Μετά από 14 χρόνια καθυστερήσεων, νέα σύμβαση ύψους 54 εκατ. ευρώ υπόσχεται ολοκλήρωση του έργου τον Φεβρουάριο του 2027
Του Γιώργου Κατσιάνη
Σε σύγχρονο… Γεφύρι της Άρτας τείνει να εξελιχθεί το έργο της κατασκευής του οδικού άξονα Άσσηρος-Νέα Σάντα, συνολικού μήκους 11,45 χιλιομέτρων.
Πρόκειται για ένα έργο που δημοπρατήθηκε το 2010 με προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ και αποτελεί τμήμα του κεντρικού οδικού άξονα Θεσσαλονίκη-Κιλκίς.
Η αρχική σύμβαση υπογράφηκε στις 28 Μαρτίου 2011 και προέβλεπε χρόνο παράδοσης τέσσερα χρόνια αργότερα, δηλαδή στις 5 Μαΐου 2015.
Παρά το γεγονός ότι το οδικό έργο είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2007-2013 και ειδικότερα από το πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», η εκτέλεση του «κόλλησε» στην κτήση γης.
Έτσι, αντί να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα και να παραδοθεί σε δημόσια χρήση το 2015, ένα χρόνο αργότερα, το 2016, ολοκληρώθηκαν οι απαλλοτριώσεις και ξεκίνησε η κατασκευή του έργου.
Τον Μάρτιο του 2016 παρατείνεται για άλλα τέσσερα χρόνια η σύμβαση μεταξύ της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του αναδόχου σε μια προσπάθεια να ολοκληρωθεί η κατασκευή του οδικού άξονα.
Ωστόσο, τα οικονομικά προβλήματα της κατασκευάστριας εταιρείας στέκονται εμπόδιο για την επιτάχυνση των εργασιών με αποτέλεσμα το 2022 η περιφέρεια να υποβάλλει αίτημα προς το υπουργείο Υποδομών, με το οποίο ζητούσε να κηρυχθεί έκπτωτος ο ανάδοχος.
«Από το 2011 μέχρι σήμερα δεν έχει κατασκευαστεί ούτε το 60% του αυτοκινητόδρομου», σημειώνει μεταξύ άλλων σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή τον Μάϊο του 2022 ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος.
Η επανεκκίνηση
Ακολούθως, το έργο ανέλαβε ο δεύτερος μειοδότης της αρχικής δημοπρασίας και τον Απρίλιο του 2024 υπογράφηκε νέα σύμβαση με την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
«Το έργο με τις τιμές που είχε δημοπρατηθεί το 2010, δεν μπορούσε να υλοποιηθεί. Γι’ αυτό πήγαμε σε διάλυση της σύμβασης», δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας.
Σήμερα, το έργο, προϋπολογισμού 54 εκατ. ευρώ βρίσκεται στη φάση της δημοπράτησης από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Η προθεσμία παραλαβής των προσφορών ορίστηκε για την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου και οι εργασίες θα διαρκέσουν 14 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, η οποία αναμένεται να συναφθεί μέχρι τα τέλη του έτους.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, καλώς εχόντων των πραγμάτων το έργο θα παραδοθεί σε δημόσια χρήση τον Φεβρουάριο του 2027.
«Στις εργασίες κατασκευής του έργου εκτός από τις εργασίες οδοποιίας και μεγάλων τεχνικών περιλαμβάνονται μικρά τεχνικά έργα καθώς και εργασίες αποχέτευσης όμβριων και αποστράγγισης, σήμανσης – ασφάλισης, διαμόρφωσης ισόπεδων κόμβων, προσβάσεων στο παράπλευρο δίκτυο, ηλεκτροφωτισμού, επένδυσης των πρανών με φυτική γη και η φύτευσή τους και μετατόπισης δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας», τονίζεται μεταξύ άλλων σε σχετική ανακοίνωση του ΤΕΕ/ΤΚΜ.
Η επιστολή
Εξάλλου, τη σημασία που έχει η κατασκευή του οδικού άξονα Άσσηρος-Νέα Σάντα για την ανάπτυξη της περιοχής είχε επισημάνει με πρόσφατη επιστολή του προς τον αντιπεριφερειάρχη, Ανδρέα Βεργίδη, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κιλκίς, Κωνσταντίνος Βιολιτζής.
«Η ολοκλήρωση του έργου κατασκευής του κόμβου Νέας Σάντα-Άσσηρος στον οδικό άξονα Κιλκίς-Θεσσαλονίκη είναι αναμφισβήτητα ένα έργο πνοής για την περιοχή μας, καθώς έχει κρίσιμη σημασία για την καλύτερη σύνδεση του Κιλκίς με τη Θεσσαλονίκη και το ευρύτερο δίκτυο μεταφορών», τονίζει ο κ. Βιολιτζής και σημειώνει ότι «η ολοκλήρωσή του θα προσφέρει βελτιωμένες συνθήκες για τις επιχειρήσεις μας, δημιουργώντας προϋποθέσεις για την προσέλκυση νέων επενδύσεων, ενισχύοντας την τοπική επιχειρηματικότητα και την ανταγωνιστικότητα».




