, Παρασκευή
24 Μαΐου 2024

search icon search icon

Η «VIRAL» έκθεση της Αλεξάνδρας Μαράτη με την ιδιαίτερη διαδραστική εγκατάσταση

Ρεπορτάζ Φιλίππα Βλαστού

Έργα αφηγηματικά, σαν σκηνές από ταινία, με έντονα χρώματα και μια ιδιαίτερη εγκατάσταση περιλαμβάνει η έκθεση «VIRAL», της Αλεξάνδρας Μαράτη, που φιλοξενείται στην Γκαλερί Donopoulos.

Η εικαστικός εμπνέεται από την καθημερινότητα για αυτό τα έργα της έκθεσης αναφέρονται γύρω από όσα ζήσαμε και ζούμε ακόμη εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.

Ερημότοποι και κλειστοί χώροι έχουν σχηματιστεί μέσα από τον ιδιαίτερο τρόπο ζωγραφικής της και απεικονίζουν με συμβολισμούς την αρχή, την μέση και το μελλοντικό τέλος της πανδημίας με έναν αισιόδοξο τρόπο. «Το μήνυμα της έκθεσης είναι πως ό,τι και αν συμβαίνει γύρω μας πρέπει να το αντιμετωπίζουμε με αισιόδοξη ματιά, γιατί μέσα από αυτές τις εμπειρίες εξελισσόμαστε εμείς», περιγράφει μιλώντας στην Karfitsa η κα Μαράτη.

Ως εσωστρεφής και μοναχικός άνθρωπος τα lockdown δεν την επηρέασαν, εξηγεί. Αντίθετα, αφιέρωσε χώρο και χρόνο για να αυτοσυγκεντρωθεί και να δουλέψει ακόμη περισσότερο με τον εαυτό της. Μέσα από την τέχνη της βρήκε τον τρόπο να βγει από αυτή την κατάσταση, εξού και ο τίτλος «VIRAL». «Αναφέρομαι σαν διάσταση στο παρόν, το παρελθόν και το μέλλον με χωροχρονικές διαδρομές, όπου οι προσωπικές εμπειρίες, αλλά και οι εξωτερικοί παράγοντες καταλήγουν να απευθύνονται στο συλλογικό ασυνείδητο», σημειώνει.

Η ζωγραφική είναι μια επίπονη διαδικασία

Η Αλεξάνδρα Μαράτη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Η επιθυμία της να ασχοληθεί με τις τέχνες την οδήγησαν στην Βιέννη, για σπουδές στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Τεχνών. Έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων και έχει πραγματοποιήσει ατομικές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Αφού περιπλανήθηκε καλλιτεχνικά στο Μπουένος Άιρες, τη Μαδρίτη και σε άλλες πόλεις επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη. Έκτοτε συμβάλει στην πολιτιστική ανάπτυξη της πόλης μέσα από τα έργα της, παρότι όπως τονίζει «είναι πολύ δύσκολο να είσαι καλλιτέχνης και να βιοπορίζεσαι από αυτό, ζώντας στη Θεσσαλονίκη». Παράλληλα αναφέρει ότι η ζωγραφική δεν είναι χόμπι. «Κάποιοι πιστεύουν ότι είναι μια ευχάριστη διεργασία, όμως στην πραγματικότητα είναι αρκετά επίπονη. Απαιτεί αυτοσυγκέντρωση και ολοκληρωτικό δόσιμο. Θέλει αρκετή εσωτερική δουλειά, αλλά και παράλληλα να εξελίσσεις τις τεχνικές σου», δηλώνει.

Sky temple

Στην έκθεση «VIRAL» η εγκατάσταση «sky temple» είναι από τα highlight (βλ. κεντρική φωτογραφία). Πρόκειται για μια επιδαπέδια διαδραστική εγκατάσταση και είναι συνέχεια των διάφορων πυραμίδων που έχει φτιάξει στο παρελθόν. Πάνω από την πυραμίδα υπάρχει ένα μεταλλικό δοχείο στο οποίο έχει τοποθετηθεί μια μεταλλιζέ μπλε σκόνη και καθώς θα περνούν οι επισκέπτες, κατά την διάρκεια ενός τελετουργικού, θα την ρίχνουν μέσα ή πάνω σε έναν υποδοχέα που έχει. Η εγκατάσταση είναι αφιερωμένη στους απολεσθέντες, εξηγεί η Αλ.Μαράτη.

Desertion

Στον πίνακα αποτυπώνονται δυο φιγούρες που εγκαταλείπονται μεταξύ τους. Η μια διαφαίνεται να φοράει ένα κράνος, που μοιάζει και σαν μπούρκα αγγίζοντας με αυτόν τον τρόπο και άλλα θέματα, όπως της προσφυγιάς. Το άτομο αυτό έχει προσβληθεί από τον ιό. Το σπίτι όμως είναι φωτεινό, διότι η αναγκαστική εγκατάλειψη είναι προσωρινή.

Lake time

Ο λιμνάζον χρόνος κρύβεται στον πίνακα «Lake Time» και αφορά την «μελλοντική» απόδραση. Ένας άνθρωπος βρίσκεται σε μια κάψουλα που φεύγει και από κάτω του κάποιοι έλικες σκάνε, ενώ παράλληλα υπάρχει έντονη κίνηση.

Trees

Μια κατασκευή με δέντρα που είναι μια παραπομπή στις οικολογικές καταστροφές. Το καθρεφτίζον έδαφος του αντανακλά οτιδήποτε στέκεται από πάνω του.

info: Έκθεση «VIRAL», Διάρκεια 08.10-08.11.21, Γκαλερί Donopoulos (Αγίας Θεοδώρας 3, Θεσσαλονίκη)

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.