Σε δύο μήνες από σήμερα, τα 110 καινούργια, ηλεκτρικά λεωφορεία, θα έχουν φτάσει στη Θεσσαλονίκη τονίζει σε συνέντευξη στην εφημερίδα Καρφίτσα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης ,ενώ σύμφωνα με τον προγραμματισμό μέσα στα επόμενα χρόνια θα δούμε ο στόλος του Οργανισμού να ενισχύεται με άλλα 190 νέα λεωφορεία.
Πώς ξεκινάει το 2024 για τον ΟΑΣΘ; Είσαστε ικανοποιημένος απ’ όσα έχουν γίνει τον τελευταίο 1,5 χρόνο;
Το 2024 μπήκε στον ΟΑΣΘ με το δεξί! Μετά από 12 χρόνια, έγιναν επιτέλους προσλήψεις στον Οργανισμό. Νέοι οδηγοί, 150 στον αριθμό, ήρθαν στον ΟΑΣΘ, προσφέροντας συγκοινωνιακές ανάσες στους Θεσσαλονικείς. Πενήντα επιπλέον λεωφορεία, τα οποία βρίσκονταν καθηλωμένα στα δύο αμαξοστάσια του Οργανισμού λόγω έλλειψης οδηγών, δρομολογούνται πλέον καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, βελτιώνοντας το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό. Τον αριθμό των λεωφορείων που κυκλοφορούν σήμερα, δεν μπορούσε καν… να τον φανταστεί ο ΟΑΣΘ πριν από λίγες εβδομάδες. Χάρη στις ενέργειες της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παρά το ότι ο Οργανισμός βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης, βρέθηκαν λύσεις και μπορέσαμε να προχωρήσουμε στις προσλήψεις. Τα καλά για τον ΟΑΣΘ όμως δεν σταματούν στις προσλήψεις, καθώς την προσεχή άνοιξη ο Οργανισμός, μετά από πολλά – πολλά χρόνια, θα παραλάβει και θα αρχίσει να δρομολογεί τα πρώτα 110 καινούρια λεωφορεία. Τα 110 αυτά οχήματα θα είναι ηλεκτρικά, δηλαδή «καθαρά», αθόρυβα και οικολογικά, οδηγώντας τον ΟΑΣΘ σε μια νέα εποχή.
Με την έναρξη των εργασιών του Flyover είδαμε και περισσότερα μέτρα αστυνόμευσης. Είναι προς όφελος των αστικών συγκοινωνιών;
Ο ΟΑΣΘ χρειάζεται ανοιχτούς δρόμους για να μπορεί να κυκλοφορεί γρήγορα και να εξυπηρετεί όσο το δυνατό περισσότερους επιβάτες. Κάθε μέτρο το οποίο συνηγορεί στους ανοιχτούς δρόμους και ειδικά η αστυνόμευση των λεωφορειλωρίδων, είναι υπέρ του ΟΑΣΘ, υπέρ των αστικών συγκοινωνιών, υπέρ του επιβατικού κοινού. Ειδικά οι ανοιχτές λεωφορειολωρίδες μεταφράζονται σε περισσότερα δρομολόγια, καθώς δεν χάνεται πολύτιμος χρόνος στα μποτιλιαρίσματα και την ακινησία.
Υπάρχουν οδικές αρτηρίες στις οποίες μέχρι και σήμερα, κατά τις ώρες αιχμής οι οδηγοί του ΟΑΣΘ αντιμετωπίζουν προβλήματα διέλευσης (φορτοεκφορτώσεις, διπλοπαρκαρισμένα), με αποτελέσματα να σημειώνονται καθυστερήσεις;
Το πρόβλημα που περιγράφετε κ. Κλιάτση, είναι διαχρονικό στη Θεσσαλονίκη, είτε στα δυτικά, είτε στα ανατολικά, είτε στο κέντρο. Σχεδόν σε καθημερινή βάση παράνομα σταθμευμένα οχήματα μπλοκάρουν την κυκλοφορία, δεν επιτρέπουν τη διέλευση των λεωφορείων και δημιουργούν αλυσιδωτά προβλήματα στα δρομολόγια των αστικών. Όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες τέτοιου είδους περιστατικών. Έτσι, αρκετές φορές, μπορεί επιβάτες να περιμένουν στις στάσεις το λεωφορείο και αυτό να μην έρχεται, επειδή βρίσκεται κάπου ακινητοποιημένο.
Οι Θεσσαλονικείς δηλώνουν επιφυλακτικοί σε ό,τι έχει να κάνει με τις μεταφορές στην πόλη τους. Υπάρχει ημερομηνία παραλαβής των καινούργιων ηλεκτρικών λεωφορείων; Πότε θα τα δούμε στους δρόμους;
Τον Μάρτιο, σε δύο μήνες από σήμερα, τα 110 καινούρια, ηλεκτρικά λεωφορεία, θα έχουν φτάσει στη Θεσσαλονίκη. Δεν θα κυκλοφορούν τότε, καθώς θα χρειαστεί να κάνουμε μερικές εβδομάδες ακόμα υπομονή, έως ότου ταξινομηθούν, πάρουν πινακίδες κυκλοφορίας και γίνει η εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού. Πάντως μέσα στην άνοιξη, θα αρχίσουν να κυκλοφορούν. Πρόκειται για 12μετρα, «καθαρά» λεωφορεία, με μεγάλη αυτονομία και εξοπλισμένα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όπως για παράδειγμα θύρες usb δίπλα στα καθίσματα, ώστε οι επιβάτες να φορτίζουν τα κινητά τους. Στο μεταξύ στον ΟΑΣΘ προετοιμαζόμαστε πυρετωδώς για τις υποδομές φόρτισης, διότι η φιλοξενία 110 ηλεκτρικών λεωφορείων απαιτεί ειδικές υποδομές. Αρκεί να σας πω ότι ο ΟΑΣΘ προχωράει σε μία επένδυση της τάξης των 10 εκ. ευρώ, προκειμένου τα λεωφορεία να φορτίζονται και να συντηρούνται με τον ενδεδειγμένο τρόπο, από πιστοποιημένους τεχνίτες. Μάλιστα, επειδή τα λεωφορεία αυτά είναι τα πρώτα ηλεκτρικά που έρχονται στη Θεσσαλονίκη, τον πρώτο χρόνο θα εγκατασταθεί ομάδα των Κινέζων κατασκευαστών τους στην πόλη μας, ώστε να μας καθοδηγήσουν και εκπαιδεύσουν για τη λειτουργία και συντήρησή τους.
Όμως, κ. Κλιάτση, ο ΟΑΣΘ πατάει πλέον γερά στα πόδια του. Θέλω να σας πω ότι η ανανέωση του στόλου του Οργανισμού δεν θα σταματήσει στα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει την πλήρη ανανέωση του στόλου των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη και μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια θα διαθέτουμε συνολικά 300 νέα λεωφορεία.