καμία αλλαγή και έχουμε στοιχεία γι΄ αυτό! Επίσης η εταιρεία υποστηρίζει πως έχει βγει από τα Τενάγη και τον τυρφώνα κάτι που δεν ισχύει και ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης το γνωρίζει αυτό, του τα έχουμε δείξει με ντοκουμέντα», σημειώνει ο κ. Καλπακίδης.  Ο ίδιος παραπέμπει στην μελέτη του καθηγητή Σκλαβούνου, ο οποίος υπογραμμίζει ότι σε έναν αγωγό 90 εκ. με 70 atm πίεση, αν γίνει κάποιο ατύχημα, μπορεί να προκληθούν εγκαύματα πρώτου βαθμού σε ακτίνα ενός χιλιομέτρου. «Ο συγκεκριμένος αγωγός είναι 1,20 μ., έχει 90 atm πίεση και βρίσκεται σε απόσταση 400 μ. από χωριά. Οπότε φανταστείτε τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος. Επίσης βρίσκεται σε απόσταση μόλις 300 μέτρων από τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων. Με ποιο δικαίωμα ρισκάρει μια εταιρεία την ακεραιότητα και τη βιωσιμότητα του; Μάλιστα στα συμβόλαια οι αγρότες υποχρεούνται να υπογράψουν πως σε περίπτωση ατυχήματος, ανωτέρας βίας, αν ξεφύγει από τον έλεγχο της εταιρείας, η εταιρεία δεν αναγνωρίζει τίποτα. Σκεφτείτε τι θα γίνει αν συμβεί κάποιο ατύχημα στα Τενάγη των Φιλίππων, μια περιοχή υψηλής περιεκτικότητας σε τύρφη- όπου μπορεί να είναι κακός αγωγός της θερμότητας- όμως εμείς εξετάζουμε το τι θα γίνει σε περίπτωση φωτιάς. Αν γίνει κάποια έκρηξη λοιπόν, η φωτιά θα φτάσει κοντά στον αγωγό και μετά θα ενεργοποιηθούν τα συστήματα ασφαλείας», υπογραμμίζει.
Οι 8.000 θέσεις  καλύπτονται από Έλληνες σε ποσοστό 20%!
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης, κατά την τριετία κατασκευής του έργου στην Ελλάδα, θα δημιουργηθούν 8.000 θέσεις εργασίας, ενώ θα υπάρξουν και αρκετές μόνιμες θέσεις μετά την ολοκλήρωση του έργου. Όμως ο κ. Καλπακίδης τονίζει πως σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ που εμπεριέχεται στην περιβαλλοντική μελέτη, «στο συγκεκριμένο έργο το 20% με 30% θα είναι Έλληνες εργαζόμενοι και το υπόλοιπο ποσοστό θα καλυφθεί από εργαζόμενους ξένων χωρών». Ο κ. Καλπακίδης λέει χαρακτηριστικά πως ο ΣΥΡΙΖΑ «δεν έχει πει κάτι που να το έχει τηρήσει. Προεκλογικά υποστήριζε τις θέσεις των αγροτών κατά της όδευσης του ΤΑΡ, μάλιστα πριν το Γενάρη του 2015, ο Αλέξης Τσίπρας είπε σ’ εμένα προσωπικά πως το αίτημά μας είναι δίκαιο και τα δίκαια αιτήματα θα ικανοποιηθούν. Νιώθουμε οργή. Οι ίδιοι άνθρωποι που ήταν μαζί μας στους αγώνες, σήμερα μας κοροϊδεύουν».  Όσο αφορά στις αποζημιώσεις, ο κ. Καλπακίδης  καταγγέλλει πως υπογράφονται «συμβόλαια δουλείας που δεν αναφέρουν ημερομηνίες». Όπως επισημαίνει, οι ημερομηνίες αφορούν μόνο στην περίοδο κατασκευής του έργου, που είναι τα δύο χρόνια. «Μπορούν τρεις μήνες νωρίτερα να στείλουν ένα χαρτί με δικαστικό κλητήρα και να πουν πως θέλουν το χωράφι για μεγαλύτερο διάστημα για τη ζώνη των 40 μέτρων. Για τη ζώνη των 8 μέτρων που θα περνάει ο αγωγός, δεν αναφέρονται ημερομηνίες και προφανώς είναι εσαεί. Ο αγρότης κρατά την ιδιοκτησία, όμως το σημείο από όπου περνάει ο TAP είναι δεσμευμένο από την εταιρία η οποία μάλιστα δεσμεύσει 200 μ. δεξιά και αριστερά από τον αγωγό ως διευρυμένη ζώνη ασφαλείας. Άρα τον πρώτο λόγο γι’ αυτά τα 400 μ. τα έχει η κοινοπραξία», λέει. Και συνεχίζει: «τα συγκεκριμένα χωράφια είναι ανταλλάξιμα και προστατεύονται από τη συνθήκη της Λωζάννης, όπου δε θεωρείται νομέας το ελληνικό κράτος. Γι΄αυτό άλλωστε μέσα στα συμβόλαια της εταιρίας υπάρχει ένας όρος που λέει ότι τα χωράφια δεν προέρχονται από γεωργική μετεγκατάσταση, οπότε σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο πρόβλημα, ο καταγγέλλον δε θα κινηθεί εναντίον της εταιρίας αλλά εναντίον αυτού που υπέγραψε». Ο κ. Καλπακίδης εξηγεί πως ο συγκεκριμένος αγωγός δεσμεύει για την κατασκευή του περίπου 22.000 στρέμματα και 8.000 στρέμματα κατά τη λειτουργία. «Απαγορεύει κάποιες καλλιέργειες που υπάρχουν κατά κόρων στην περιοχή όπως το καλαμπόκι και οι δενδρώδεις καλλιέργειες στα 15μ.. Όλα αυτά προκαλούν τη μείωση της καλλιεργήσιμης γης, όταν μάλιστα υπάρχουν ζητήματα διέλευσης και άλλων αγωγών, καθώς πρόκειται για διάδρομο».
Αγωγός… χωρίς αέριο
Ο συγκεκριμένος αγωγός με απόφαση της Ε.Ε. έχει εξαιρεθεί και έτσι δεν υπάρχει η υποχρέωση να δίνει φυσικό αέριο στην Ελλάδα. «Μέσα στην περιβαλλοντική μελέτη αναφέρεται ότι προβλέπεται να πάρει η Ελλάδα 1 δις. κυβικά αέριο αφού δημιουργηθούν 10 εταιρείες ΕΠΑ. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Παλαιογιάννης μας είπε πως από αυτό τον αγωγό δεν πρόκειται να παίρνουμε αέριο. Έτσι λοιπόν ο TAP πρώτον δε θα δίνει αέριο στη χώρα και δεύτερον δε θα πληρώνει τέλη διέλευσης, την ώρα που η φορολόγηση των Ελλήνων έχει φτάσει στα ύψη», λέει ο κ. Καλπακίδης. «Σκεφτείτε ότι ενώ ο αγωγός περνάει από την Καβάλα, την Ξάνθη, την Κομοτηνή, αέριο παίρνει μόνο η Θεσσαλονίκη, η Λάρισα και η Αθήνα, τώρα ξεκινούν να φτιάχνουν σταθμούς αερίου στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη. Η εταιρεία λοιπόν θα πληρώνει μόνο την εταιρική κοινωνική ευθύνη, η οποία ήταν 11 εκατομμύρια για τις τρεις περιφέρειες. Με τη διαπραγμάτευση του κ. Σκουρλέτη αυτό το ποσό έφτασε στα 32 εκατομμύρια, όμως η διαφορά τώρα είναι ότι τα χρήματα θα τα διαχειρίζεται ο TAP. Θα κάνει δηλαδή μία επιτροπή ο TAP και θα φτιάχνει π.χ. μία γέφυρα που ζητεί ο δήμος», εξηγεί. Σύμφωνα με τον κ. Καλπακίδη, στην Καβάλα η εταιρία ξεκίνησε να κάνει εδαφοτεχνικές μελέτες χωρίς την άδεια του δήμου και τους σταμάτησε η αστυνομία. Επίσης, όπως λέει, μπήκαν σε χωράφια ενοικιαστών χωρίς την έγκρισή τους, οι οποίοι και θα καταθέσουν μηνύσεις. «Έχουν πάρει άδεια εγκατάστασης χωρίς να έχουν ολοκληρώσει τις εδαφοτεχνικές μελέτες και τις μελέτες στατικότητας. Ενώ διαφωνεί η τοπική κοινωνία με την όδευση του αγωγού από τη συγκεκριμένη περιοχή, η εταιρία δεν αλλάζει την χάραξη κάτι που είναι αντίθετο με το ελληνικό σύνταγμα αλλά και με τη συνθήκη της Δανίας που λέει πως για να γίνουν τέτοια έργα πρέπει να υπάρχει η συναίνεση της τοπικής κοινωνίας. Δεν έχει γίνει διαβούλευση ώστε να απαντηθούν καίρια ζητήματα», λέει ο κ. Καλπακίδης. «Το συγκεκριμένο έργο είναι πολύ κοντά σε κατοικημένες περιοχές και δεν έχουμε καμία ενημέρωση για τις συνέπειες που μπορεί να υπάρξουν. Είμαι συνταξιούχος και μεγαλώνω τέσσερα παιδιά, ποιο θα είναι το μέλλον τους αν καταστραφεί η καλλιεργήσιμη γη; Θα μπορούσαν να περάσουν τον αγωγό από το βουνό ή από τη θάλασσα, όπως έγινε στην Αλβανία και στην Ιταλία. Στα συμβόλαια της εταιρίας αναφέρεται ότι δεν αναλαμβάνουν καμία ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος από απρόβλεπτο γεγονός. Τα ατυχήματα που έχουν γίνει σε τέτοιους αγωγούς ανά τον κόσμο είναι πάρα πολλά. Η Ελλάδα έχει ακατοίκητες περιοχές από όπου θα μπορούσε να περάσει ο αγωγός, όμως θα ήταν χρονοβόρο για την εταιρία και το κόστος θα ήταν μεγαλύτερο. Έτσι λοιπόν αποφάσισαν με τις ευλογίες της κυβέρνησης να καταστρέψουν τον τόπο μας», λέει ο κάτοικος Καβάλας Τάσος Εδιάρογλου.
«Η αγροτική περιοχή έγινε… Σίνδος»
Ο δασολόγος- περιβαλλοντολόγος και μέλος της κίνησης πολιτών στις Σέρρες, Μιχάλης Δαβής υποστηρίζει πως στο συγκεκριμένο έργο υπήρξαν σοβαρές αντιδράσεις για τις ρυζοκαλλιέργειες του νομού Σερρών που τις κόβει στη μέση ο αγωγός. «Το πιο σημαντικό ζήτημα στην περιοχή μας είναι οι δύο σταθμοί συμπίεσης που βρίσκονται μέσα στο λεκανοπέδιο των Σερρών. Θα καίνε ατελείωτο φυσικό αέριο από αυτό που μεταφέρεται για να φτάσει στα παράλια της Αλβανίας, με αποτέλεσμα να αφήνει στην περιοχή μας 24 εκατ. κυβικά μέτρα καυσαέρια το 24ωρο. Το φυσικό αέριο παράγει το 30% των καυσαερίων του πετρελαίου. Σε όλη την Ευρώπη οι σταθμοί συμπίεσης γίνονται σε περιοχές όπου υπάρχουν ανεμογεννήτριες με σκοπό να καθαρίζει η ατμόσφαιρα από τους ρύπους. Όμως, στην περίπτωση των Σερρών αυτοί οι σταθμοί τοποθετούνται στο λεκανοπέδιο», λέει. Και εξηγεί: «η πόλη φημίζεται για τις ομίχλες, για την ακινησία του αέρα δηλαδή στο νομό. Η εταιρία όμως έκανε την εξής “απάτη”, μέσω του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, έβγαλαν τις μετεωρολογικές μετρήσεις σε υψόμετρο 1.500 μ., πάνω ουσιαστικά από τα υψόμετρα της περιοχής (π.χ. ο Βερτίσκος έχει 550 μ. υψόμετρο), όπου φαίνεται ότι υπάρχει κίνηση αέρα. Τα καυσαέρια όμως στην πραγματικότητα θα φτάνουν σε υψόμετρο 300 μ. και εκεί θα παγιδεύονται από τα βουνά». Ο ίδιος τονίζει πως οι σταθμοί συμπίεσης θα γίνουν στα 1.800 μ. από τα χωριά, όπου «θα εισπνέουν αυτούς τους ρύπους σε καθημερινά βάση 2.000 κάτοικοι. Επίσης όρισαν αυθαίρετα την αγροτική περιοχή όπου έχει εγκατασταθεί ο αγωγός, ως βιομηχανική. Μας όρισαν δηλαδή ξαφνικά «Σίνδο» με αποτέλεσμα τα επίπεδα θορύβου να είναι αυξημένα». Ο κ. Δαβής υπογραμμίζει πως το αέριο θα «τρέχει» στο 1 μ. κάτω από τη γη, θα είναι δηλαδή επιφανειακό. «Τέτοια ανατίναξη αγωγού είχαμε το 1988 στην Ούφα της Ρωσίας όπου σε απόσταση 4 χλμ έπεσαν μέχρι και τα δέντρα. Άρα φανταστείτε τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος σε αυτόν το συμπιεστή, με πολύ μικρότερες ποσότητες. Θα καούν ολοσχερώς πέντε με έξι χωριά σε ακτίνα 2 χλμ και 4 χλμ.. Τέλος ο ίδιος εξέφρασε την προσωπική του ανησυχία, λέγοντας ότι: «πλέον σε Ευρωπαϊκό επίπεδο έχει προκύψει το ζήτημα των τρομοκρατικών ενεργειών, σκεφτείτε αν γίνει κάτι τέτοιο με στόχο τον αγωγό, που το πιο «νευρολογικό» σημείο είναι ο συμπιεστής του και βρίσκεται στην περιοχή μας. Έχουμε δίπλα στα σπίτια μας μία πυρηνική βόμβα που μπορεί να σκάσει ανά πάσα στιγμή» καταλήγει ο κ. Δαβής.
Σημαντικές οι… επιπτώσεις του αγωγού ΤΑΡ
Γράφει ο Μιχάλης Τρεμόπουλος*
Κατανοητή η προσπάθεια της κυβέρνησης να παρουσιάσει μια μεγάλη επενδυτική επιτυχία αλλά δυστυχώς και στο θέμα του αγωγού φυσικού αερίου TAP εμφανίζεται ανακόλουθη σε σχέση με τις προεκλογικές της δεσμεύσεις. Παρόλη την τεκμηριωμένη κριτική στο έργο, παρ όλες τις δικαστικές εκκρεμότητες, ο πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι υπουργοί εγκαινίασαν την έναρξη εργασιών κατασκευής του αγωγού ΤΑΡ στη Θεσσαλονίκη. Το ίδιο είχε κάνει και η προηγούμενη μνημονιακή κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, εναντίον της απόφασης της οποίας (ΑΕΠΟ) έχουμε προσφύγει με 4 διαφορετικές αιτήσεις ακύρωσης (Δήμοι Σερρών, Εμμ. Παππά, Καβάλας και Δοξάτου, Αγροτικός σύλλογος Καβάλας και εκατοντάδες πολίτες) που αναβάλλονται στο ΣτΕ για 5η φορά. Κανένας σεβασμός στις δεσμεύσεις του ίδιου του κ. Τσίπρα (Καβάλα, 13.1.2015) και βουλευτών του, που στήριξαν τις τεκμηριωμένες προτάσεις για αλλαγή της όδευσης του αγωγού. Αδιαφορία και στην κριτική για καταστροφή οικοσυστημάτων και φυσικών περιοχών, απαξίωση αρχαιολογικών τόπων, με διέλευση του αγωγού σε απόσταση 300 μέτρων από τον χώρο των Φιλίππων, ρυπογόνο και επικίνδυνη για την υγεία των κατοίκων λειτουργία του σταθμού συμπίεσης (προώθησης του αερίου) του αγωγού πολύ κοντά σε τέσσερα χωριά των Σερρών, όδευση κατά 80% σε καλλιεργήσιμη γη και γαίες υψηλής παραγωγικότητας, οικονομική υποβάθμιση αγροτών και της παραγωγής τους -παρόλες τις αποζημιώσεις- και ακόμα μεγαλύτερη εξάρτηση και εισαγωγή τροφίμων, που έρχεται να προστεθεί στη μεγαλύτερη εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα.
Στην προσφυγή μας τεκμηριώνουμε το γεγονός ότι ο αγωγός θα διασχίσει επτά περιοχές του Ευρωπαϊκού δικτύου NATURA 2000 και θα περάσει από οκτώ χαρακτηρισμένα καταφύγια άγριας ζωής. Η συνολική απώλεια οικοτόπων εθνικής και ευρωπαϊκής σημασίας ανέρχεται σε περίπου 3.760 στρέμματα. Τα ουσιαστικά παραγωγικά και περιβαλλοντικά ζητήματα ανέδειξαν έγκαιρα με τεκμηριωμένες μελέτες το ΤΕΕ Αν. Μακεδονίας, το ΓΕΩΤΕΕ Αν. Μακεδονίας, η Κίνηση Πολιτών της ΠΕ Σερρών και ο Αγροτικός Σύλλογος Καβάλας, σε συνεργασία  με επιστήμονες διεθνούς κύρους. Και ενώ οι αγρότες της Καβάλας είναι σοκαρισμένοι από την «παραχώρηση 210.000 στρεμμάτων» στην εταιρεία για τον αγωγό, χωρίς ουσιαστικό όφελος για τις τοπικές κοινωνίες, τα μοναδικά τενάγη των Φιλίππων (με σοβαρό πρόβλημα στη φέρουσα ικανότητα του εδάφους) και το λιγνιτικό πεδίο της Δράμας δεσμεύονται από τη εταιρεία. Πρόσφατα η κοινοπραξία εξασφάλισε να μπορεί να βγάζει τα κέρδη έξω αφορολόγητα. Και ενώ προβάλλουν ένα ελάχιστο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, κανένας από τους εμπλεκόμενους Δήμους δεν προβλέπεται να λάβει τέλη διέλευσης.
Παρόλο που ο κ. Τσίπρας είπε ότι τα «εγκαίνια» του ΤΑΡ σηματοδοτoύν μια νέα εποχή,  ταυτίζεται με τις επιλογές της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και το γνωστό και αδιέξοδο μοντέλο ανάπτυξης. Και αφού περιπλανήθηκαν στους ενεργειακούς σχεδιασμούς της Μόσχας, για να ξανακαταλήξουν στις επιλογές ΕΕ-ΗΠΑ, μιλούν ακόμη για πολυδιάστατη ενεργειακή πολιτική.  Δυστυχώς και η κυβέρνηση αυτή εφαρμόζει την παράνομη απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων του έργου του Υπουργού ΠΕΚΑ κ. Μανιάτη. Αντίθετα, θα έπρεπε να συζητήσει τουλάχιστον για μια νέα όδευση του αγωγού, για τον προσδιορισμό νέου συστήματος προώθησης του αερίου με περισσότερους και μικρότερους συμπιεστές σε κατάλληλες θέσεις, με αντιμετώπιση της ρύπανσης και της διασποράς της ή αλλαγή του συστήματος.
Γενικώς, το φυσικό αέριο μπορεί να είναι αποδεκτό μόνο ως μεταβατική λύση απεξάρτησης από το πετρέλαιο και το λιγνίτη και ως γέφυρα προς την καθαρή και ανανεώσιμη ενέργεια, για ένα ήπιο ενεργειακό μέλλον. Αλλά το μοντέλο που αναπαράγει και αυτή η κυβέρνηση με τη υιοθέτηση του TAP ως έχει, δεν παίρνει υπόψη τις προτάσεις ούτε για πιθανή σιδηροδρομική όδευση ούτε για σχεδιασμό ενεργειακής λεωφόρου, παράλληλου με την Εγνατία, που θα συμπεριλαμβάνει τον TAP αλλά και τους επόμενους αγωγούς που κάποιοι σχεδιάζουν να περνάνε από την Ελλάδα με προορισμό την Ευρώπη.
*Ο κ. Τρεμόπουλος είναι Δικηγόρος – Περιφερειακός Σύμβουλος Κ. Μακεδονίας
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.